Společnosti Airbus a Boeing, dva největší výrobci dopravních letadel na světě, zastavily (1, 2) dodávky náhradních dílů, údržbu a další servis pro tamní aerolinky, což může z Aeroflotu a dalších dopravců udělat docela nebezpečný sport.
Obě společnosti mají zároveň v Moskvě své klíčové pobočky. V případě Boeingu to je Training Moscow Campus, který pozastavil činnost už o den dříve, mnohem důležitější je ale budoucnost ruského inženýrského centra Airbusu. Mateřská společnost zjišťuje, jestli a v jakém režimu může fungovat i při stávajících sankcích.
Trenažér Boeingu na jihozápadním předměstí Moskvy:
V případě Airbusu totiž nejede pouze o běžnou podporu jeho strojů na ruském nebi, ale v zemi má i své R&D provozy, které dodávají technologie pro divizi Airbus Defence and Space.
Jen pro představu, budují se zde součástky pro družice, společně s ruskými partnery se zde koordinují programy pro ISS a Airbus se do dnešních dnů na svém webu chlubil, že je jedinou západní společností, která dokázala i na tomto citlivém poli proniknout do moskevských laboratoří.



Airbus se na svém webu chlubí třicetiletou spoluprací s ruskými partnery v jeho tamním R&D centru, které vyvíjí technologie nejen pro letadla, ale i pro vrtulníky a vesmír
S tím vším je nyní nejspíše konec, evropské sankce se totiž týkají mimo jiné právě i vývozů pokročilých počítačových a kosmických technologií.