nie je nahodou uplne trivialny problem izolovat adresny priestor, v ktorom sa akekolvek nedoveryhodne zariadenie nachadza? co je to za blbost, ze dokazu obchadzat firewall - ved staci to ponechat v sieti, ktora sa nikam neroutuje. okrem toho nepotrebujem ziaden firewall, staci dobre nastavit NAT.ano, ak nebude fungovat alebo sa nebude dat konfigurovat bez pristupu na internet, je to problem. ale asi profesionalny/kriticky hardver predsa nikto nechce obsluhovat cez servery tretich stran.musi mat clovek fakt uplne nasrane v hlave, aby svoj menic pripojil k internetu...takze asi len kecy na zdovodnenie, preco "cina nie".
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 5. 2025 21:21
Přesně tak. Huawei ne, teď toto, příště to budou žehličky.Technologická propast Čína usa se zvětšuje. Tak kyberšpióni usa vymýšlejí důvody.
Otazka je proc menic mit online on offline taky funguje.
Dá se k offline měniči dostat na sbírání dat? Dá se nastavit, aby neposílal data do cloudu, ale jen na lokální server?
Nemuzu mluvit za vse, ale spousta invertoru co jsem videl tak se na ne da pripojit lokalne (i.e. pres HA) bez cloudu. Jasne, invertor musi byt pripojeny do site, ale staci jednoduse blokovat jakykoliv trafic z nej ven. Akorat bude na kontrolce indikovat ze neni pripojeny do Internetu, ale fungovat vsechno bude jak ma.
Soláry se hodí pouze na ostrovní provoz.Do sítě nepripojovat.A pak je zbytečné měnit ee ze stejnosmeru na střídavý, ale používat stejnosměr 12V ve spotrebicich. A mít baterii na noc.Krom pračky, ale jsou mini stridace na 12V.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 5. 2025 09:50
Ono je to pro někoho překvapení?
No jo, američani našli aj zbrane hromadného ničenia v Iraku, že jo... ;o)
Má dva palečky dolů 😃 😃 Zajímalo by mě od koho 😃
Našli, jen hlupáci pořád pracují se starými informacemi;)
Takové fámy. Tak ať ukážou konkrétně, kde, který komponent a u jakého měniče je podezřelý.
cinu rozhodne nemusim, ale ta ilustrace? trochu min buranstvi hraniciciho s rasismem by se nedalo?
Co je přesně na tom rasistického? Kdyby dali fotku někde z číny, někde z ulice, čistě pro ilustraci, tak by byla taky rasistická? Protože by tam byli vidět číňani?Je to ilustrace. Nejsou žlutí. Mají jen základní čínský rys, a mají to být číňani. Měli mít oči evropana a jeden z nich by pro měl být jistotu černoch? Trochu zbytečná panika, ne?
Podsouvas mi paniku, ale zkusme - co bys tak jeste potreboval abys to vnimal jako (mirne) rasisticke? Nekonkretni "cinani" s dalekohledy nestaci? Rasismus neni jen to kdyby vypadali zlute, nechutne apod. (btw sympataci to rozhodne nejsou). Jde o to zobecneni - do tech solaru nedali potencialni odposlouchani "cinani", ale konkretni, i kdyz neznami ofenzivni idioti. Tohle je proste tupa ilustrace
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 5. 2025 14:39
A co by sis představoval? Černou Číňanku, bílého nebinárního Číňana a normálního Číňana??
Rasismem! 😃 😃 😃 😃 😃 😃
To je docela hodně možný, Čína roste jako blázen a to nejen ekonomicky. A kybernetické zbraně všeho druhu můžou být hodně dobrá atomovka, nepochybně se Čína ně zajímá velice intenzivně. Já bych tedy Donaldovi poradil, aby do přímého konfliktu se šikmáči raději nešel :)
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 5. 2025 09:23
Ale prosím ťa. Trump vie, že celý svet žije z amerických technológií, aj preto si môže dovoliť uvaliť sankcie na celý svet a dotlačiť všetkých k obchodným dohodám, ktoré mu budú vyhovovať.Keď odtrhne Čínu od dodávok technológií, tí budú mať iba to, čo doteraz stihli okopírovať. Práve teraz je to aj dobre načasované a USA určite nedopustia, aby Čína a zrejme aj EU dospela k pokročilej AI.
Názor byl 2× upraven, naposled 18. 5. 2025 11:40
Tak mate pravdu... Tedy, pokud byste to psal pred 20 lety. Trosku jste zaspal dobu. Cinani jedou jak fretka.Tipnete si ktera zeme vloni podala nejvice prihlasek patentu?Nebudu Vas napinat - svete div se - Cina. S prehledem. 70140 podanych patentu. USA - kolem 54000, Japonsko kolem 48000. Kdo studuje echnicke obory tak vi ze v temer kazdem druhem publikovanem clanku je minimalne jako spoluautor alespon jeden Cinan. Nekdy si udelejte vylet do Ciny. Budete koukat. Me ta zeme prekvapuje pokazde, at uz je to jakekoliv mesto. I kdyz teda treba do Shenzenu radeji hned ne, mel byste pocit ze jste bud priletel na jinou planetu nebo na Zemi ale v case o 100 let dale. Nepodcenujte Cinu. Ono ostatne nikdy neni dobre podcenovat nepritele. Zni to hrde se bit v prsa jak jsme lepsi, ale nepomaha to. Jedine co Cine opravdu chybi je pokrocila tehcnologie na vyrobu cipu. A kdyby melo dojit na krajeni chleba, co by se asi stalo....? Bohuzel.
Jen nám chybí aspoň fotky oněch smyšlených modulů.klasická manipulace STRACHEM
Router z Číny..
U měničů je normální, že se data odesílají do cloudu do Číny. Samozřejmě z Číny lze měnič ovládat stejně tak to lze odkudkoliv ze světa a není na to potřeba ani nějaký neznámý komunikační modul.
Američtí kyberšpióni objevili ameriku.Hold, nedostatek technického vzdělání musí nahrazovat hloupostí. A vtm to sežral i s navijákem.Kiliáne, nemáte v redakci nějakého technicky myslícího člověka?
Bať! Redakce by tež měla přejít na CPU Baikal a OS Sputnik! Jediná záruka objektivity!
BU BU BU.
Zrovna měnič, který je zároveň připojen k internetu je pro Čínu jakási pojistka, kdyby nastal nějaký problém/ohrožení pro jejich stát (nejenom ekonomický) . I kdyby to mělo odpojit tisíce/miliony domácností po celém světě od elektriky (přetížením jističů a doslova odstavením energetické sítě) , tak si skrze tento tajný modul mohou udělat obrázek o tom, co a jak lidi doma používají, např. odesláním statistických údajů.A že to zachytí firewall? Nemusí, pokud se jedná o 4G/LTE modul, tak stačí jeden z čínských balónů, který Amerika sestřelila, aby se na tyto moduly připojil a odeslal data mimo naší síť (proč si Čína dělá vlastní verzi Starlinku? Nebude to jenom dostat internet mezi Čínský lid, ale může to mít i vojenské účely, stejně jako se traduje právě o Starlinku ) . A nebo právě naopak mohli měniče na dálku ovládat. Vzhledem k tomu, že se dá s menší úpravou mobilního telefonu spojit se sítí Starlink, proč by to nešlo právě u tohoto tajného modulu, který by se spojil právě s čínskými satelity?Rozhodně Ameriku a jejich obavy chápu, když se na jejich území začaly objevovat výše zmíněné čísnké špionážní balóny.
Viz článek "Regulace podle NIS2: Solární elektrárny získají v Česku výjimku, Litva po útoku naopak zpřísňuje"---Litevští zákonodárci zakazují vzdálený přístup ke střídačům s výkonem nad 100 kW. NÚKIB zajistil úlevu od přísnější regulace elektrárnám do 1 MW. Zahrnutí provozovatelů malých solárních elektráren nebo dobíjecích stanic pod kyberbezpečnostní regulaci vyvolalo už v začátku projednávání návrhu zákona o kybernetické bezpečnosti odmítavé reakce opozice. ---https://www.lupa.cz/clanky/regulac...zprisnuje/---Seriál Regulace podle NIS2https://www.lupa.cz/serialy/regulace-podle-nis2/
No konečně. Po mobilech a dokonce vysavačích Huawei. Šeptá se, že i v pneumatikách čínských osobních autu 😂
Proč by ne? Když dnešní automobily mají integrovanou eSIM a dokáží na dálku komunikovat. Další riziko, pokud by šel takový automobil ovládat na dálku, tak kdoví co by se pak mohlo stát.
