Článek, který zase z běžné věci dělá naprostou katastrofu, která ohrožuje bezpečnost letového provozu... Takže:1) Restart opravdu netrvá 30 minut, ale maximálně pár minut. 30 minut to možná trvá s celkovou přípravou letadla, kterou ale pilot dělá před každým vzletem. Tudíž ten restart může udělat takřka kdykoli před vzletem, pokud se nejedná o nějaké mezi přistání a podobné ptákoviny. 2) Letadla opravdu nelítají nonstop, ale vždy se během týdne najde pár hodin, kdy jsou v klidu. Při tomto odpočinku probíhá nutný uklid, pravidelná bezpečnostní kontrola a případné menší opravy. 3) I kdyby se to ten systém kousnul, automaticky to neznamená ohrožení cestujících. Těch systémů tam běží hned několik, každý na sobě nezávislý. Opravdu to nefunguje tak, že jakmile spadne systém, máte v kokpitu černo. Vždy se dá stroj ovládat, vždy chodí pilotům alespoň nějaká data. Samozřejmě za předpokladu, kdy tam samotný výrobce nedá nějakou fičuru (jako u 787 Max 8), kdy pilotům systém zabránil dělat takřka cokoli.4) V manuálu to je, piloti jsou o těchto věcech informováni. Hold má letoun takovou vlastnost, tak se s tím musí počítat. Není to žádná katastrofa. Milé živě... Než napíšu článek, je opravdu tak těžké si o tom alespoň něco zjistit?
Názor byl 3× upraven, naposled 31. 07. 2019 12:30