Postupný přechod z fosilních paliv na alternativní druhy pohonu se zdaleka netýká jen osobních automobilů. V americkém Marylandu se chlubí největší flotilou elektrických školních autobusů v zemi – aktuálně jich mají 86, do roku 2025 pak plánují vyměnit 326 dieselových autobusů za elektrobusy.

Postupný přechod z fosilních paliv na alternativní druhy pohonu se zdaleka netýká jen osobních automobilů. V americkém Marylandu se chlubí největší flotilou elektrických školních autobusů v zemi – aktuálně jich mají 86, do roku 2025 pak plánují vyměnit 326 dieselových autobusů za elektrobusy.

Školní obvod Montgomery County Public Schools v loňském roce nainstaloval v jednom ze svých dep elektrickou infrastrukturu a pořídil prvních 25 elektrických autobusů. Letos doplnil vozový park o dalších 61 kusů. Cílem je mít do 10 let kompletně elektrickou autobusovou flotilu, uvádí magazín Electrek.

Školní obvod Montgomery County Public Schools v loňském roce nainstaloval v jednom ze svých dep elektrickou infrastrukturu a pořídil prvních 25 elektrických autobusů. Letos doplnil vozový park o dalších 61 kusů. Cílem je mít do 10 let kompletně elektrickou autobusovou flotilu, uvádí magazín Electrek.

Přechod z nafty na elektřinu má dle koordinátorky Monify B. McKnight nejen ekologický, ale také ekonomický přínos. Po dokončení nákupu 326 elektrobusů „ušetříme až 6 500 galonů (cca 24 600 litrů) nafty denně a okamžitě tak snížíme náklady o 50 %“ uvedla.

Přechod z nafty na elektřinu má dle koordinátorky Monify B. McKnight nejen ekologický, ale také ekonomický přínos. Po dokončení nákupu 326 elektrobusů „ušetříme až 6 500 galonů (cca 24 600 litrů) nafty denně a okamžitě tak snížíme náklady o 50 %“ uvedla.

Marylandský školní obvod uspořádal na střední škole Waltera Johnsona v Bethesdě slavnostní přestřižení pásky. Účastnili se ho i zástupci firmy Highland Electric Fleets, jež poskytuje elektrifikaci vozového parku školních autobusů jako službu. Součástí dodávek jsou nejen autobusy, ale i nabíječky a modernizace dep.

Marylandský školní obvod uspořádal na střední škole Waltera Johnsona v Bethesdě slavnostní přestřižení pásky. Účastnili se ho i zástupci firmy Highland Electric Fleets, jež poskytuje elektrifikaci vozového parku školních autobusů jako službu. Součástí dodávek jsou nejen autobusy, ale i nabíječky a modernizace dep.

Každý školní obvod si může vybrat požadovanou značku a model školních elektrobusů. V Marylandu si zvolili elektrobusy Thomas Built. Některé jsou typu C se standardní kapacitou baterií 226 kWh a dojezdem až 138 kilometrů, část je typu A, což jsou menší autobusy určené pro méně frekventované spoje.

Každý školní obvod si může vybrat požadovanou značku a model školních elektrobusů. V Marylandu si zvolili elektrobusy Thomas Built. Některé jsou typu C se standardní kapacitou baterií 226 kWh a dojezdem až 138 kilometrů, část je typu A, což jsou menší autobusy určené pro méně frekventované spoje.

„Vzhledem k emisím uhlíku způsobeným 17 000 galony paliva, které dieselové autobusy MCPS denně spotřebují, je elektrifikace našeho vozového parku nezbytnou prioritou v oblasti veřejného zdraví, změny klimatu a životního prostředí.“ uvedl delegát sněmovny reprezentantů za Maryland David Fraser-Hidalgo.

„Vzhledem k emisím uhlíku způsobeným 17 000 galony paliva, které dieselové autobusy MCPS denně spotřebují, je elektrifikace našeho vozového parku nezbytnou prioritou v oblasti veřejného zdraví, změny klimatu a životního prostředí.“ uvedl delegát sněmovny reprezentantů za Maryland David Fraser-Hidalgo.

V loňském roce schválila školská rada Montgomery County Public Schools roční smlouvu s Highland Electric Fleets v hodnotě 1,3 milionů dolarů (cca 32 milionů korun). Celkové náklady na pořízení 326 elektrobusů po dobu životnosti činí 168,7 milionu dolarů (cca 4,1 miliardy korun).

V loňském roce schválila školská rada Montgomery County Public Schools roční smlouvu s Highland Electric Fleets v hodnotě 1,3 milionů dolarů (cca 32 milionů korun). Celkové náklady na pořízení 326 elektrobusů po dobu životnosti činí 168,7 milionu dolarů (cca 4,1 miliardy korun).

Americké žluté školní autobusy přecházejí na elektřinu. V Marylandu chtějí mít do 10 let plně elektrický vozový park

Americké žluté školní autobusy přecházejí na elektřinu. V Marylandu chtějí mít do 10 let plně elektrický vozový park

Školní obvod Montgomery County Public Schools v loňském roce nainstaloval v jednom ze svých dep elektrickou infrastrukturu a pořídil prvních 25 elektrických autobusů. Letos doplnil vozový park o dalších 61 kusů. Cílem je mít do 10 let kompletně elektrickou autobusovou flotilu, uvádí magazín Electrek.
Přechod z nafty na elektřinu má dle koordinátorky Monify B. McKnight nejen ekologický, ale také ekonomický přínos. Po dokončení nákupu 326 elektrobusů „ušetříme až 6 500 galonů (cca 24 600 litrů) nafty denně a okamžitě tak snížíme náklady o 50 %“ uvedla.
Marylandský školní obvod uspořádal na střední škole Waltera Johnsona v Bethesdě slavnostní přestřižení pásky. Účastnili se ho i zástupci firmy Highland Electric Fleets, jež poskytuje elektrifikaci vozového parku školních autobusů jako službu. Součástí dodávek jsou nejen autobusy, ale i nabíječky a modernizace dep.
Každý školní obvod si může vybrat požadovanou značku a model školních elektrobusů. V Marylandu si zvolili elektrobusy Thomas Built. Některé jsou typu C se standardní kapacitou baterií 226 kWh a dojezdem až 138 kilometrů, část je typu A, což jsou menší autobusy určené pro méně frekventované spoje.
8
Fotogalerie

Americké žluté školní autobusy ruší naftové motory. V Marylandu chtějí mít do deseti let plně elektrický vozový park

Postupný přechod z fosilních paliv na alternativní druhy pohonu se zdaleka netýká jen osobních automobilů. V americkém Marylandu se chlubí největší flotilou elektrických školních autobusů v zemi – aktuálně jich mají 86, do roku 2025 pak plánují vyměnit 326 dieselových autobusů za elektrobusy.

Školní obvod Montgomery County Public Schools v loňském roce nainstaloval v jednom ze svých dep elektrickou infrastrukturu a pořídil prvních 25 elektrických autobusů. Letos doplnil vozový park o dalších 61 kusů. Cílem je mít do 10 let kompletně elektrickou autobusovou flotilu, uvádí magazín Electrek.

Žluté autobusy na baterky

Přechod z nafty na elektřinu má dle koordinátorky Monify B. McKnight nejen ekologický, ale také ekonomický přínos. „Po dokončení nákupu 326 elektrobusů „ušetříme až 6 500 galonů (cca 24 600 litrů) nafty denně a okamžitě tak snížíme náklady o 50 %,“ uvedla.

Marylandský školní obvod uspořádal na střední škole Waltera Johnsona v Bethesdě slavnostní přestřižení pásky. Účastnili se ho i zástupci firmy Highland Electric Fleets, jež poskytuje elektrifikaci vozového parku školních autobusů jako službu. Součástí dodávek jsou nejen autobusy, ale i nabíječky a modernizace dep.

Každý školní obvod si může vybrat požadovanou značku a model školních elektrobusů. V Marylandu si zvolili elektrobusy Thomas Built. Některé jsou typu C se standardní kapacitou baterií 226 kWh a dojezdem až 138 kilometrů, část je typu A, což jsou menší autobusy určené pro méně frekventované spoje.

„Vzhledem k emisím uhlíku způsobeným 17 000 galony paliva, které dieselové autobusy MCPS denně spotřebují, je elektrifikace našeho vozového parku nezbytnou prioritou v oblasti veřejného zdraví, změny klimatu a životního prostředí.“ uvedl delegát sněmovny reprezentantů za Maryland David Fraser-Hidalgo.

V loňském roce schválila školská rada Montgomery County Public Schools roční smlouvu s Highland Electric Fleets v hodnotě 1,3 milionu dolarů (cca 32 milionů korun). Celkové náklady na pořízení 326 elektrobusů po dobu životnosti činí 168,7 milionu dolarů (cca 4,1 miliardy korun).

Určitě si přečtěte

Články odjinud