Skvělá trefa👍👍a uspora munice😄
https://youtu.be/HKyrK0uDiQASu a Bayraktar.
Jen pitomé železo, co tenhle případ > https://www.denik.cz/ze_sveta/masakr-my-lai-va... ... Nebo > https://www.denik.cz/ze_sveta/napalm-girl.html...
Vrať se za Ural, hlupáčku 😉
Čekal snad někdo něco jiného než lež od té špinavé ruSSké lůzy?
SS bych vůbec neurážel porovnávát je s mongolskou stepní ruskou armádou:) Armáda trhanů a zlodějů praček.Nic víc.Aktuálně kopou zákopy na Krymu.Nějak asi tuší že Krym dlouho ruský nebude:)Jinak:https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-... ... Chtělo by to ještě poslat nějaké F22 ať se Ivan podívá na moderní letadla.Ten jejich rezavý šrot nestojí ani za slovo...
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 3. 2023 16:53
Souhlasím. "Druhá nejsilnější armáda na světě" už se přes rok snaží dobít bezvýznamné okresní město na úrovni Příbrami. Tragédi jsou celému světu k smíchu. Putin je ČURÁK.
Ano,kdyby záměrně nevraždili civilisty,bylo by celé smradlavé Rusko k smíchu.Jestli mají ZHN. ve stejném žalostném stavu jako pozemní armádu,letectvo o neckovém námořnictvu ani nemluvě...Není se čeho bát.Půlka atomovek bude rozkradená a půlka rozpadlá...
No, budoucnost sveta bych na to nevsadil. A ona by pro poradny bordel stacila i jen Zapadni odveta odpalena jeste pred tim, nez by se ukazalo, ze ty Rusacke hlavice daji jen par stepnych kilotun, protoze fuzni cast uz proste nefunguje.
Ovšem,jenže dlouhodobě tolerovat ruský terorizmus jenom proto že mají nějaké atomovky cesta do pekla.Ano,bude zde další Severní Korea se sídlem v Moskvě ale pokud Rus nedostane pořádně po tlamě tak nedá pokoj...
Jj, co píšou novinky.cz je jistě pravda 😄
Zato to, co píše Tomik65 je jen ruská propaganda. 😎
Ty sucka a migy, nadhera.Stejne jako P38, P47, P51, F4, F14, F15, F16, F18, F117, SR71, ...Jen ty politici smrdi anebo jsou na Z ?
Mig vlastně skončil...Zkrachoval:)A u Suchoje nemají lidi,peníze a podle toho vypadá ,,vývoj,, SU57 je tragedie na ntou.Možná srovnatelná jenom s blamáží jmémem T14:)
Presumpce lži je v případě Ruska velmi spolehlivým orientačním vodítkem kdykoliv si nejste skutečně jistí, že výjimečně mluví pravdu.Ruská diplomatická škola.
A nikomu nevadí že po střihu videa v čase 38 s dole už není moře ale hornatá pevnina s jezerem a z listů vrtule zmizely žluté pruhy ? Takže po střihu následuje úplně jiné video z nějaké poruchy vrtule.
Jestli ono to nebude třeba tím, že dron po nárazu změnil kurz, takže slunce svítí na vrtuli z druhé strany.První průlet - slunce svítí zepředu zleva (viz přední hrana křídla a stíny na těch anténách, nebo co to je, zdola). Druhý průlet - Su-27 letí od slunce (viz odraz na hladině). Dron tedy změnil kurz o cca 90°.Konec s poškozenou vrtulí - slunce svítí zezadu a zprava. Dron změnil směr o dalších cca 45°. Žlutá vrtule je tedy ve stínu. Ty hory mohou být klidně mraky nebo pevnina (Krym?) a jsou vidět i na druhém průletu cca v 23. sekundě videa, úplně vlevo. Což odpovídá změně kurzu mezi druhým průletem a koncem videa. Ale klidně si dal věř té ruské pohádce o dvou Su-27, které v klidu letěly kolem dronu, když tu náhle dron začal vyvádět a spadl.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2023 23:23
Takže je důkaz a navíc je RuSSko diskreditováno před celým světem, protože ulhaní Uljanovové popírali obě verze, jak s palivem, tak s taranem.Hezká práce Američanů. Celému světu dokázali, že RuSSko lže, až se mu od huby práší a navíc útočí na majetek USA ve výsostných vodách. Další důvod pro americké voliče, aby podporovali zbrojení. Nové Reapery se brzy objeví, USA je prostě No:1 a svět jen následuje to, co USA vymyslí. Jsem rád, že jedničkou ve světě, co diktuje pokrok, je USA a ne CCCP, Čína, RuSSko nebo nedejbože Severní Korea nebo islámský fundamentalistický fanatický Írán. Problém naší doby však je, že osa ZLA je dlouhá a my máme jen USA, co nám dělá medvědí záda a navíc zrádného německého Šulce a maďarského MOrbiána v zádech.
Kdybys býval skončil u první věty, dalo by se s tebou souhlasit. Nejednalo se o výsostný, nýbrž mezinárodní prostor. Ano, jsem rád, že nám USA pomáhají, ale zbytek tvého textu je plácání pátého přes deváté. Russká armáda je sice v alkoholovém rozpadu, ale obávám se, že Číňani mají vojensky mnohem víc, co říct.
Sázím na jistotu, že : lhát jako rus - brzy zobecní. 😉 Šulce bych neodsuzoval, na složitost domácí půdy vcelku snahu má.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 3. 2023 17:15
to je mozno vsetko pravda, co pises, ale zatial stav zapasu Zdiskreditovane ulhane rusko vs. Pravdovravna nezdiskreditovana jednicka USA - 1:0americania prisli o techniku za 17mil USD, rusi prisli o par litrov kerosinu a musia zaplatit klampiara, co vyklepe kridlo na tom muzealnom SU27. a americania s tym - zda sa - nic neurobia. co je dost ponizujuce.a nie som si celkom isty, ze obvinovat krajinu, ktora vojensky napadla inu krajinu, z toho, ze este aj klame, ma nejaky vyznam. to ako keby si zlodeja obvinoval z toho, ze mal spinave ruky ked kradol.btw, paci sa mi ten tvoj vyraz "diktovat pokrok". uz lepsie by snad bolo len "diktovat lasku".
Jo, na tyhle souboje jsou rusaci dobri. Diky sestrelenemu dopravnimu letadlu za cca 300 milionu dolaru, kdy prisli o 1 stary BUK zanedbatelne hodnoty, vedou 1:0 i nad Malajskyma aerolinkama. A Malajsie s tim nic neudela, coz je ponizujuce.....akorat se teda rusaci furt rozciluji, ze jsou svetu jenom na obtiz a nikdo s nima nechce nic mit...
ten boeing si rusi nemozu zaratat do skore, lebo na rozdiel od toho dronu mal zapnuty transponder, bol zasiahnuty omylom (mysleli si, ze je to ukrajinsky AN26) a navyse donecko este nebolo prijate do ruskej federacie.btw, hovori ti nieco Lusitania?
Doněck nebyl sice "přijatý", ale už okupovaný a stříleli Rusáci
Omylem? To určitě ne... Moc dobře věděli, na co střílejí... Zvláště pokud měl, jak píšeš, zapnutý transponder... A pod ruským vlivem byli... Takže, bohužel pro tebe, je to na účet ruska...
Nemuseli vedieť, najmä preto, že z toho zostrelenia nemal nikto (ani Ukrajina, ani "povstalci") reálny prospech. Najpravdepodobnejšie sa to udialo nejako takto:<i>- Váňa, Váňa, mám tu na streleckom radare niečo, ale vozidlo s prehľadovým radarom nám nedali, tak netuším, čo je to.- No čo, Serjoža, však my lietadlá nemáme, to bude ukrajinské. Pošli ho na chuj! Páľ!- Váňa, super, zmizlo.- Super, idem sa pochváliť Strelkovovi.(o 15 minút)- Bliať, Serjoža, Strelkov volal naspäť, vraj sme kokoti, zostrelili sme civilné lietadlo a bude prúser! Štartujte vozy, padáme odtiaľto!</i>
Ty jsi mistr 🙂 nevim jak ty smudlo, ale ja u skutecne RuSSke techniky slouzil a budila a budi opravnene obavy i dnes. Pouze pitomec ktery nevidel jinak raketu nez na videu bude do kolecka mlit podobne blbosti. PS: pokud sledujes zpravy tak by jsi vedel ze v okoli pobrezi USA je velka honicka na "ponorky". PS: je to Belgorod. Rekl bych ze staci mit pud sebezachovy.
Cemu nerozumis na MAD, ze tak zavnis?
Russko se zdiskreditovalo a ukázalo jako lhář už dávno (hezké je to video, jak se Indové vysmáli Lavrovovi, když plkal o tom, jak se Rusko snaží zastavit válku, která proti Rusku byla rozpoutána s využitím Ukrajinců).Tahle akce na tom pohledu nic výrazně nezmění.Reakce z druhé strany bude velmi opatrná, protože dráždit hada bosou nohou není radno.
Ono nielen rusko su klamari aj usa. Prikld. Ze asad pouzil chemicke zbrane v syrii co sa ukazlo ako klamstvo a potvrdilo sa to co hovorili syrcania davno ze bol zasiahnuty byvali sklad ktory bol na uzemi okupovanom povstalcami. Samozrejme USA klamali este vela krat. Staci zagooglit. Idealizovat si taku teroristicku krajinu hranici s idiociou. A samozrejme najvacie klamstvo minuleho storocia, ze Iraq ma zbrane hromadneho nicenia. Na zaklade tohto klamstva bolo v iraqu zabitych niekolko stotisic ludi a odvtedy sa iraq zmieta v obcianskych vojnach uz vyse 20 rokov. VDAKA USA.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 3. 2023 21:09
Jasně. "A vy u vás zas mlátíte černochy!"Ale tady se bavíme o tom, co se děje na Ukrajině.Diplomacie a prosazování strategických zájmů... to na žádné straně nebyla procházka růžovým sadem a zápolení Mirků Dušínů podle fér pravidel. Co s tím naděláme.... Krom toho, že se na to budeme dívat s větším nadhledem, abychom vnímali "bigger picture". Mně je (se všemi výhradami) bližší to anglosaské pojetí života a demokracie, než to rusko-mužické.
To na veci nemeni nic ze USA su rovnaki bastardi ako rusi. Len vy mate klapky na ociach a vymyte mozgy propagandou.
A žiješ kde? A proč žiješ tam kde žiješ?Protože jsi pokrytec?Hlupák?Nebo ten, co všechno prokoukl?Dovedeš si odpovědět na tuto prostou otázku?
on žije tam, kde Ty nemáš ponětí, co se tam opravdu děje, a co jsi napsal, obyčejné hovadiny bez argumentu.
Ty si riadne na praskoch. Akose USA urcuje dobro a zlo? Mas 5 rokov. Usa su teroristami cislo jedna. Chces priklady? NELEGALNE posobenie v syrii, Zabitie iranskeho generala v iraqu na zaklade coho? Lebo si to usa zmyslelo? Absolutne nelegalna nicim neospravedlnitelna vojna v iraqu na zaklade vymyslenych obvnineni. Dalej vojna v afganistane. Zabijanie dronmi civilistov. Pomoc pri rozbiti najvyspelejsieho africkeho statu ktorym bola kedysi Libia. Vojny vedene v juznej amerike. Ty musim byt riadne na hlavicku ked vychvalujes teoristov. A este znicenie nord stream. Som na 100% presvedceny ze su za tym usa. Kde je vysetrovanie? Nejako velmi rychlo utichlo ze? Keby to boli rusi dnes su toho plne spravy. Kedze to boli usa je pekne ticho.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2023 21:10
Presne to mam namysli, pretoze ludia sa nemozu vrazdit len preto ze si usa zmysli. Okrem toho maju na rovasi tisice NEVINNYCH civilistov, ale to je podla teba ok. A ano aj deti mam ti dat clanok s mrtvymi detmi po nalete USA? Mam rad takychto jednosmernych hlupakov.
Mas tam malo "S", jsi urcite proruSSSkej.
Cestina I.stupne te drti coo 😉
Lže jak Rusák:)Možná ten Mongol v muzeálním SU27 mohl trochu předpokládat že dron asi bude mít kameru:)Otázka jaký bude hrdina až bude mít za ocasem F35 či F22.Než nové boty bude spíše potřebovat nové spodní prádlo:)
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2023 17:33
Ani nebude vedet, odkud to priletelo.
A to je právě škoda😁Připosraný Ivan,to bude pohled🙂
Oni samozrejme vedeli, ze takovy zaznam muze existovat, ale je jim to uplne jedno. Doma je pochvali za to jaci jsou molodci, pulka sveta jim bude tleskat, ze nabancili Americanum, druha pulka uz je stejne nenavidi, takze je jim to jedno. Dulezite je, ze Rusove dosahli zasadniho vitezstvi, donuti Americany stahnout bezbranne MQ-9, protoze dali jasne najevo, ze nemaji problemy je zlikvidovat i v mezinarodnim prostoru. Americane neudelaji nic, jednak proto ze nemuzou na zniceni bezosadkoveho dronu reagovat sestrelenim letadla s posadkou a jednak proto, ze americka administrativa je obecne spise nefunkcni. Vysledkem je, ze Ukrajinci prijdou o jeden ze svych nejdulezitejsich zpravodajskych assetu a to je to ceho chtel Rus dosahnout v prvni rade.
Nebo jim ted Americani taktne naznaci, co se stane, kdyz pujde dolu dalsi... Nemusi to byt hned kineticka odpoved, staci seznam zbrani, ktere zatim nebyly dodane (nebo jen v omezenem poctu, koukam zejmena smer Abrams), ale muze na ne prijit rada.
Ale udělají neboj.Dnes se hlasitě mluví že přesunou do Italie F22 nebo F35:)A mluví se o tom že budou patrolovat u spojenců ve východní Evropě/Jihu.Díky satelitům vědí Amící jakou koženou podrážku má Mužík k večeři:)
Obávám se, že nejblíž pravdě je tohle střízlivé a bagatelní hodnocení výsledku akce.
To neni hodnoceni, natoz strizlive. To je jen vyjadreni prani autora.Uz jen ta usmevna uvaha, ze by tahle taskarice vedla k preruseni pruzkumnych letu je takova hovadina, ze snad ani flastenec to nemuze myslet vazne. Ikdyby nebylo te vesele hlasky o "nefunkcni americke administrative".Prani vydavana za fakta se nam tu kdekdo snazi podstrkovat v kazdem druhem prispevku.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 3. 2023 19:58
Nevnímám to jako přání "flastence", to by vypadalo (nejspíš) jinak. 😉Ano, tvrzení, že to "donutí Američany stáhnout bezbranné MQ-9" je nejisté a možná zbytečně silné. Nicméně jako první opatření bych čekal, že se přinejmenším změní taktika využívání těchto prostředků.Ale zbytek je správně:- rusové akci podnikli bez ohledu na to, zda o tom bude nějaký záznam (IMHO předpokládali, že bude, když zaútočili na průzkumný stroj přošpikovaný senzory, kamerami a komunikační technikou)... a možná jim i o to šlo, aby takový záznam byl a byl vidět.- ruská propaganda akci využije k posílení sebevědomí- NATO neodpoví střelbou do ruských letadel nebo na ruské základny (odpověď bude nepřímá a ne okamžitá... doufejme, že urychlí dodávky techniky pro Ukrajinu)- administrativa a diplomacie celou odpověď budou brzdit, protože to je jejich obecná vlastnost (a netvrdím, že z dlouhodobého pohledu špatná)- ztráta průzkumného letounu oslabí podporu poskytovanou Ukrajině (kolik takových letounů v oblasti létá?)Asi tak.
Rusove chteli prudit. Nikdo necekal, ze to ten pilot takhle po$ere. Takze mu daji metal, aby narod videl a pak dostane pekny poprc. Nebyt to v dobe, kdy se jim hodi kazdy, patrne by i dolital.
The Americans are taking this warning seriouslyNATO Commander-in-Chief Europe Christopher Cavoli has reportedly cancelled all MQ-9 Reaper drone missions scheduled for today from Italy Lithuania and RomaniaZdroj: UkraineNews (bez záruky spolehlivosti)https://twitter.com/Ukraine66251776/status/16... ...
No vidite. A dneska uz tam je FORTE10 zas. Jste zklaman?Technicky mate ovsem pravdu - prerusili lety na cely jeden den. ;o)
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 3. 2023 13:52
Tohle je Global Hawk.Mozna ted chvili nebudou letat Reapery, ale nemel bych strach, ze Rusaci zustanou bez dozoru.
Je, ale na veci to mnoho nemeni.
Mysel_1:Tak fajn, jestli je to pravda. Situaci (nejen tu ve vzduchu) tak podrobně nesleduji, tak dík za info."Jste zklamán?"Proč proboha? Přečtěte si pořádně moje reakce a snad z toho pochopíte, že ani trochu nestojím na straně Ruska. Vzhledem k tomu, že nejsme (zatím) přímo na frontě, tak můžeme jednat s trochu chladnou hlavou, dívat se na věci s nadhledem a nespěchat s jednoduchými odpověďmi (slovy i činy) na složité problémy. A to doporučuji i diskutujícím. 😉
Mysel_1: "A dneska uz tam je FORTE10 zas."Já: "...jako první opatření bych čekal, že se přinejmenším změní taktika využívání těchto prostředků."Takže jsem měl pravdu. 😉
Hlavně se kolem ruských hranic poletovala B52 s doprovodem...
Že by odpověď ve stylu "na hrubý pytel hrubá záplata"?
B-52 je neskodna demonstrace sily, ktera Rusa nicim neohrozuje narozdil od dronu co vyhledava cile pro Ukrajince.
Vsichni se se mnou hadaji, aby se pak vetsinove ukazalo, ze mam pravdu.https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-... ... USA letaji dale od Ukrajiny, protoze neschopna a zbabela americka administrativa chce aby trasy "nebyly tolik provokativní“. Coz je presne to co chteli dosahnout Rusove, donutit Americany aby jako vzdy stahli ocas a ustoupili jim. Cim dale letaji drony od Ukrajiny, tim samozrejme je jejich uziti mene efektivni. To je presne ten duvod proc Rus nakonec tu valku podle vseho vyhraje, protoze perfektne vi jak pracovat se slabosti svych protivniku, Putin si cele slavne NATO maze na chleba a jeste si u toho prospevuje.
Fascinujícím technickým faktem je to že spojení s dronem za 17M USD lze přerušit lehkým oblakem paliva. Aerosol trochu toho RF vysílání pohltí to je jasné, ale co dělají když začne pršet nebo je mlha. Nebo mají rusové nějaké spešl RF rušící palivo? Když už je ten stream tak citlivý, nebylo by jednoduší (a ekologičtější) napadat cizí drony rovnou RF rušičkou místo podivných manévrů s palivem? Bral bych článek na toto téma :)
To, že oblak paliva přeruší spojení, je nesmysl.Krátký výpadek při prvním průletu byl nejspíše způsobený tlakovou vlnou a otřesy z prolétávajícího russáka. Při druhém průletu pak asi jeho náraz vyřadil z provozu nějaké systémy včetně kamery.
Zato tlakové vlny ruší radiové vysílání úplně běžně, že.
Pokud vysíláš směrově místo roztrubování všude kolem, tak jo.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 3. 2023 19:47
Tak třeba když to pořádně zamává a zatřepe se směrovou anténou, resp. celým dronem, ve kterém je umístěna?
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 3. 2023 19:59
Dobré je, že hlúposť nebolí. Inak by si bol permanentne v krčoch.
Dle meho znamena spise zahlceni motoru. Palivo skutecne nerusi signal. Vysilani probiha v milimetrovem pasmu. Tak ze, lambda/2 aby jste zpusobil ubytek vice nez 30 dB. 🙂.
Sympaticke je, jak nejdriv nechali Rusaky vymyslet par lzi a az pak zverejnili tohle:https://twitter.com/clashreport/status/163630... ... Trochu jako inspektor Cobombo 😉
Konečně, takže to dopadlo, jako vždycky - Rusové zase lhali.Osobně jsem čekal menší kolizi při opatrném přiblížení, nikoliv to, že do dronu napálil v plné rychlosti.
Ja nejsem odbornik na Su-27, ale fakt je na tom videu vypousteni paliva? Hned vedle trysek motoru? Neni to nahodou pridavne spalovani, kdyz pilot ze zoufalstvi pridal "plny plyn" protoze zjistil ze jinak ten dron vezme taranem a nejspis pujde dolu taky?
Je to takhle v oficiálním popisu videa od armády: https://www.eucom.mil/article/42318/media-advis... ... A Russian Su-27 begins to release fuel as it passes.
Diky! Jak pisu, nejsem odbornik. Ale prijde mi divne, ze by stihacka vypoustela palivo hned vedle horkych trysek, zvlaste pri takovemto manevru kdy ty horke plyny smeruji primo do toho paliva :)
Ono to forsazi jde zapalit. Ale bez ni to fakt (vetsinou?) nevzplane.Moc hezke video, jak to vypada s forsazi:https://www.youtube.com/watch... (jinak casto omilana je otazka, zda tim zmates infra navadenou raketu 😉 )
Zajimave, dik! TIL
Jakože dvakrát po sobě?
1. Úsměvný nadpis: bojový dron <-> poměrně bezbranný :-O2. Čert ví, jak to bylo.🙂
Spise predpokladam, ze by se velmi spatne vysvetlovalo, ze ero uletelo desitky tisic km a operator sedi v Langley. Neznam pravni upravu pro pohyb castecne autonomnich bojovych stroju se vzdalenou obsluhou. Dale s ohledem na to, ze ruske ponorky byly zaregistrovany u pobrezi USA a jako na potvoru s vybavou Bulava a Tajfun v prosinci a od te doby beze stopy....reuters.com
Jsou řízeny z Ramsteinu v Německu. Kolem Ukrajiny létají neustále průzkumné letouny a drony, co monitorují situaci (a předávají info UA). To není nic nového, všichni o tom ví. Už jen proto, že jsou vidět na flightradaru. Například:https://keremgok.co/wp-content/uploads/2022/0... ... Ponorky dělají jen to, k čemu byly vytvořeny - zastrašují a prudí. Také na tom není nic nového. Jen netuším, jak zjistím, čím je ponorka je vybavena. Protože i kdyby moje ponorky převážely jen brambory, tak klidně mohu tvrdit, že mají na palubě hypersonické carbomby a těžko to někdo ověří.
Tak vida reuters.com dela pro Moskvu. No rekl bych ze to je vzajemna hra.
Netuším, proč by měl Reuters dělat pro Moskvu. Jaký článek na tebe tak působí?
To byl pouze sarkasmus.
On může nést věci pro útok na pozemní cíle, ne snad? Myslím, že existují i drony pro boj ve vzduchu, ale proč by bojovalo USA s Ruskem v "mezinárodních vodách"? Jak to bylo snad vidíme všichni, ne? Nebo ty vidíš něco jiného? 😃
Z čistě praktického hlediska je to dobrá věc, protože na tohle u nich voliči slyší a budou méně brblat na další zaslanou pomoc, kterou platí ze svých daní. A to si za cenu jednoho starého dronu opravdu nekoupíte.
Hmmm, taky možná verze. A zase mi z toho vychází, že Putin ten agent CIA prostě bude. Jinak to není možný. 😀
V praxi je cilem tehle eskalacnich provokaci pravy opak. Snizeni podpory zapadnich volicu pro pomoc Ukrajine. Moc to nefunguje. (A to se toho jiste stalo vic, o cem se verejnost ani nedozvi.)
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2023 12:47
Rusko by mohlo zabetonovat do dna Černého moře sloupy, tím vytvořit síť ostrůvků, každý o ploše tak 0,5 m^2. Každý takový sloup pak definuje přes 40 km^2 výsostných vod daného státu. Amíci by pak měli možnost si vybrat - uznat to, nebo se vykašlat otevřeně na námořní právo. Tipuju druhou možnost - mezinárodní právo je pro USA jen cár papíru platný pro slabší státy. Rusko to taky občas nedodrží ale na Amíky pořád nemají, ani co do počtu sviňáren, ani co do počtu nevinných civilních obětí.Číňani to takhle už dělají v Jihočínském moři.
To je hezka zapletka, ale- umele (pseudo) ostrovy mezinarodni pravo neuznava pro rozsireni vysostnych vod- prave freedom of navigation USA z pochopitelnych duvodu celkem prosazuji- LoL
Tak ono je vcelku jedno, co na to řekne mezinárodní právo. Jde o to, jestli si to vojensky obhájí a jestli Američani budou riskovat útok třeba na Los Angeles (a následné zničení světa) jen kvůli Ukrajině.
To je jednoduche, tech "freedom of navigation" akci se dela kopec, trebas i u Ciny.Vezmes par F-35, Rafale a Eurofigteru a nechas je proletet. A ani Rusaci nejsou TAK pitomi, aby si neco dovolili.
To snad ani není o pitomosti. Myš zahnaná do kouta může zavařit i psovi. Prostě měli Rusko za onuci a teď se jim to vrací.
Rusko se strelilo do obou kolen a tim se to vraci, jo? 😀
Cítilo se ohrožené a nikdo se s ním nebavil. Navíc tu byl precedens invaze do Iráku, Afghánistánu, Srbska, Libye. Drancování Sýrie trvá do teď.Genocida Rusů na Ukrajině reálně probíhala. Oděský masakr není žádná moskevská propaganda, ale fakt. A na východě vedl kyjevský režim regulérní vyhlazovací válku proti vlastním obyvatelům. To uznalo i OSN.Já se Putinovi vůbec nedivím, že tam vlítnul. Divím se jen tomu, že to neudělal daleko dřív.
Prosím, prosím, kde je ta zpráva OSN, která tohle jasně potvrzuje?
Vyměním jí za rezoluci OSN opravňující USA a spol k invazi do Iráku v roce 2003 (samozřejmě datovanou před začátkem invaze) 😉Putin je dobyvačnej dobytek, o tom není sporu, ale je komické jak pokrytecky přehlížíme to, že stejné prostředky používá i západní svět, kterého jsme součástí.
Opět jen whataboutismus. Týpek tu tvrdí něco o genocidě a vyhlazování Rusů a OSN, tak ať to prokáže. Je naprosto debilní to zahrávat do autu s kecy o tom, že někdo jiný dělá také ošklivé věci. To tu mimochodem nikdo nepopírá a pod článkem o nějaké americké prasárně nebudu psát kokotiny, že někdo jiný to dělá také a že je to ok.
Zboznuju to, jak se prokremelska prasata presunula z polohy "je nesmysl, aby dobre Rusko nekoho napadlo, je to jen cviceni a lzi kolektivniho Zapadu" presunula k "dobre Rusko se melo zacit branit pred svou nervozitou genocidou Ukrajincu uz davno"
Od dob Gorbačova už není Rusko to nejhorší na světě. Teď ten závod s přehledem vede Amerika. Je dobré, že jsme spojenci Ameriky, protože na spojence Američani útočí až s odstupem - Srbové i Iráčané by mohli vyprávět.
Nech si ten whataboutismus od cesty, nikdo tu z USA nedělá svatoušky a raději najdi tu zprávu OSN.
Tákže, kdy se stěhuješ do Ruska? To abys tu zbytečně netrpěl...
Ale oni už přece začali, a dokonce před více než sto lety. Jenom že pár mladých a hloupých proruských mazánků to popírá. (Nebo snad přímo Ruských trolů?)
Nechci ti do toho hazet vidle, ale jiz od prosince operuji ruske ponorky u pobrezi USA, pouze byl ztracen kontakt. Zdroj. reuters.com Uvadena mozna vyzbroj, Bulava, Poseidon.
A?
Ten Poseidon mají jako maketu?
pokud sledujes liveuamaps.com tak by jsi videl ze to uz moc dobre nevypada.
Jak pro koho...
reuters.com pise pro Moskvu to je jasne... 😁
Ne, ale ty možná?Vždyť je to z hlediska velkého schématu věcí úplně fuk. Přehlídka wunderwaffen, co je Rusáci nemohou použít.
Vzdyt ja souhlasil s tvym videnim ze reuters.com pise pro Moskvu! Tak jsi to preci chtel, nee?? Pouzivat cizi slova aniz by by jsi znal jejich vyznam... Ja na rozdil od tebe skolaku, ktery jsi zapasil maximalne s Joystickem, nemam rad ani Rusky pohled ani Americky, ale osobni zkusenost jeste z dob vojakovani a obsluhy S200 rozhodne Rusko nepodcenuji. To povazuji za velmi nebezpecne.
Já Rusáky nepodceňuji.Ale Poseidon je hovadina, navíc nedokončená. A MAD.
Ondro kdy jsi videl na vlastni oči a s moznosti si osahat raketovou techniku. Dekuji za odpoved
Cemu nerozumis na MAD? (btw jak jsi osahaval ten Poseidon ty?)
Ondrasku a u ktere jednotky jsi byl dekuji za odpoved? Staci cislo
Takže ještě jednou prokremelské 🐷: čemu nerozumíš na MAD a proč sem taháš Poseidon? K tomu je vojenská zkušenost irelevantní, k tomu stačí nebýt vypatlaný.
Tak ze znovu pro deti, opakuji hloupe deti. Kolik let a kde jsi slouzil a u jake techniky. Dekuji za odpoved. Ma zkusenost byla Rapotice u Brna a pouze srot jmenem S-200 a priprava na cvicne strelby. Na pobrezi Baltu. Kdyz tak kdyz mi das adresu tak ti zaslu nejakou pokrocilou techniku od spolecnosti Mattel.
Názor byl 2× upraven, naposled 21. 3. 2023 07:32
A tohle ti dalo jakou kvalifikaci placat blbosti, kdyz nechapes ani zakladni "pravidla" hry? Jak moc ti to pomohlo "chapat" situaci, kdyz sem pak tahas Poseidon?
Tak ze dekuji spolecnost Mattel ti doda pro lepsi pochopeni techniky 😀😀😀 vyukovy model.
Tak Ondrasku, dokazet odpovedet na polozene otazky? Kdyz ma clovek na to odpovedet ze neco nezna, ci nedelal ukazuje jestli dospel.
Uz jsem ti rikal, ze je otazka kde nekdo slouzil naprosto irelevantni. Napr. ty (tvrdis, ze) jsi nekde ve stredoveku slouzil u nejake jednotky... a pritom placas naproste kraviny. Nechapes MAD, nechapes Poseidon a vsude cpes nepochopeny clanek z Reuters...
Ted je vyborny kurz preziti poradany spolecnosti Mattel, to by te jako hustokrutoprisneho valecnika mohlo zajimat?!?
Za hustokrutopřísného válečníka se tu vydáváš leda ty... Očividně zkušenost se šrotem z minulého století člověku nebrání plácat hovadiny... ve velmi volně související oblasti.Vygooglil sis alespoň už ten MAD a Poseidon, aby ti to došlo?
(mimochodem ani to okoli Sevastopolu samozrejme z celkem jasnych duvodu nejsou _Ruske_ vysostne vody)
No tak jestli je Krym ruský, jakože je, protože byl anektován v souladu s ukrajinskou i ruskou ústavou, tak kolem Sevastopolu jsou výsostné ruské vody.
No a protoze neni (a Ruska ustava je v tomhle fakt irelevantni a nemam dojem, ze v ukrajinske bylo neco jako "je OK, kdyz nam nekdo okupuje kus uzemi a zkusi to dodatecne pokryt pseudoreferendem"), tak jsou to jaksi Ukrajinske vysostne vody. Na cemz se shodne prakticky kazdy, i vcetne zemi, ktere jsou jinak spis prorusacke.
V Ukrajinské ústavě bylo od začátku ustanovení o samostatnosti Krymu na základě referenda. První z nich bylo někdy na začátku devadesátých let a Ukrajina ho v rozporu se svou ústavou neuznala. V podstatě dokud výsledek referenda nepodpořila ruská armáda, tak ho Ukrajina neuznávala. Jinak Krym mohl být v klidu dál ukrajinský kdyby Porošenko neslíbil, nejspíš za hodně tučnou provizi, Sevastopol USA.
Ta drzost, ze by si Ukrajina mohla rozhodnout, co se svym uzemim! (spoiler alert: neslibil)
Po referendu to nebylo její území. Jinak Ukrajina byla a je totálně rozvrácený a rozkradený stát. Sympatie si získala jenom tím, že dělá užitečné idioty ve válce o ruské zdroje.
Kdo jim na jejich zdroje nekašle. To jen Rusové vždy rozhlašovali že všichni jen chtějí získat jejich nerostné bohatství, a nakonec tomu už i věří 😀
A pritom se je ted zoufale pokouseji vnutit alespon nekomu, kdo da alespon par dolaru...
Ne, neřekl bych.Jeden dotaz na Google na cenu ruského plynu, první odkaz, graf za 5 let. Asi jen pro Evropu. To špatně nevypadá.https://www.indexmundi.com/commodities/... Druhý odkaz. Taky to nevypadá, že by na tom byli nejhůř.https://tradingeconomics.com/russia/gasoline-prices... Ani podle třetího odkazu.https://take-profit.org/en/statistics/gasoline-pr... ... Nevím, kolik přeznačeného ruského plynu sem proudu přes Čínu a další země, respektive, kde se ten plyn mění. Ale vůbec to nevypadá, že by se Rusko potřebovalo plynu zbavovat pod cenou.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2023 10:52
Coz je naprosto irelevantni, protoze plyn pro Evropu je dnes irelevantni.Zkusi si namalovat grafiky trzeb (cena krat objem) zejmena pro ropu, protoze hlavne na tom se pro Rusaky a jejich rozpocet lame chleba, a pak mudruj.
Ale já jsem nereagoval na Evropu, ale na Rusko.Konkrétně, já to raději zkopíruju, na tohle:"A pritom se je ted zoufale pokouseji vnutit alespon nekomu, kdo da alespon par dolaru..."Že je to pro Evropu irelevantní, je v tomto irelevantní 😉 samozřejmě pokud pomineme ten nežádoucí geografický fakt, že Rusko je taky v Evropě.Když dovolíte, malovat si nic nebudu, a opět využiju strejdu Googla, aniž bych o tom něco více věděl. Ne, nepůsobí to na mě tak, že jsou na tom zvlášť špatně, ani u té ropy.https://www.statista.com/statistics/1112243/urals-... ... Bylo tam z naší strany nějaké zastropování, ale píše se o tom to samé, co minulý rok. Tedy jak moc to Rusko bude bolet, a z toho, co víme, zatím to Rusko nějak extra nebolelo, na Ukrajině válčí pořád se stejnou chutí.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 3. 2023 11:25
Aneb rekni, ze o Ruskem rozpoctu nic nevis, aniz bys rekl, ze o nem nic nevis.
Já o něm nic nevím, taky jsem to napsal.Nemyslím si, že máte pravdu, podložil jsem to nějakými argumenty, a taky tím, že tomu nerozumím. Není nic jednoduššího, než mě uvést na pravou míru. Pokud to dokážete.
Ale psal... A jak jsem psal - vezmi cenu (resp. cenu minus naklady) krat objem, to je podstatne.Ze cena plynu pro Evropu byla nejaka je uplne jedno, protoze objem je efektivne nula. Ze kus Severni Asie se oznacuje geograficky za Evropu je take uplne jedno.
Nesouhlasím.Kde vezmu zdroj, kolik Rusko prodalo kdy kolik ropy za kolik peněz? Bez toho se nehnu.Evropa je kontinent. Není to jedno. Plést Evropu jako "západní státy v Evropě a tak", kontinent, a Evropskou Unii, není rozhodně dobře. A děje se to. Proto jsem na to upozornil, aby nedošlo k nedorozumění.K nedorozuměním nemáme zjevně daleko, když odpovídám na zprávu, ve které je zmíněno jen a jen Rusko, a dozvím, že je to irelevantní, protože se to netýká Evropy. Já pak vůbec nevím, co jste tím chtěl říct.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2023 11:44
Už prosímtě (zas) nelži. Ty to prostě neumíš, zapleteš se vždycky do svých pletek...
Ondrasek je celej "irelevantni". Tezko kdo zpochybni ze Rusko se za poslednich 100 let se zmenilo. A proto se ptam, proc reakce az nyni.
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 3. 2023 09:48
Všem už došla trpělivost. (Nutno ovšem říct, že drsnější odpověď na ruské prasárny prosazovalo dost lidí už dřív.)
A navíc, si o tom Ukrajina opravdu rozhodla sama. Mohli krymskou klauzuli vyhodit ze své ústavy, nemuseli dělat podrazy na Rusko, mohli na svém území vybudovat normální demokratický a prosperující stát, jako to udělali třeba Litevci. Ale to oni ne, raději kradli, korumpovali, zabíjeli.
krymský parlament neměl nikdy k podobnému kroku dostatečné zákonné zmocnění. Čl. 92 odst. 13 a 18 ukrajinské ústavy [1] jasně stanoví, že státní hranice a teritoriální struktura země mohou být určeny a ustanoveny pouze a jenom ukrajinskými zákony. Ústava neupírá lidu možnost rozhodnout o těchto záležitostech formou referenda, nicméně toto referendum musí být vyhlášeno příslušnými státními orgány, a jelikož se jedná o záležitost dotýkající se celého státu, musí mít taktéž možnost se k němu vyjádřit všechny osoby, které jsou nadány volebním právem. Referendum vyhlášené krymským parlamentem tak v otázce zákonnosti selhává v několika aspektech – nevyhlásil jej k tomu legitimní státní orgán a možnost zúčastnit se jej byla omezena striktně na obyvatele krymské oblasti. Samotný Ukrajinský ústavní soud prohlásil ve svém rozsudku z 14. března 2014 rozhodnutí o vyhlášení referenda za nezákonné a v rozporu s ukrajinskou ústavou. Krymský parlament tedy neměl právo referendum vyhlásit a výsledky referenda, ať už byly sebepřesvědčivější, nemohly být dostatečným právním základem pro odtržení Krymské autonomní republiky a města Sevastopol od Ukrajiny.[1] Ústava Ukrajiny (originálním názvem „Konstytucija Ukrajiny“) v platném znění. https://en.wikisource.org/wiki/Constitution_of_Ukra... ...
v podstate tvrdis, ze USA by sme vlastne nemali uznat a ich uzemie stale patri Velkej Britanii. podobne Podkarpatska rus potom patri Slovensku, Slovensko zase patri Madarsku, Gandhi bol zlocinec...
Máš v hlavě slušnej (asi maďarskej) guláš.
Proč bychom měli řešit historicky uzavřené události, které dávno uznaly všechny zúčastněné strany i když ve své době nemusely být podle aktuálního práva? Kdyby Ukrajina to referendum uznala i přes to, že bylo neplatné, tak by to byla také uzavřená událost a nebylo by, co řešit. Ale mám pocit, že se to nestalo a ani se to nechytá. Časem se to samozřejmě může změnit, ale aktuální stav je, jaký je.
Skvělé!Obávám se ovšem, že ten polomozek netuší, co je v české ústavě, natož v té ukrajinské.
Nic takového v ústavě ŽÁDNÉHO státu není a nikdy ani nebylo.
Tak to je naprostá blbost. Krym byl odjakživa můj, protože jsem si to jednohlasně odhlasoval. A ne jen Krym, ale i Královec. A je to naprosto platné dle mé vyhlášené ústavy, která je vyvěšena na nástěnce a každému k dispozici k nahlédnutí v zamčeném sklepě číslo 7. Klíč je možné si vyzvednout na vrátnici.
když vám někdo obsadí byt/dům a prohlásí ho za svůj, taky o pro vás bude ok? Vážně? Kde bydlíte prosím, jeden byt/dům navíc by se mi hodil. Díiky... A abyste neřekl, udělám si referendum o zabrání, ju? Hodnej.
Rusko by predevsim melo vest propagandu tak, aby oslovilo i nekoho jineho nez pitomce, kteri se mu pak snazi "pomahat" psanim takhle humornych prispevku.Da zdravstvujut betonovy sloupy! :o)))))))
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 3. 2023 17:15
O tom jste dozajista mluvil už před válkou s vaším okresním hejtmanem.
LOL... to je jako od školáčka z první třídy.
Tohle je klasicky problem dronu v podobnych situacich a sice, ze nemaji na palube zadneho pilota co by je chranil pred podobnou akci. Kdyby misto Predatora byl na miste RC-135, ktery ma na palube az tricet lidi, tak by se ho Rusove nikdy neodvazili sundat, protoze to by byl masivni incident po kterem by nasledovala tvrda odveta. Ale kdyz jde o dron, tak k tomu Rusove mohou pristupovat stylem: "Spadlo ti to, Machale. Asi vitr." a Americane nemohou vubec nic. Stejna situace je i kolem Iranu, kde se Britove vubec neodvazovali nasadit dron k pozorovani pri incidentu s Iranci, protoze meli jenom jeden a v UK vojenskem budgetu by nemeli penize na nahradu.
historia hovori nieco ine: https://en.wikipedia.org/wiki/Air-to-air_combat_lo... ... americania velmi radi navstevovali vzdusny priestor sovietov a ty zase nemali ziadne zabrany na nich strielat, ludia-neludia. extremny pripad bol https://www.britannica.com/event/Korean-Air-Lines-fl... ... vzhladom na to, ze ten dron nemal zapnuty transponder, rusi pokojne mohli tvrdit, ze o nicom nevedia. druha vec je, ze keby ten dron neplanoval vstupit do ruskeho vzdusneho priestoru, nebol dovod ho vypinat. btw, rusi ho uz vytiahli z mora (bol asi 60km od Sevastopola).
Tak zrovna u 007 meli vizualne potvrzene, ze je to civil...
Niekolko hodin pred udalostou kruzil nad Ciernym morom RQ-4B Global Hawk (volaci znak FORTE10, informacia z https://www.flightradar24.com/... ) , co okrem ineho znamena, ze tieto drony maju zapnute transpondery rovnako ako civilne lietadla, vdaka comu je mozne identifikovat komu patria.V case zostrelenia nebol nad Ciernym morom ziaden americky vojensky stroj so zapnutym transponderom (opatovne overitelne na https://www.flightradar24.com/... ). Len doplnujem informaciu, na ktoru sa nejak zabudlo.
Washington tvrdí, že k pádu amerického dronu do Čierneho mora došlo v utorok po tom, ako ruská stíhačka Suchoj Su-27 v medzinárodnom vzdušnom priestore poškodila jeho vrtuľu.Ruské ministerstvo obrany naopak tvrdí, že ruské stíhačky do žiadneho fyzického kontaktu s americkým dronom neprišli, nepoužili svoje zbraňové systémy a bezpečne sa vrátili na svoju základňu. Operátori amerického dronu podľa Moskvy vykonali príliš prudký manéver, čo spôsobilo stratu výšky stroja a jeho zrútenie do mora.Americké ministerstvo zahraničných vecí si pre daný incident v utorok predvolalo ruského veľvyslanca v USA Anatolija Antonova. Podľa Kirbyho mu americkí predstavitelia tlmočili, že Rusko sa musí pri lietaní v medzinárodnom vzdušnom priestore neďaleko amerických objektov správať opatrnejšie. Dodal, že americké lietadlá sa v medzinárodnom vzdušnom priestore pohybujú úplne legálne.Antonov tvrdí, že americký dron "zámerne a provokatívne mieril k ruskému územiu s vypnutými transpondérmi".https://www.teraz.sk/zahranicie/usa-zatial-dro... ...
Ja sa teda divím, že pri tom, ako USA pri bojovej technike až maniakálne presadzujú špičkovú technologickú úroveň aj za cenu zložitosti servisu a vysokých nákladov, nemajú tieto mašiny dávno stealth...
Protože to posledních 30 let vypadalo, že horká válka s technicky dobře vybaveným protivníkem není moc pravděpodobná a bojovat bude potřeba spíš s low-tech teroristickými bojůvkami. Tam stealth nepotřebuješ a není tedy výhodné jím omezovat další charakteristiky dronu.
Vsak ony jsou ve vyzbroji i stealth drony, on je Reaper takova stredni trida s obstojnym pomerem cena/vykon, ktera je vhodna na neco, ale na neco nestaci.
Je vhodna na pozorovani a ostrelovani lidi, kteri nemaji jak strilet zpatky. To je priblizne tak rozsah pouzitelnosti tohoto dronu.
Coz muze znamenat ledacos od nahaneni Toyot po pousti, pres sledovani near-peer z bezpecne standoff vzdalenosti az po ASW.
Obecne MQ-9 nemaji zadnou schopnost survivability, protoze byly konstruovane pro pouziti v bezpecnem prostredi. To je take duvod, proc je Ukrajinci odmitli i kdyz jim byly nabidnuty. Nazor ukrajinskych expertu je, ze MQ-9 je v prostredi tamniho konfliktu nepouzitelny, protoze je zcela bezbranny proti ruske PVO a pritom prilis nakladny, aby byl pouzit jako expendable asset. Obecne tenhle typ dronu je slepa ulicka, jejichz pouzitelnost skoncila s koncem valky proti teroru a ted se jejich vyuziti presouva spise do civilni a polocivilni oblasti (napr. Coast Guard), proste do nasazeni kde neni pravdepodobny sofistikovany odpor protivnika. Na nahaneni drogovych paseraku stale super, do seriozni valky uz moc ne. Budoucnost maji bud drony se zvysenou schopnosti prezit (minimalne low observable) ci naopak sebevrazedne drony za par kacek jako vyrabeji Iranci ci Rusove.
ASW je teď civilní nebo polocivilní? 😉
"Obecne tenhle typ dronu je slepa ulicka, jejichz pouzitelnost skoncila s koncem valky proti teroru"To je obecne naprosty nesmysl. Ono bude vzdycky lepsi nasazovat na ruzne sledovaci a pruzkumne mise tohle, nez predelane airlinery se spoustou operatoru primo na palube.Pouziti v utocne roli je vec uplne jina.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2023 15:12
PS: A pokud to laik nedokaze pochopit, mozna by mu stacilo, kdyby si porovnal vytrvalost treba zrovna MQ-9 a RC-135.
Zrovna na tyto mise kolem Ukrajiny stealth vlastnosti nepotřebují, protože tam jde i o to, aby byly vidět a Rusové věděli, že jsou sledováni.
Rusi by nemali dráždiť kobru bosou nohou, aby nabudúce ich lietadlo nebolo nútené pristáť na lietadlovej lodi Moskva.😀
Moskva byla dříve křižník, nyní sice předělaná na ponorku, ale nikdy nebyla zamýšlena jako letadlová loď ;) Což samozřejmě Russům nebrání na ní přistávat, dokonce by za to mohli dostávat i kladné body.
Nemusel by být bezbranný, když unese čtyři Hellfiry tak by nějaký ten Sidewinder unesl také 😉 Ale myslím že Američané se chystají jít spíše cestou stealth dronů, aneb co nevidíš nesestřelíš 😀
Jaktože Rusáci můžou beztrestně sestřelovat cizí stroje v mezinárodním vzdušném prostoru?
Úplně stejně stejně jako Američané. To je ale překvapení, že? 😀
Hmm, takže jestli to správně chápu, tak třeba například pokud má člověk ve svém okolí někoho, kdo se chová jako hovado, ospravedlňuje to někoho jiného, aby se taky choval jako hovado.Rozumím vašemu argumentu správně?
Spravne. Pretoze to prve hovado sa nikdy nezacne spravat slusne pokial mu niekto neklepne po prstoch. A ked sa zacne správať prve hovädo slušne potom mozeme napravat aj druhe hovado. Skor to nejde lebo by boli dvojake metre ako su teraz.
Rusáci aj židáci.
Nikdo z Vás se nepozastavil - nad mnohem důležitější věcí. Tento článek nepatří na "odborný" web. Jen zcela zbytečně rozdmýchává emoce čtenářů a montuje do všeho politiku. Kdyby byl článek čistě jen zaměřen na vybavení a technické parametry dronu/letadla - nikdo neřekne ani popel....
Tak do toho nemontujte politiku a bude vše OK 😉
Vždyť tam kromě dvou vět v úvodu, které téma dávají do kontextu, není nic jiného než technika! :-O
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 3. 2023 09:33
B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 3. 2023 16:39
nějak mě fascinuje že vyjádření z USA je bráno jako svatosvatá pravda... Protistrana tvrdí něco jiného a zní to velice věrohodně, tudíž by se u titulku hodilo slovíčko "údajně", dle tvrzení atd...