Airbus testuje autonomní technologie. Letadla budou umět sama vzlétnout, přistát i pojíždět

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 32

Názory k článku

23. 01. 2023 18:21

Nedavny let Praha-Brusel. 90% casu pohoda a pak doslo na pristani ve vetrnem Bruselu.
Nevim, kdo to letadlo pilotoval, ale mel sakra problem ho udrzet v prijatelne poloze. Nakonec bezpecne pristal. Vitr si s tim letadlem hral jak kocka s mysi.
Asi bych byl rad za jednoho ziveho pilota v kokpitu i v budoucnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2023 16:03

Problem s autonomii v letadlech je, ze spolehnout se na ni neda ve 100 % pripadu a kdyz ti zalozni piloti nebudou letadla pilotovat, tak v pripade selhani autonomie tam budou uplne na nic, coz ukazuje spousta zkusenosti uz v dnesni dobe. Cili autonomie v letadle je vlastne celkem naprd, protoze ti piloti si stejne potrebuji s tim kniplem hejbat a kdyz si potrebuji zahejbat s kniplem, tak ta autonomie toho az tak moc neprinasi. Nektere opakovane otravne tasky lze samozrejme automatizovat, viz treba automicke brzdeni Airbusu, ale vlastni litani potrebuje cloveka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2023 14:04

Dopadne to jako nedávno v Rusku. Blesk vyřadil autopilota a tzv.piloti neuměli přistát a rozflakali letadlo na kusy. Shořelo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2023 10:16

Keď som sa naposledy rozprával s pilotom tak hovoril, že odlet, let aj pristávanie je celé autonómne a v horších podmienkach to piloti celé nechávajú na automatiku lebo to je bezpečnejšie a napríklad manuálne pristávajú iba ak je pekné počasie a chcú si to užiť. Zároveň ale hovoril, že teraz je to autonómne riadenie možné len pomocou navádzania z veže, lebo lietadlo nemá samo take vybavenie aby sa mohlo riadiť pomocou vlastných technológii tak Airbus chce asi vylepšiť to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 01. 2023 13:00

Oč je autonomní řízení letadla složitější než automobilu v ceně cca 2mil Kč? O kolik může zdražit Airbus instalací lidarů, radarů, giroskopů a kamer? Automobil musí řešit stovky situací každou minutu - křižovatky, značky, ostatní auta, chodci... Co řeší letadlo???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 01. 2023 12:20

nevim, dyt nejsou ochotni mit jednoho pilota, porad jsou potreba 2 a najednou jen tak uplne autonomni???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2023 12:20

Je to pěkné, že věda se dere kupředu stále větším tempem.
Každá novinka má však své mladistvé neduhy, které odskáče zákazník.
Pro nás cestující to bude znamenat hromadu testování navíc, před vzletem.
Takový systém není o tom, že by se tam nainstaloval a zapojil.
Ta hromada čidel navíc a složitá umělá inteligence se bude muset před každým vzletem kompletně otestovat. Kolik to zabere času navíc? A cena letenky?
Ale má to i své kladné stránky.
Dobře placenou práci získá další armáda techniků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 01. 2023 11:56

A co budou žrát piloti ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak surfovat anonymně

Test přenosných projektorů

Kompletní srovnání DDR4 a DDR5

Jak vyčistit počítač od špíny a prachu