Americké letectvo má ve vesmíru dosud největší objekt bez posádky

Foto: Kirtland.af.mil
Americké letectvo má ve vesmíru dosud největší objekt bez posádky | Foto: Kirtland.af.mil

Americké letectvo potvrdilo, že počátkem tohoto měsíce nasadilo do služby experimentální satelit, který mj. disponuje anténními rameny o délce 80 metrů. Tzv. DSX byl na orbitu Země dopraven v rámci červnové mise SpaceX.

Podle SpaceNews jde o dosud největší člověkem vyrobený objekt bez posádky, který byl vyslán do vesmíru.

DSX má studovat kosmické záření – konkrétně jeho možný efekt na komponenty budoucích kosmických lodí. Shromážděné informace by mohly být velmi přínosné pro inženýry, kteří tato zařízení staví.

„Letectvo má zájem provozovat satelity v oblasti, kde DSX shromažďuje data. Jde o oblast, kde velmi dlouhé rádiové vlny (VDV) silně interagují s elektrony nebezpečnými pro kosmické lodě,“ konstatoval hlavní badatel James McCollough.

Obří satelit může VDV aktivně vysílat a následně zkoumat jejich vliv na populaci elektronů. „To umožní důkladněji pochopit klíčový proces řídící radiační prostředí,“ dodal McCollough.

DSX by měl na oběžné dráze provádět experimenty po dobu minimálně jednoho roku. Jejich výsledky budou průběžně sdíleny s veřejností prostřednictvím webových stránek Air Force Research Laboratory a sociálních médií.

Váš názor Další článek: Nabídka Start ve Windows 10 se může zásadně proměnit. Unikla interní verze