Alternativa k elektromobilům na baterky: BMW dalo do X5 moderní pohon na vodík, s vývojem pomáhala Toyota

Názory k článku

JP77  |  22. 09. 2019 12:48  |  Microsoft Windows 7 Firefox 69.0

Pro přehled o ekologii auta je potřeba vědět kde berou vodík. Jestli ze zemního plynu, nebo elektrolýzou z vody pomocí elektráren, nebo jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MLML  |  22. 09. 2019 13:18  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.18362

Všechny způsoby pohonu škodí. Je úplně jedno, pro který se rozhodneme, vždy to bude bohužel daň za naše pohodlí. A právě preferované zdroje nejsou ničím jiným, než bojem firem o zdroj příjmů. Dokud je ropa, zůstanu u benzínu, pak se uvidí. Ještě je druhá možnost, zrušit auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  22. 09. 2019 13:28  |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

1. Pokud vodík primárně získávám z fosilního zdroje nebo onen zdroj musí být stabilizován mohutnými záložními bateriemi (až stovky MWh kapacity), pak jde o ekologické snažení pouze částečné, omezené a důsledku může být čerpání zdrojů větší zátěž než celkový EKO přínos. Zatím se vzácné prvky pro baterie nezískávají ekologicky, zatím se samotné baterie nevyrábí ekologicky, zatím není známo, jako takto mohutné bateriové bloky ekologicky ani ekonomicky likvidovat. Zvládnuty nejsou postupy, získané druhotné prvky nemají odpovídající kvalitu, pro znovupoužití ve stejně náročném zařízení.
2. Manipulace s vodíkem je celkově obtížná a vždy riziková. I malý nezjištěný únik po delší dobu znamená jediné = budou umírat lidé. Jen malé rozšíření takových pohonů zatím brání častějším incidentům, nicméně registrovány už jsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  22. 09. 2019 16:38  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

Ano, toto dává mnohem větší smysl než krámy na baterky nabíjené z el. sítě. Tu se ukázaly jako ekologický, technologický i ekonomický nesmysl už před 130 lety a od té doby se nic nezměnilo. Dnes to nechápe už jenom pár posledních pošahanců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 09. 2019 20:21 | Android Chrome 74.0

V tom jezdil hrábě von Zeppelin
Dneska sem zrovna viděl v Kladně teslu s, pak další teslu a pak elektrické UP! I Češi na to mají už peníze, na druhou stranu všude kolem byly Octavie TDI 66 chrochtajici, krásně je vidět jak udělali čeští politici chybu, skoro nikde nejsou japonské krabičky v jednoduchým benzínovým motorem, třeba mini suv Daihatsu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
armykcz  |  23. 09. 2019 06:39  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.75

Tohle neni alternativa k elktromobilum na baterky. Tohle je elektromobil na baterky s nadrzi a generator elektriny v kufru... Proste blbost, z elektriny vyrobite vodik, ktery musite skladovat a pravazet a skladovat a vsechno pro to, abyste z neho zas vyrobili elektrinu. To vsechno v dobe, kdy Tesla ujede realne 500+ na nabiti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 09. 2019 07:23 | Android Chrome 76.0

Skoro to znie ako ideálne riešenie. Len tie nevýhody ďaleko prevyšujú pozitíva. Najväčší problém je preprava a skladovanie. Vodík musí byť chladený skoro na absolútnu nulu aby zaberal čo najmenej miesta. Než cisterna príde na pumpu polovica obsahu sa vyparí a to ešte bude vážiť oveľa viac pretože tam bude kopa izolácie. Ďalej bezpečnosť je problém. Niektorí ľudia sú idioti a budú robiť všetko preto aby pri tankovaní vyleteli do vzduchu. Ešte je toľko vecí čo treba zvládnuť že je to ďaleko. Treba ohromné investície ale žiadna automobilka nebude vynakladať obrovské sumy do neistého riešenia. Elektromobily sú už použiteľné a najväčšia slabina je drahá a stále málo efektívna batéria. Ale sem idú veľké investície keďže batérie sa používajú skoro všade a časom sa budú určite zlepšovať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 09. 2019 10:16 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3910.0

Spis me zajima, kdy bude dotazena a pouzitelne synteza "beznych" paliv (metan, metanol, etanol...), ktera se daji pouzit do soucasnych vozu.Dokonce jsem cetl i o 70% ucinnosti vyroby benzinu / nafty ze vzdusneho CO2 a vody (a samozrejme technologie a elektriny). Ukladani prebytecneho vykonu OZE elektraren ... do lihu, to zni jako win-win-winMP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
orlus  |  26. 09. 2019 10:59  |  Microsoft Windows 7 Chrome 77.0.3865.90

Pokud nebude technologie, že do auta nalijete vodu a přes nějaký katalyzátor vznikne rozkladem vodík, tak tahle technologie nemá šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor