Může to být 60 metrů dlouhá jachta

Může to být 60 metrů dlouhá jachta

A stejně tak 200 metrů dlouhá vzducholoď plněná héliem

A stejně tak 200 metrů dlouhá vzducholoď plněná héliem

Anebo zaparkujete třeba v kempu...

Anebo zaparkujete třeba v kempu...

Z plavidla bude hezký výhled

Z plavidla bude hezký výhled

Vzducholoď má nabídnout provozní rychlost 50 uzlů (okolo 93 km/h)

Vzducholoď má nabídnout provozní rychlost 50 uzlů (okolo 93 km/h)

Jachta podle designérů nabídne vlastní bazén a heliport

Jachta podle designérů nabídne vlastní bazén a heliport

A stejně tak 200 metrů dlouhá vzducholoď plněná héliem
Anebo zaparkujete třeba v kempu...
Z plavidla bude hezký výhled
Vzducholoď má nabídnout provozní rychlost 50 uzlů (okolo 93 km/h)
6
Fotogalerie

AirYacht se promění v šedesátimetrovou jachtu, domek u lesa a vzducholoď. Heliport a bazén v ceně

Možná to také znáte. Nedávno jste si pořídili jachtu s vlastním bazénem a salónkem pro bujaré večírky a kotvíte třeba na Jadranu. Prvních pár sezon vás to bude bavit, nicméně i to Chorvatsko se časem omrzí.

Pokud nemáte opravdu velkou jachtu, která bezpečně zvládne i zaoceánskou plavbu, je to problém. A co teprve, kdybyste se chtěli s loďkou podívat třeba na Baťův kanál a Lipno. Samé překážky!

AirYacht se promění i v chatku u lesa

Přesně na tuto klientelu se zaměřilo švýcarské studio AirYacht a pochlubilo se (zatím jen na papíře) vizí plavidla 3v1. Může to být na první pohled jachta jako každá jiná, stejně tak ale vzducholoď a chatka někde u lesa.

e2be0fa6-7403-4405-8a05-7e404cae1f97
Šedesátimetrová jachta s bazénem a heliportem se může proměnit ve vzducholoď a chatku

Plavidlo totiž budete moci pomoci lan a navijáků připevnit k 200 metrů dlouhé, 50 metrů vysoké a héliem plněné vzducholodi. Ta pak může celou jednotku přenést do jiné lokace rychlostí až 93 km/h, nebo ve vysunutém stavu nízko nad zemí vyrazíte třeba na africké safari za slony.

Samotná jachta s tonáží 750 GT měří na délku dobrých 60 metrů a své posádce nabídne 750 m² obyvatelné plochy, 350 m² teras, ekologický provoz a samozřejmě autopilota.

Tolik tedy k prezentaci designéra, jestli by ale něco takového opravdu mohlo fungovat v praxi, zůstane asi ještě nějaký čas ve hvězdách, AirYacht totiž teprve shání investory.

Určitě si přečtěte

Články odjinud