Je to klidně možné. A když to nebude Čína tak to bude někdo jiný. Před lety jsem zapojoval a programoval inteligentní elektro-instalace od značky nikobus . Samozřejmě přes PC- Link. Ale před asi 20 lety byla jiná bezpečnostní situace. Když vím co to dokáže je to k zamyšlení a v dnešní době tuplem. Kdo má rád soukromí nic podobného si nepořídí. 😊😊😊
Kdyby to nebyli stejní američani, co řeší na signalu strategické info a ve stejném čase tam mají ve skupině na drátě lidi, kteří jsou někde na jednání v Rusku, anebo se přes Doge hrabou v přísně tajných informacích a zároveň jim tam po stejné síti šmejdí ruské IP adresy, tak by mi to nepřišlo jen jako úsměvná historka. 😃
Ukázková demagogie! Jako nějakej komouš. Fuj!
Jojo, fuj Elone!https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/ve...260600_jva
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2025 16:58
Iblábol.cz jede bomby a lži. Elona asi nemají rádi, že jim přes doge šlápl na kuří oko.
"Ještě v době, kdy DOGE v agentuře operovalo, zaznamenalo její IT oddělení několik podezřelých pokusů o přihlášení. Přihlašovací údaje byly správné, šlo o ty, které informatici vydali právě pro DOGE. Přístup do systému však byl zamítnut kvůli IP adresám, které pocházely z Ruska."
Myslím, že čiapka z alobalu by ti pomohla.
Úsměvné. Některé země vám dokáži vypnout, či upravit software bez vašeho vědomí na stíhačce, nebo elektromobilů, ale my budeme strašit měniči.
V zajetí ruských lží?
Robíš si z toho srandu, ale práve včera moja solárna elektráreň nabonzovala prezidentovi Číny čo som mal na obed. A to tú elektráreň ešte ani nemám. Ak si dám špagety namiesto kung pao, pôjdem do basy? Dokonca z množstva použitého toaletného papiera dokázali zistiť, čo som mal pred mesiacom.
kung pao v Cine neriesia, nakolko sa tam nic (co za blivajz vam predaju tu (s vynimkou jednej restiky v Prahe)) take nepredava
Guter oil?
Pred 2 rokmi sme instalovali BESS (baterie) na vojensku zakladnu ako dodatok k solarnemu polu. Velka parada pri odovzdavani - prisiel aj senator. Novinari fotili a objavila sa fotka senatora kde v pozadi bol velky napis CATL. Velky poprask a BESS (baterie) sme museli odinstalovat kvoli bezpecnostnemu riziku, ktore je popisane v clanku. A teraz prekvapenie - baterie boli prenesene na inu solarnu elektraren (nie vo vojenskom priestore) a funguju bez problemu a riziko uz "neexistuje".
vojenská základna napájená solární elektrárnou? A to napadlo koho, vždyť to vyřídí jedna raketa s hromadou malejch kuliček. Nějaký baterky už jsou u toho podružný problém. 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2025 16:32
To napadlo nekoho, kdo chape elementarni fakta.Jak casto si myslite, ze je slovenska vojenska zakladna napadena? Kolik desitek let mezi tim asi tak muze snizovat jeji spotrebu z verejne site ta solarni elektrarna a kolik penez za tu dobu erar muze usetrit?Mate nicmene pravdu v tom, ze pri absenci jakekoli logiky je zbytecne resit ty baterky. :o)
Tahle teorie konci ve chvili, kdy clovek zjisti, kolik stoji solarni elektrarna a kolik raketa s hromadou kulicek (pozn. aut. detska terminologie pouzita ciste kvuli kompatibilite s predchozim prispevkem) 😉
OK. Uvediem to na pravu mieru. Vojenska zakladna je v USA. Solarna elektraren s BESS je doplnok (vykonovo staci na kompletnu dodavku elektriny) a zakladna je zapojena aj do energetickej siete. Vojenska zakladna moze bezat ako ostrovna prevadzka nezavisle na vonkajsej sieti hlavne v pripade ako bol napriklad aj spanielsky kolaps.
Moc tomu nerozumím,ale zaráží mne ,proč někteří předpokládají, že modul musí komunikovat aktivně. Stačí přece,jen přijmout kód, posunout fázi a je hotovo. Za půl hod. preklopit zpět a je to.
Proč by v tom měniči kvůli tomu mělo být nějaké extra hardwarové zařízení, které je nápadné tím, že není zachycené v oficiálních schématech?
Popravdě na tom nic není. Za tu dobu jsem četl nespočet článků, kdy se u zařízení zjistilo, že obsahuje něco navíc, ale dle specifikace to nemá mít.Většinou je to prostě typ výrobní úspory, kdy se zařízení vyrábí společně, až pak se nechá omezit/vypnout dle daného modelu. V dokumentaci to pak asi záměrně neuvádí. Třeba asi proto, aby si to sami neupgradovali na vyšší verzi.
Čínu a rusko slušný člověk nepodporuje kupováním jakýchkoliv jejich produktů. rusko vlastně ani (kromě lží) nic nevyrábí.
Takže vlastně říkáš, že nejsi slušný člověk, protože píšeš buď z mobilu vyrobeného alespoň částečně v Číně ze součástek pocházejících z velké části z Číny, nebo z počítače, kde je tak situace obdobná.
Rusko toho vyrabi spoustu.Cinskym produktum se da vyhnout tezko. Treba necinske solarni panely skoro neexistuji. Podobne je to s akumulatory a velkou spoustou dalsiho.Delam, co muzu. Ale je to obcas dost nakladne.
Co vyrábí Rusko, resp. co máte doma a je vyrobeno v Rusku?Tož se rozhlédněte a pište.Já ten pokus udělal a výsledek je (kromě starého karafo-vlaku po babičce) nemám doma nic co by neslo nálepku - vyrobeno v RF.
Co vyrábí Rusko? Nebudu vám suplovat Google, to opravdu ne.Nevím, jak s tím souvisí to, co mám doma, to jste si nějak domyslel.
Takze placnes blbost a pak reknes, ze si ostatni maji googlit, proc mas pravdu.
Ok, tak kvuli vam dam priklad toho, co Rusko vyrabi. Automobily.https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_a..._of_RussiaVerim, ze na popreni tvrzeni, ze nevyrabi nic, je to pro vasi logiku dostatecne, a za tu blbost se omluvite.Edit: I kdyz asi tezko, protoze konkretne vy mate dobry prehled o tom, jake zbrane Rusko vyrabi. Cimz mi teprve ted dochazi, ze tenhle prispevek je uplne zbytecny, protoze o fakta nebo logiku vam nejde.
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 5. 2025 00:18
No tak zrovna ty automobily nevyrábí, no. Existence automobilky výrobu automobilů zdaleka neimplikuje.
Ciste z logickeho pohledu mate pravdu, nutne to implikovat nemusi. Ovsem existence novych ruskych aut to ponekud narusuje. Tenhle trolling uz je ponekud trapny.Treba se jednou dozvime, co se stalo kdysi vazenemu diskutujicimu se skvelou povesti na root.cz, ze se z nej stal casem plytvajici troll, ktery se z podstatne casti omezil na argumentacne ponekud chude "Neblábol". Je to zalozene ciste na mem dojmu, ale myslim, ze frekvence smysluplnych prispevku mezi tim balastem vam rok od roku klesa.Mam nekolik teorii, proc se to deje. Nejvic sazim na frustraci z toho, ze jste si vedom, jak vyjimecne inteligentni jste, ale az tak se vam v zivote nedari a vase okoli vam nepriznava takovou uctu, jakou byste si podle vas zaslouzil.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 5. 2025 10:18
O příspěvek výše se zase na ten čistě logický přístup odvoláváš...To ale muselo dát práce...
Jojo. Kdyz chce clovek smysluplne diskutovat, tak je nejaka ta snaha potreba.
Pokud ty patapsychologické pokusy mají být "smysluplná diskuse"...
Co vyrábí Ruskoa resp. co máte doma a je vyrobeno v Rusku ...---To jsou dvě naprosto odlišné věci a nelze je dávat do souvislosti.
Projdi si thread.
Ja to vidim uplne stejne jako mungo. Mozna byste mohl byt konkretnejsi.
