Amatérský astronom přišel s alternativním vysvětlením původu signálu „Wow!“

Foto: NAAPO
Amatérský astronom přišel s alternativním vysvětlením původu signálu „Wow!“ | Foto: NAAPO

V červnu 2017 jsme zveřejnili článek o rozluštění záhady tzv. „Wow!“ signálu. Ten zaznamenal 15. srpna 1977 Jerry Ehrmann, který pracoval na projektu SETI.

Dotyčný rádiový signál pocházel ze souhvězdí Střelce a neodpovídal žádnému tehdy známému nebeskému objektu. Kromě toho byl natolik silný, že Ehrmann ve svých poznámkách patřičnou sekvenci zakroužkoval a připsal k ní ono slovíčko „Wow!“

Profesor Antonio Paris ze St Petersburg College na Floridě po roce výzkumu dospěl k závěru, že za vznik tohoto signálu nebyli zodpovědní mimozemšťané, ale dvě komety. Jenže s tímto vysvětlením se mnozí nespokojili a pokračovali v bádání.

Alternativní vysvětlení

Jedním z těchto lidí byl i amatérský astronom Alberto Caballero, který nedávno oznámil, že signál sledoval zpět až ke hvězdě velice podobné našemu Slunci.

Caballero použil 3D mapu Galaxie, kterou od roku 2013 sestavují odborníci z observatoře Gaia. Ta již zahrnuje přes 1,3 miliardy hvězd a je mnohem podrobnější než materiály, kteří měli k dispozici vědci pátrající po původu „Wow!“ signálu krátce po jeho objevení.

Astronomy Magazine ovšem upozorňuje, že v dané oblasti se nachází více hvězd, takže ani tato práce zdaleka nemusí být definitivní.

Diskuze (8) Další článek: Apple začne vyrábět procesory pro iPhone 13. Na příští rok si zamluvil 4nm výrobu a vyhlíží 3nm

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Slunce, Astronom, Florida, Magazín, Původ, Vysvětlení, Signál, Gaia, Rádiový signál, Hvězda

Komunita si hraje s Unreal Enginem 5. Podívejte se na veverku s uzinou

Nový engine rozhodně nabízí mnoho zábavy.

Unreal Engine 5Technologie

Phonopolis je novinka od studia Amanita Design. Vezme nás do dystopického světa vytvořeného z papíru

Po včerejším oznámení od Bohemia Interactive tady máme novinku od dalšího českého studia.

PhonopolisOznámení
Srovnávací test soundbarů. Snadná cesta k lepšímu zvuku

I ten nejmenší a nejlevnější soundbar v testu přinese obrovské zlepšení zvukového doprovodu u většiny televizorů. Náš test ukázal, že výrobci nabízejí různá konstrukční řešení a záleží pouze na vás, jaké si vyberete.

David Starý