Koronavirus | Airbnb | Ubytování

Airbnb vyplatí hostitelům 250 milionů dolarů za rezervace zrušené kvůli pandemii

V polovině března reagoval provozovatel ubytovací platformy Airbnb na situaci kolem pandemie koronaviru a umožnil zákazníkům rušit rezervace bez storno poplatků. Hostitelé se tak ocitli v nepříjemné situaci, kdy jim zákazníci bez jakékoli náhrady rušili jednu objednávku za druhou.

Konkrétně došlo ke změně takzvaných „polehčujících okolností“, která se týkala všech rezervací provedených před 14. březnem (včetně) s plánovaným pobytem mezi 14. březnem a 31. květnem. Firma již tehdy uvedla, že si je vědoma, nakolik její rozhodnutí může uškodit hostitelům, jejichž příjmy jsou závislé na Airbnb. Ve vzduchu tak visela otázka, zda bude hostitelům ztrátu nějakým způsobem kompenzovat.

Airbnb vyplatí 250 milionů

Odpověď přišla tento týden, kdy Airbnb oznámil založení fondu ve výši 250 milionů amerických dolarů pro hostitele zasažené rušením rezervací. Jeho cílem je snaha pomoci pronajímatelům v tomto nesporně obtížném období.

Nutno podotknout, že Airbnb nemíní poskytovatelům ubytování kompenzovat ušlý zisk. Nabízí jim čtvrtinu částky, kterou by jejich zákazníci za normálních okolností zaplatili na storno poplatcích za zrušený pobyt. Pravidlo přitom platí zpětně na všechny rezervace zrušené během stanoveného období.

Provozovatel platformy konkrétně uvádí: „Z našeho Fondu pomoci hostitelům zahrnujícího 250 milionů amerických dolarů vám Airbnb zaplatí 25 % z částky, kterou byste jinak obdrželi za zrušení rezervace na základě storno podmínek. Pokud byste například normálně prostřednictvím storno podmínek obdrželi částku 400 dolarů, zaplatíme vám 25 % z této částky – 100 dolarů.“

Vyplácení kompenzací každý měsíc

Hostitelům, kteří mají na kompenzaci nárok, firma rozesílá e-mail s podrobnějšími informacemi. První výplatu hodlá provést již 1. dubna a následující platby z fondu budou posílány hostitelům s oprávněnými storny rezervací každý měsíc.

„Rozhodli jsme se, že musíme umožnit vašim hostům zrušit rezervace a získat plnou náhradu – včetně všech našich poplatků,“ uvádí generální ředitel Airbnb Brian Chesky v dopise hostitelům. „Vezměte prosím na vědomí, že toto rozhodnutí nebylo obchodního rázu, ale bylo založeno na ochraně veřejného zdraví. Přestože se domnívám, že jsme udělali správnou věc při stanovování priorit v zájmu zdraví a bezpečnosti, je mi líto, že jsme toto rozhodnutí sdělili hostům bez konzultace s vámi – našimi partnery.“

V tuto chvíli se kompenzace týkají jen ubytování s předpokládaným příjezdem do 31. května. Co bude s objednávkami na pozdější termíny? „V nadcházejících týdnech požádáme hostitele i hosty, aby tyto rezervace znovu prošli a rozhodli se je zrušit nebo znovu odeslat.“ uvádí Airbnb. U všech rezervací provedených po 14. březnu budou platit storno podmínky jako obvykle a polehčující okolnosti související s COVID-19 nebudou v platnosti.

Koronavirus online

Diskuze (4) Další článek: Stoletý stařík z Itálie přežil španělskou chřipku a válku, nyní porazil i koronavirus

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,