V této souvislosti se doma rozhlédněte, které výrobky jsou vyrobeny v ČR (kompletně vyrobeny, ne jen přebaleny do jiného sáčku).A zahrňte do toho průzkumu i potraviny.
My máme solární panely AEG a v Číně alespoň podle dokumentace vyrobeny nebyly. Ale máme čínský střídač a to je asi horší...
Tak to asi nebyly levne. Dobra prace!https://www.sunsave.energy/solar-panels-a...anels-made
Tak vitej mezi nami hajzliku 😀Asi neco jako "kdo jsi bez viny hod kamenem" co?Nebo "kaze vodu, chlasta vino?"Jako vystek prvnack dobry, jako pubertalni vtipek taky. Ale jinak samozrejme placate nesmysly. LEda ze byste zil jak poustevnik a ten prispevek psal na ukradenem telefonu/pocitaci. Ale to zase nevim zda se zlodej da povazovat za slusneho cloveka.
Práve v tomto týždni Trump prehral svoj colný boj s Čínou a ustúpil. Tak je súdružskou povinnosťou pisálkov si vymyslieť nejakú báchorku, ako sa svet len o chlp zbavil čínskeho sledovania. Ako PŠM (politické školenie mužstva) dostatočné, ale tieto články čítajú aj ľudia s ukončenou základnou školou, takže autorovi dávam nedostatočnú.
Trumpa hodnotiť je snáď zbytočné ale určitá nedôvera voči čínskym prístrojom v infraštruktúre je namieste. Aj keby teraz Číňania skutočne nič také neplánovali je rozumné byť u strategickej infraštruktúry opatrný - pretože tam tá možnosť teoreticky je, že to niekto môže zneužiť. A to sa netýka len Číňanov ale hoci aj keby jedna značka mala veľký podiel svojich výrobkov.
byt opatrny je jedna vec, byt sinofobny a pchat sa do zadku americanom zase ina
Neumíš číst, viď, mentále?
Přiznám se, že si nedokážu představit jak by reálně mohla fungovat komunikace, která by dokázala obcházet různé firewally a další síťové ochrany, které nepochybně budou od různých nečínských výrobců, tak, že si toho nikdo nevšimne, to mi připadá hodně přitažený za vlasy. Taky nějak neumím pochopit, proč by ta tajná komunikace měla probíhat pomocí nějakého dodatečného neznámého hardwarového prvku. Vždyť by bylo daleko nenápadnější realizovat onen tajný komunikační kanál jako součást oficiálního komunikačního subsystému, který je běžně zachycen ve schématech. Ale samozřejmě nemusím chápat všechno. To je taky fakt. :)Mimochodem, matně si vzpomínám, že před lety jsem četl něco poněkud podobného o síťových prvkách od Cisco a taky se nic takového důvěryhodně neprokázalo.
Přesně ták, třeba to tam mají enom kvulivá cvičení...
A třeba tam taky vůbec nic takového ve skutečnosti není.
Esli voni maj vůbec ňáký soláry...
Esli voni maj vůbec ňákej mozek.......
A existuje vubec ňáká amerika???
Otazky, porad same otazky. S jistotou muzeme rict jen to, ze muj troll mi zanasi. Delate mi smutno, trollit mate me, ne Bobanowicze nebo ostatni. Co jsem vam udelal, ze uz me nechcete?
Kouknou bzuci, voni sou enom jeden malej narcississtickej dezolátčik, mě je třeba jinde...
uplne jednoduse: staci, kdyz to ma v sobe LTE/5G modem a nejakou celosvetovou predplacenou SIMku
Teda, to by bylo nenapadny. To bude urcite ono. :)
Ponekud slozite a napadne. AM prijimac by byl daleko jednodussi a az do okamziku spusteni nedetekovatelny.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2025 19:44
No tak jen pro vaši představu: například jedna integrovaná e-sim karta, jako jsou např. v autech a pod. Ty také hlásí "kde co" a lze přes ně ovládat "kde co". A velmi pravděpodobně naprostá většina uživatelů neinstaluje kolem měniče rušičku GSM/LTE aby zamezila této možné komunikaci.
A lze je velmi snadno detekovat. Bez dalsich opatreni by mi to od Cinanu prislo vylozene hloupe. A Cina hloupa neni.
Jak by mohla být, žejohttps://cs.m.wikipedia.org/wiki/Kampa%C5%...Fdc%C5%AFm
Vyborna pripominka! Tohle se vam vazne povedlo, diky. Ted jste zafungoval na jednicku. Uz jsem myslel, ze na me zase kaslete.Je to teda vice nez pul stoleti stara vec, a oba vime, jak se od te doby Cina posunula; verim, ze i vy jste byl pred padesati lety ponekud hloupejsi (pokud vubec). Ale skvela prace, ted jste trefil hrebik na hlavicku. Jen fak dal! Diky.
Je jasný že závislost na cizím státu je špatná, hlavně tak velká závislost.Úvodní obrázek mě přijde opačný než obsah textu.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2025 13:59
LOL kolik destabilizacnich funkci je ve Windows?
Ale no tak, kazite nam tu tu spravnu sinofobnu moralku, Cina zla, USA dobre! U americkeho spiclovania je to pre nase dobro, u Cinanov nam ti diabli chcu ukradnut, vlastne ani neviem co sa tu este v komousskej EU da ukradnut...
USA neříká že USA je dobré. USA ví co sama umí a logicky se může bát čeho Čína může být schopná a může provést minimálně v případě dalšího zhoršení vztahů.
Čína krade a kopíruje vše od bot po města, takže máte pravdu.A EU se rozkládá i na jiných místech než je Ficův pro-ruský ráj.
Již několikrát jsem o tomto riziku psal, ale setkal jsem se s nepochopením! Rizikem pro rozvodné energetické soustavy je zejména Čínské firmware a jeho pomocí ovládání spínání elektro. spotřebičů tzv. "chytré domácnosti" - "na dálku", neboť na shození jakékoliv energetické sítě by stačilo stotisíc odběratelů u HDJ a spotřebou více jak 5 kW a to je méně než jeden sporák + rychlovarná konvice + vysoušeč vlasů (a 10 kW tak takový odběr je prakticky jeden elektrický sporák + rychlovarná konvice + vysoušeč vlasů či topení aut. pračky a to nepočítám ani auto-nabíječku, vysavač) a zejména KLIMATIZACE. Největším problémem je přesné načasování časovačem řízený "RADIO CONTROLLED" tj. synchronně v přesných časových sekvencích tj. opakovaně zapínat a vypínat příkon (domu), takové jednání by bylo posuzováno jako terorismus, ale pozor z každé (230 V) zásuvky se lze "nabourat" do sítě za VN/NN transformátorem příkazy HDO či pomocí firmware (z Číny apod.) tzv. chytré elektroniky - ovládání elektro. spotřebičů - což je hodnoceno jako "RIZIKO ohrožení státu". ..
ROFLvy ste pobavli uz tym "Čínské firmware", aby som vedel co za prispevok to budea bacha hlavne na KLIMATIZACIU ROFLto je zase nejaky cesky expert ktory videl klimatizaciu mozno tak z rychlika, nerad vas sklamem, ale moderna klimatizacia ma aspon na chladenie absolutne zanedbatelnu spotrebu, to vam viac zerie uz snad aj velka telka
Totalne nepolibenej. Nejde o to lidem vohackovat 10 veci, ale staci jedna, ktera to ovlada. Ja a stejne tak jako tisice dalsich rodin mohu vse ovladat pres HA. A muzu ti garantovat, ze moje klima si muze klidne vzit 8kW i ted kdyz je zima na jedno tlacitko v telefonu. Zaroven muzu ve stejne appce vohulit boiler, zapnout topeni na max a zapnout nabijeni auta. To mas celkem 11+8+3+6 = 28kW a to vyhodi jistic. Takze jde to velice jednoduse a to byl smysl toho prispevku. Smysl samozrejme neni me vyhodit jistic, ale hromadne zatizit sit
A pak jsem prijdou ne uplne bystri diskuteri, kteri si HA vystavi verejne do internetu a divi se, ze se nim lidi smejou - Samanta
No tak třeba já mám HA vystavené do internetu, a opravdu bych se divil, že by to měl být důvod k tomu, aby se mi lidi smáli. Nebo víte víc než ostatní, že dělám něco špatně / k smíchu?
Cokoliv vystavené do internetu je bezpečnostní riziko. Nevím proč to lidi neřeší via VPN.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2025 17:56
A vy umite udelat VPN co neni vystavena do Internetu?
"Cokoliv vystavené do internetu je bezpečnostní riziko." S tímto bych souhlasil.Ovšem tohle "Nevím proč to lidi neřeší via VPN." v kontextu předchozí věty, tedy ve všeobecnosti, aktuálně nemá řešení. To byste musel mít VPNky na všechny servery v internetu, tedy do banky nebo např. i na tento web.HA by v tomto případě měl být stejně ne/zabezpečený, jako kterýkoliv jiný web - eshop nebo banka.
Ak by niekto chcel urobiť útok na elektrickú rozvodnú sieť tak práve klimatizácia je ten najjednoduchší spôsob. Má príkon niekoľko kW, väčšina moderných sa dá na diaľku ovládať. Telka má spotrebu rapídne menšiu.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2025 14:55
Mohl byste mi prosim poradit model te klimatizace co zere mene nez velka TV? Teda pokud nemyslite "velkou TV" neco co se dava na namesti a ma to 15x10m 🙂Ja jen ze moje klimatizace (ducted, pro barak) si klidne tech 7kW vezme. Mam solar+baterky a vse sleduji pres HA, takze si troufnu rici ze mam dost dobry prehled o tom kolik mi co doma "zere". ...nerad vas sklamem, ale moderna klimatizacia... si porad vezme penych par kW. Ano, mozna vase pro malej kamrlik a v CR kde je teplota pres 30 par dni v roce asi muzete najit nejakou ktera nezere pres 5kW, ale bavime se o lidech co maji solar = maji barak, a ten vazne par set W v horku nevychladite.
mám byt pod strechou, spotreba klimatizácie (multisplit + 3 vnútorné) je prakticky blízka nule (moja ročná spotreba 4cl domácnosti je do 1.2MW vrátane AC), ľudia tu žijú v nejakom mýtuse ako sú AC nenazrate, že tu potom píšu o KLIMATIZÁCIÍsamozrejme okamžitá spotreba AC je o niečo vyššia ako u TV kde TV žerie možno 0.2kW, komplet klíma podľa nastavenia možno 1.5-2 kW niekde na úrovni fenov, vysávačov ale výrazne pod indukciou, ktorú má doma viac ľudí bez AC
USA je kyberneticky nemocná země.NSA vytvoří blábol na objednávku.Samozřejmě aby mohly být vyřazeny z byznysu výrobky konkurence.NSA je ta špiclovací firma, co sledovala všechny zpřatelené politiky jako merkel apod.A pak to vynesl ven Snowden přes servery od assange.
USA nemusí být nemocná v tom podezření číňanů, když vědí co sami umí.Technicky to může komunikovat rádiově přes jinou čínskou techniku v USA.
USA je nemocné. Prožrali svou budoucnost hambáčema a zakrněl jim mozek. EU jde ve stejných šlépějích.
Četl jsem to už někde snad na novinkách, a úplně stejně jako tady tam chybělo, jakým způsobem ten modul měl komunikovat. To mi přijde docela zásadní.Překvapuje mě, že tahle věc není nikde uvedená, protože to může hodně říct o tom, co se takovým útokem dá napáchat, nebo jak se dá zhruba určit, v jaké míře je to rozšířené.Za sebe bych tipnul, že to byl bezdrát (protože drát by tam musel někdo aktivně připojit), no a pak je otázka jaký. Jestli podobně jako některé podnikové laptopy využíval LTE, satelitní připojení (jako to mají umět některé telefony), využíval třeba nějaké běžné pásmo na relativně velkou vzdálenost (433MHz) nebo třeba dlouhovlnné rádio (aby se to dalo ovládat z jiného kontinentu).Intevrtory, se kterými jsem se setkal, měly RS-485, které se ukončovalo na nějakém centrálním prvku s ethernetem, který už si uměl popovídat na Internet. Tam by pak nebylo potřeba přidávat další komunikační moduly, stačí vsadit na to, že všechna zařízení na cestě jsou kompromitovaná (vlastně by stačil jen ten centrální prvek, ten invertory vypnout umí) a je tam mizerné zabezpečení (povolené připojení kamkoli). Takových elektráren nebude málo, a pak by stačilo místo nějakých nespecifikovaných komunikačních modulů jen dostatečně vybavit firmware.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 5. 2025 13:11
Přiznám se, že podobných případech jako je tento, mám sklony být tak trochu nedůvěřivý vůči tomu, co Američani říkají, že údajně našli.Domnívám se, že za tím taky může být prostě jen snaha Čínu ekonomicky poškodit vyvoláváním strachu z toho, že čínské zařízení bude dělat buhvíjakou neplechu.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 5. 2025 14:19
Je to podobne jako s tim neznamym satelitem, ktery muze obsahovat uplne cokoli, protoze nikdo nema sebemensi tuseni. Proto je na miste spekulovat, ze je to atomova bomba.Je treba brat to s rezervou a pokladat si dalsi otazky.
LTE modem a datova SIM?
To tam pisu. Konkretne si predstavuji treba LTE-M. Ale to by se prave mohlo dat velmi snadno odhalit a zneskodnit.Mate k tomu nejaka voditka, nebo je to uplne stejny tip jako ode me?
Nestačí, když bude přijímat signál odkudkoliv a na povel se odpálí?
Jak na co. Ale odkudkoli asi ne, bude tam omezena frekvence, a presne to me zajima.
Abych pravdu řekla, tak mě to nepřekvapuje... Spíš je otázka, jak měnič odpojit od čínského cloudu a mít data a ovládání čistě offline u sebe.
keby ste cinskeho nahradili slovom "akehokolvek", tak by sa s vami dalo aj suhlasit, takto len to len dalsi xenofobny ci rovno rasisticky sinofobny blabolnarozdiel od Americanov u Cinanov nebolo nikdy dokazane ziadne spiclovanie najvyssich europskych politikov/firiem, takze Cinania maju u mna rozhodne vacsiu kredibilitu ako Americania, cim netvrdim ze si o cinskom softveri (s vynimkou open source) obecne nemyslim svoje, spiclovanie by ma ale u neho zrovna netrapilo, skor nadmerny prenos udajov, zatazenie baterie/zdrojov atd.
Tak určitě.Čína nic nekopíruje! A špiclování firem? Kdepák! To je jen očerňování od ďábelského kolektivního Západu, Anglo-Sassů, EU, NATO, USA, UK a i UA.Tak to většinou čítáváte, že?
Doporučuji přečíst:Ema Naopak (Gunilla Wolde)Dvě povídky o malé Emě (Ema Naopak, Ema spravuje hračky), v nichž švédská autorka a zároveň ilustrátorka vede děti k pořádkumilovnosti, ovládání svéhlavých nálad a k POZNÁNÍ, CO JE SPRÁVNÉ A CO NE."Ema je skoro pořád veselá. Ale někdy se vzteká, je protivná a má špatnou náladu. To se potom změní v Emu Naopak. Co všechno tahle Ema provádí? Ledacos!"...
No už vidím jaké jsou články v Číně: USA rozebírá naše panely, aby okopírovali naší technologii! Lumpové! Plagiátorství je tak ošklivý a zlý čin!
... a nebo ten profláknutý příběh, kterak USA (NSA) sledovala internetovou komunikaci z Brazílie. Kdo ví kde všude maj nějaké čipy amíci. Ale je možné, že když Číňani kopírovali americkou technologii, možná okopírovali i špionážní čip USA, ani o tom chudáci neví 😃 (viz. kauza, kdy Čína okopírovala České dětské motorky a to i včetně ojetého vzorku na pneumatice motorky, kterou kopírovali 😃 (info. přímo od výrobce)
/s
To bude jistě náhoda - no možná i proto tam nechtějí Huawei atd
dnesne spravy hovoria, ze chcu zakazat aj TP-Link, lebo ma viac ako polovicu trhu s lacnymi smerovacmi a nikto nechce kupovat predrazene ine smerovace, kde udelali soudruzi chybu?
třeba ty levné někdo sponzoruje 😇
Úsměvné na obdobnách případech je, jak se státy (bez rozdílu) chlubí, jak výhodné je investovat do špionáže. Tisíci-násobná návratnost vložených investic. Ano státy, kromě toho je ještě soukromá/podniková špionáž, "kradení/kupování mozků", ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.