Amatérský astronom poprvé objevil nový planetární měsíc

Foto: Pixabay
Amatérský astronom poprvé objevil nový planetární měsíc | Foto: Pixabay

Jupiter má oficiálně nový měsíc.  Dostal název S/2003J24 a o jeho existenci jsme se dozvěděli díky práci amatérského nadšence jménem Kai Ly.

Právě na základě Lyových pozorování vyšlo najevo, že vesmírná hornina v tzv. skupině Carne je ve skutečnosti měsícem obíhajícím kolem výše jmenované planety.

Skupina Carne podle dostupných informací zahrnuje celkem 24 objektů, které byly v minulosti uvězněny na oběžné dráze Jupitera: asteroid o šířce cca 48 kilometrů a 23 jeho fragmentů,

„S hrdostí mohu říci, že se jedná o první planetární měsíc objevený amatérským astronomem!“ uvedl Ly v rozhovoru pro Sky and Telescope.

Jde o další připomínku toho, že v naší Sluneční soustavě je stále co objevovat – a šanci mají i ti jedinci, kteří se podle svých vlastních slov věnují astronomii pouze coby „letnímu koníčku před návratem do školy“.

Diskuze (4) Další článek: Projekt SLAVIA: Češi chtějí mapovat nerostné suroviny ve vesmíru

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Měsíc, Sluneční soustava, Jupiter, Dostupná informace, Fragment, Asteroid, Carne, Astronom, Oběžná dráha, Hornina

Před 32 lety se začalo rodit Bluetooth. Znáte význam jeho tajemného loga?

** Bluetooth se mělo stát univerzálním rádiovým protokolem ** Univerzalita mu zůstala, v rychlosti jej ale překonalo Wi-Fi ** Jeho symbol a název sahá až do 10. století

BluetoothTechnologie
Youtuber vyhrál sázku nad fyzikem. Vozidlo poháněné větrem opravdu může jet rychleji, než je rychlost větru

** Může se objekt poháněný větrem pohybovat rychleji než vítr? ** Youtuber Muller tvrdí, že ano. Fyzik Kusenko, že nikoli ** Uzavřeli proto sázku o deset tisíc dolarů. Jak to dopadne?

Fyzika