Úkolem systému MCAS není není předcházet pádu do vývrtky. Je to systém který měl zajistit obdobní chování jako předešlých 737NG a tím zajistit jednodušší přechod na MAX. MACS není anti-stall systém. To jak byl systém reálně navrhnut je už věc druhá.Je zajímavé, že přezkum u 737MAX poukázal i na systémový nedostatek u předchůdce 737NG s ručním ovládáním trimu. Piloti létající na NG budou zřejmě muset podstoupit dodatečný tréning ohledně runaway stabilizer procedury.
Jj, další nesmysl uvedený v článku je, že údajně "Piloti nebyli schopni MCAS vypnout, protože vinou absence školení pravděpodobně nevěděli jak." To není pravda, to vědět nepotřebovali, MCAS byl designovaný tak, aby byl vypnut v rámci standardní Runaway Stabilizer procedury a to se také stalo. Problém byl, jak píšete, v tom, že potřebovali dát zpátky trim ručně a ono to nešlo, protože během let se kolo na jeho ovládání zmenšilo a stabilizátor se zvětšil, tedy velmi narostla síla potřebná na jeho ovládání a zároveň se piloti už před nějako dobou přestali učit "rollercoaster" manévr, kterým se dá stabilizátoru dočasně odlehčit, aby šel posunout lehčeji.
Prestoze to cele principialne popisujete spravne, tak skutecne nedoslo k nicemu jako ze "během let se kolo na jeho ovládání zmenšilo a stabilizátor se zvětšil". Kolo zustalo stale stejne, stabilizator taky. Je to airliner, ne transformer! :o)Ze snadno pochopitelnych pricin se zvetsily sily na stabilizatoru nutne pro jeho prestaveni do te miry, ze manualni prestavovani (jako soucast zminenych Memory items) nebylo zrejme v silach posadky.
Omlouvám se, chybně jsem předpokládal, že všichni čtenáři tohoto serveru mají IQ alespoň 60. Samozřejmě se ty prvky nezmenšily/nezvětšily v tom samém letadle. Ale jak přicházely nové modely, přístrojová konzole se zvětšovala a kolo stabilizátoru jí musel udělat prostor. A větší letadla potřebují větší stabilizátor.
Spis jste mel predpokladat, ze si z Vas muze nekdo delat srandu.Jinak vetsi rozpeti i plocha vodorovneho stabilizatoru je znat i mezi prvnimi dvema generacemi, natoz mezi NG a MAXem. ;o)
"čímž chtěl výrobce konkurovat francouzskému Airbusu"Jedna se o europsky Airbus.
Airbus je čistě francouzská firma (tuším že sídlí někde u Tulouse). To, že letadla montuje z dílů vyrobených napříč EU i světem ještě neznamená, že je to "Europský Airbus".
Airbus SE is a European multinational aerospace corporation. As of 22 June 2018, 73.6 % of Airbus Group stock is publicly traded on six European stock exchanges, while the remaining 26.4 % is owned by a "Contractual Partnership". As at 26 April 2018, the partnership is owned by SOGEPA (11.1%) - owned by the French State, GZBV (11.1%) - KfW Bankengruppe (banking group), German state-owned development bank, and SEPI (4.2%), Spanish state holding company.[Zdroj: Wikipedia]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.