Americké město staví superškolu. Připomíná pevnost nebo vězení, má totiž odolat střelbě

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 39

Názory k článku

06. 09. 2019 18:17

Na tom se může pokazit tolik věcí! Když se nakombinuje tolik bezpečnostních prvků, tak to může situaci klidně ještě zhoršit:1. Není jak utéct. Sice jste za zdí, ale zeď máte i z druhé strany a tak nemáte kam utéct. Jakmile k vám dojde, je po vás.
2. Zavírací dveře jsou fajn - nepustí útočníka k dalším studentům, ale také zajistí, že mu ti, které to tam s ním zavřelo, neutečou.
3. První dva body jsou velice zajímavé s ohledem na evakuaci osob. Zatím to vypadá, že při spuštění poplachu se nikdo nikam nedostane. To může být fajn, ale také nemusí - podle počtu lidí ve stejné sekci, ve které je útočník.
4. Hodně zajímavá bude situace při požáru. Když někdo, například útočník, spustí požární poplach, tak se všechny dveře otevřou a on tak může všude? Nebo naopak zůstanou všechny dveře zamčené, takže se nikdo nedostane ven i kdyby hořelo?
5. Jak už uvedli jiní - co chrání děti před útočníkem, to chrání i útočníka před policií.Holt je to obvyklý problém, který dopředu nelze rozhodnout, natož vyřešit. Mají v nedávné minulosti případy, které byly špatné právě proto, že útočník měl dost času a prošel si půlkou školy. A naopak jiné případy, které skončily o poznání lépe, protože většina lidí včas dokázala utéct. To rozhodování nezávidím nikomu. A hlavně nelze opominout psychologický efekt - dost možná obrovské haló s opevňováním školy útočníka odradí. A půjde jinam, kde to tak dobře nezná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 09. 2019 16:46

tomu se říká pokrok. Neměli by ty USA spíše odzbrojit? Nebo je normální ve škole střílet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 09. 2019 15:31

Místo aby se řešila příčina, která spočívá ve výchově dětí, zničených působením “svobodných matek” a psychologů, tak raději postaví pro děti vzdělávací koncentrák.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 09. 2019 15:01

Chodím do śkoly hrať Counter Strike.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 09. 2019 14:16

is this some american joke I am too europian to understand?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 09. 2019 14:16

Ale okolo toho narobia zbytocneho humbuku.Mali by radsej riesit ovela castejsie sa vyskytujuce zlociny . "Připomeňme, že jen v roce 2018 bylo v USA zaznamenaných celkem 24 případů střelby ve vzdělávacích zařízeních"
V USA navstevuje zakladne a stredne skoly cca 56 milionov +20 M je na vyssisich skolach.Spolu 76 milionov studentov. To vychadza ze striela priblizne kazdy trojmilionty ziak. To je staticky zanedbatelne sanca ktorej sa neda na 100% zabranit.Keby sa aj dalo dosiahnut 0 ks strelnych zbrani priamo v skole tak proste pometenec bude strielat pred skolou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 09. 2019 11:45

Murica vali no, mozna by meli uvazovat, co vede mlade lidi k vrazdeni spoluzaku. To me neco takoveho treba ani nikdy nenapadlo od zakladky po vysku. Tim, ze jsem nemel zbran to uplne nebude, nenapadlo me ani nikoho pobodat. A na policajty, vojaky atd jsme si hrali taky, kulickovky jsme meli, strilecky jsem hral, na filmy se taky dival, ale jak ziv me nenapadlo nekoho chtit v realu zavrazdit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 09. 2019 08:37

Marná snaha. Problém USA je v tom, že nikdo nehlídá prodej zbraní mez lidmi. Takže ani zesílené prověřování v obchodech nic nevyřeší. Na druhou stranu, jako aktivní střelec musím říct, že zbraň sama opravdu nedělá nic, zabíjet může klidně i nákladní auto, odpovědnost má vždy člověk. Mě už v životě kolikrát někdo naštval, přece jsem nešel vystřílet třeba politickou stranu, hospodu, kdysi školu, jen proto, že mi třeba ředitel ukřivdil (většinou ne, svatý jsem nebyl, ale on byl hodný - tehdy se domů rodičům nepráskalo, člověk tak měl jistou svobodu a naučil se vlastní odpovědnosti). To co se dnes děje nejen v USA je otázka výchovy dětí, tam se má začínat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 09. 2019 08:30

Kazdopadne jednou z te budovy budou muset vylezt. Jedine ze by u vychodu stal obrneny transporter a prevezl decka domu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 09. 2019 07:26

Dobrej blázinec. Místo aby se řešily příčiny, řeší se důsledky. Místo snahy, ať se to pokud možno vůbec neděje, nastupuje snaha snížit ztráty, až se to zase stane. Útočníka uzavřou v jedné sekci školy, no a co? Když v ní s ním zůstane uzamčeno třeba "jen" 20 dětí k odstřelení, tak je to v poho? A když bude předem vědět, jak je ta škola zabezpečená, nepůjde si prostě zastřílet jinam? Nebo to pro něj bude výzva a připraví se, aby to zabezpečení dokázal obejít, případně i využít ve svůj prospěch? A i kdyby to zabezpečení nakonec zabralo, jedna škola ten celonárodní problém nevyřeší. Ani stovka nebo tisícovka škol to nevyřeší. Vždyť jen středních škol jsou v USA desetitisíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 09. 2019 00:00

Mno, tak to jsem vážně zvědavý, jak budou americké školy vypadat po tom, co prvního studenta napadne v důsledku těchto protiopatření dát do brašny trochu hnojiva a odpálit se uprostřed vyučování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2019 22:56

Tyto překážky ale také mohou sloužit také útočníkovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2019 22:15

to jsou fakt kreteni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 09. 2019 21:48

Pro představu, počet zbraní v USA. 1,2 na osobu: https://en.wikipedia.org/wiki/Estimated_number_of_... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 09. 2019 21:21

A kdy bude součástí školní uniformy neprůstřelná vesta, nebo celý oblek včetně helmy? Však trocha posilování studentům neuškodí ne?
Zásadním problémem je, že školy a podobné instituce nedokáží vynutit zákaz zbraní. Slušné lidi odzbrojí, ale magora, kterému je všechno jedno a chce si užít před sebevraždou zákaz neodradí. Další problém je, že lidé, kteří se ke zbrani nedostanou legálně, si ji dokáží opatřit nelegálně.
Proti podobným tragédiím jsou jen dvě možnosti obrany. Buď celý areál školy jako nedobytná pevnost s důkladnou vstupní prohlídkou, přes kterou se není možné prostřílet, nebo dostatečné procento ozbrojených (a vycvičených) civilistů (učitelé, kuchařky, dospělí spolužáci, školník).
Jinak hromadně zabíjet střelnou zbraní je jednoduché (a v Americe populární), ale není to jediná možnost, možná by stálo více řešit to, proč se vůbec někteří k podobnému činu rozhodnou a jak tomu předcházet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2019 20:13

Možná by to chtěla zapracovat i na duševním zdraví studentů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 09. 2019 19:45

Já myslím, že tam mají málo zbraní. Kdyby každý student i žák základní školy jezdil do školy ve vlastním neprůstřelném vozidle s vlastním kulometem (a z vozidla nikdy nevystupoval - tedy i ve škole byl výhradně v něm), tak by přece žádné "mass-shootings" nebyly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 09. 2019 19:43

Hm, takže jakmile se střelec dostane do budovy, tak mu jen tak někdo neuteče a nikdo ho jen tak nedostane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor