Bery
11. 2. 2025 • 9:28

Hmm a ja vim docela presne, kdy by se vodikova letadla mohla objevit... Nikdy. Je to totiz utopie. 😉

Petr Vojvo
11. 2. 2025 • 8:36

Nikdy nebude technologie vodikoveho letadla.
Jde jen o čerpání dotací.

Názor byl 1× upraven, naposled 11. 2. 2025 08:37

Mysel_1
10. 2. 2025 • 22:50

Letecky prumysl si (na rozdil od toho automobiloveho) jeste zachoval pud sebezachovy.
Cekal jsem, ze to Airbus odpiska, ale provedli to nejmene o dva-tri roky rychleji nez jsem tipoval. Slusne!

tm001
10. 2. 2025 • 13:54

Tak co si budeme nalhavat, Airbus jako Evropska firma musel ten vodik tlacit i kdyz vedel ze to je nesmysl, stejne jako zrusit ICE auta do roku 2035. No dobre, ten vodik je jeste vetsi nesmysl. Asi jako komercni letadla na dalkove ovladani s jednim pilotem.
Takze doufejme ze si z tech zelenych dotaci neco ulili bokem a soulpnou to na revitalizaci A380, tam bych videl potencial. Lidi se mnozej jak kobylky, letistnich slotu moc nepribyva, ale lidi cestuje cim dal vic. Za 10 let bude po takovem vekokapacitnim letadle poptavka mnohem vetsi.

Petr Bílek
10. 2. 2025 • 12:19

Pane Kiliane, prosim nepiste clanky o technice. Nerozumite tomu a silene to taha za usi.
Viz napr. "Vodík je lehký a při spalování produkuje pouze vodu.".
Ano, vodik je lehky (ma nizkou specifickou hmotnost), ale pro pohon letadla je dulezita energie v nem ulozena a ta zavisi na hmotnosti, ne objemu. Na podobne urovni je treba otazka jestli je tezsi kilo peri, nebo kilo zeleza.
Dekuji.

Určitě si přečtěte

Články odjinud