Airbus A350 je potřeba každých 149 hodin vypnout a zapnout. To i Windows mají delší uptime

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 55

Názory k článku

avatar
20. 08. 2019 02:53

V leteckém průmyslu je tak šílený systém certifikací, že dává smysl predikovatelnou závadu dát do manuálu, než provést opravu, a poté software celé měsíce znovu protahovat nákladným certifikačním procesem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 08. 2019 12:34

Uptime nic moc, ale zase se z niceho nic nestane ze nejdou po restartu otevrit ovladaci panely a vse se neotvira v EDGE :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 07. 2019 23:45

Osobne som si myslel ze ked to pristane tak to proste vypnu zamknu a idu spat alebo chlastat. Ale ze to nechaju zapnute jak ja PC :D cely rok ma fakt nenapadlo. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 07. 2019 12:51

Je třeba pořídit další SW, který zajistí restart v čase za daných okolností nejvhodnějším. Tak se postupně budou nabalovat další a další vrstvy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 07. 2019 12:21

Článek, který zase z běžné věci dělá naprostou katastrofu, která ohrožuje bezpečnost letového provozu... Takže:1) Restart opravdu netrvá 30 minut, ale maximálně pár minut. 30 minut to možná trvá s celkovou přípravou letadla, kterou ale pilot dělá před každým vzletem. Tudíž ten restart může udělat takřka kdykoli před vzletem, pokud se nejedná o nějaké mezi přistání a podobné ptákoviny. 2) Letadla opravdu nelítají nonstop, ale vždy se během týdne najde pár hodin, kdy jsou v klidu. Při tomto odpočinku probíhá nutný uklid, pravidelná bezpečnostní kontrola a případné menší opravy. 3) I kdyby se to ten systém kousnul, automaticky to neznamená ohrožení cestujících. Těch systémů tam běží hned několik, každý na sobě nezávislý. Opravdu to nefunguje tak, že jakmile spadne systém, máte v kokpitu černo. Vždy se dá stroj ovládat, vždy chodí pilotům alespoň nějaká data. Samozřejmě za předpokladu, kdy tam samotný výrobce nedá nějakou fičuru (jako u 787 Max 8), kdy pilotům systém zabránil dělat takřka cokoli.4) V manuálu to je, piloti jsou o těchto věcech informováni. Hold má letoun takovou vlastnost, tak se s tím musí počítat. Není to žádná katastrofa. Milé živě... Než napíšu článek, je opravdu tak těžké si o tom alespoň něco zjistit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 07. 2019 11:55

Zde se ukazuje v plné nahotě rozdíl mezi marketingem a realitou.
Marketing: Absolutní bezpečnost, jištění, profesionalita.
Skutečnost: Amatérismus, nekompetentnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 07. 2019 11:02

Tak jako každá mašina má svoje bezpečnostní a provozní návodky. Kor u letadla s pasažéry. Předpokládám, že po týdnu používání musí přijít i nějaká hloubkovější kontrola, než jen restartování systému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 07. 2019 10:50

A nainstalovat si tam CCleaner je nenapadlo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 07. 2019 08:23

Já v tom nevidím problém. Přeci jen ty letadla každých pár hodin přistanou a nějakou dobu na tom letišti stojí než vystoupí/nastoupí pasažéři. Je to skvělá příležitost udělat restart a nic to nenaruší. Horší je dělat restarty u systému co jede nonstop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 07. 2019 07:48

Alespoň tohle dává celkem smysl, horší by bylo že po šesti dnech musí z letadla všichni vystoupit a zase nastoupit... ideálně tak ve výšce deset kilometrů :D :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 07. 2019 07:17

"Výška?"
"11 000 metrů"
"Rychlost?"
"920 kilometrů za hodinu … kapitáne?"
"Ano?"
"Máme tu hlášku - operační systém letadla zahájí nucený restart za 10 sekund - 9, 8, 7 ..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 07. 2019 23:40

To píšete na zadání z USA? Dokud nebyl Boeing v problémech byl klid. Teď píšete anti Airbus články pořád. Co je proboha na tom, že se to musí jednou za 159h vypnout a zapnout? Je to letadlo, u toho to evidentně ničemu nevadí!
Spíš připomeňte kolik platil VW pokutu za prkotinu. A zkuste zjistit kolik zaplatí Boeing za několikanásobnou vraždu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 07. 2019 23:07

nastastie take dlhe lety po europe niesu, takze za mna ok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 07. 2019 22:54

Nemuzu si nevsimnout ze od te doby co ma Boeing problemy se o Airbusu nejak moc pise ve stylu "airbus ma vaznou zavadu konstrukce ktera ale nebrani tomu aby byl stroj naprosto bezpecne provozovan"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 07. 2019 22:16

A zkoušeli jen vymazat cache?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 07. 2019 22:03

Zajímalo by mě jak dlouho ten proces trvá, kompletní restart

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor