Američané objevili záhadný objekt. Pohybuje se na oběžné dráze vedle čínské družice Shijian-21

Vesmírné síly Spojených států amerických (USSF) objevily na oběžné dráze poblíž čínského satelitu Shijian-21 záhadný objekt. Neidentifikovaný předmět obíhá souběžně s kosmickou lodí, jejímž údajným cílem je zkoumat způsoby uklízení kosmického odpadu z oběžné dráhy Země, informuje web Space News.

Podle některých odborníků se může jednat o zbytky rakety, přesněji řečeno raketového motoru, jehož úkolem je dopravit satelit na orbitu. Pozorovatelé jsou podivným tělesem zmateni – mimo jiné i proto, že může jít o zcela nesouvisející objekt. Vzhledem k tomu, že čínská vláda prakticky všechny své vesmírné aktivity utajuje, se možná nikdy nedozvíme jeho skutečný původ a účel.

Co to obíhá spolu se satelitem?

Družice Shijian-21 byla vynesena na oběžnou dráhu 23. října raketou Long March 3B. Čínské státní sdělovací prostředky uvedly, že bude „testovat a ověřovat technologie pro zmírňování kosmického odpadu“, nicméně nebyly zveřejněny žádné další podrobnosti. V pondělí 1. listopadu zaznamenala 18. letka amerických vesmírných sil vedle Shijian-21 nový objekt s mezinárodním označením 2021-094C.

V současné době není známo, zda se jedná o zbytky raketového motoru či objekt související s nějakým úkolem, který má družice plnit. Těleso by mohlo sloužit k testování operací setkávání a přibližování, experimentům s doplňováním paliva nebo manipulaci pomocí robotického ramene či jiných prostředků.

Čína není sdílná

Vzhledem k nedostatečné transparentnosti bude činnost Shijian-21 a jejího společníka pravděpodobně pečlivě sledována a kontrolována. Navazuje totiž na složité manévry, které na geostacionární dráze v posledních letech provedly jiné čínské testovací družice.

Například čínská družice TJS-3 (Tongxin Jishu Shiyan-3), vypuštěná v roce 2018, vypustila náklad s blíže nespecifikovaným účelem. Družice a náklad se pohybovaly společně a prováděly koordinované manévry ve snaze zmást vesmírné sledovací sítě. Tyto aktivity jsou dávány do souvislosti s rostoucím testováním protikosmických a tajných aktivit na geostacionární dráze ze strany Číny, USA a Ruska.

Povaha Shijian-21 a doprovodného objektu se pravděpodobně ukáže až časem – například podle toho, zda a kdy manévrují, jaká je povaha případných změn oběžných drah a zda jsou tyto změny koordinované. Dosavadní sledování naznačují, že se spíše jedná o aktivní objekt.

Diskuze (30) Další článek: Windows 11 vynucuje Edge ještě agresivněji než dřív. EdgeDeflector už nefunguje

Témata článku: Technologie, Vesmír, Země, USA, Čína, Rusko, Satelit, Družice, Záhady, Space News, American, Aktivita, Povaha, Oběžná dráha, Záhadný objekt, Long March, Objekt, USSF, Raketový motor, Odpad, Satelitní komplety na Heureka.cz

Je dobré vypít 50 litrů mléka? Zeptali jsme se nového chatbota od OpenAI, který teď hýbe internetem

** OpenAI vypustilo do světa další umělou inteligenci ** Tentokrát je to upovídaný robot ChatGPT ** Podle některých je to ukázka budoucnosti vyhledávačů

OpenAIUmělá inteligence
Mohli Inuité vyrobit nůž z vlastních zmrzlých exkrementů? Antropologové při experimentu jen „kreslili hnědou pastelkou“

** Deníky polárníků jsou plné neuvěřitelných příběhů ze života Inuitů ** Některé tvrdí, že dokážou vyrobit ostrý nůž ze zmrzlých exkrementů ** Američtí antropologové to ověřili experimentem

Archeologie

Novinky v Datových schránkách od ledna 2023. Odpovědi na nejčastější otázky

Datová schránka pro komunikaci s úřady byla doposud povinná hlavně pro právnické osoby. To se od příštího roku změní. Používat ji budou muset i zhruba dva miliony živnostníků, kterým ji stát začne zřizovat.

Hry zadarmo, nebo se slevou: akce na LEGO hry a nástroje na tvorbu vlastního RPG zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce