Amatérský astronom poprvé objevil nový planetární měsíc

Foto: Pixabay
Amatérský astronom poprvé objevil nový planetární měsíc | Foto: Pixabay

Jupiter má oficiálně nový měsíc.  Dostal název S/2003J24 a o jeho existenci jsme se dozvěděli díky práci amatérského nadšence jménem Kai Ly.

Právě na základě Lyových pozorování vyšlo najevo, že vesmírná hornina v tzv. skupině Carne je ve skutečnosti měsícem obíhajícím kolem výše jmenované planety.

Skupina Carne podle dostupných informací zahrnuje celkem 24 objektů, které byly v minulosti uvězněny na oběžné dráze Jupitera: asteroid o šířce cca 48 kilometrů a 23 jeho fragmentů,

„S hrdostí mohu říci, že se jedná o první planetární měsíc objevený amatérským astronomem!“ uvedl Ly v rozhovoru pro Sky and Telescope.

Jde o další připomínku toho, že v naší Sluneční soustavě je stále co objevovat – a šanci mají i ti jedinci, kteří se podle svých vlastních slov věnují astronomii pouze coby „letnímu koníčku před návratem do školy“.

Diskuze (1) Další článek: Projekt SLAVIA: Češi chtějí mapovat nerostné suroviny ve vesmíru

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Sluneční soustava, Jupiter, Měsíc, Oběžná dráha, Dostupná informace, Carne, Astronom, Fragment, Asteroid, OBJ, Hornina

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru