Americký startup CO2Rail chce zachytávat CO2 ze vzduchu pomocí speciálních železničních vagónů

Názory k článku

28. 07. 2022 08:37

Ten strach z CO2 je za hranicí obsese...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 08:50

Je otázkou, kolik CO2 se v okolí konkrétní trati bude zrovna vyskytovat. Aby se netahaly prázdné vagony, které za celou trasu nic moc nezachytí. Asi by to mohlo mít vyšší účinnost za předpokladu, že by takové vagony tahala dieselová anebo dokonce parní lokomotiva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 09:17

Ušetří energii tím, že tažná dieselová lokomotiva kvůli vozu navíc (kladoucím větší odpor vzduchu, než obyčejný vagón) spálí na svou jízdu více nafty a zároveň vyrobí více CO2. To nevymyslíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 09:22

Takže nezbývá, než v rámci zachování rovnováhy zvýšit osobní produkci životně důležitého plynu CO2. Jdu spálit nějaké PETky s vyjetým olejem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2022 09:36

No vypadá to zajímavě. Ale při pohledu na ten vagón a ten nasávací otvor si říkám a jak to bude fungovat v tunelu? Zdá se mi to o dost vyšší než klasický vagón, tak nevím jestli se to do tunelu vejde a pokud ano, tak to tam určitě značně změní proudění vzduchu a asi to bude klást mnohem větší odpor než na volném prostranství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 10:37

Už se těším na ty dotace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 07. 2022 10:38

To je tak do nebe volající blbost....lidem co tohle považujou za dobrej nápad bych odebral volební právo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 12:46

Tyhle startupy :D Blbost už od pohledu a stejně to zkouší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 12:57

Tohle je zase nápad nějakých rudozelených pitomců, kteří chyběli ve fyzice základní školy. Oni se rozplývají nad tím, že díky jedoucímu vlaku nebudou k nasávání vzduchu potřebovat ventilátory, které potřebují k provozu nemalou energii a přitom jim vůbec nedochází, že ten vlak to taky nebude dělat "zadarmo". To nasáváním bude vlak brzdit a on tak spotřebuje navíc +/- úplně stejné množství energie, jako by spotřebovaly ventilátory u stacionárního zařízení. Ať už se proboha do fyzikálních záležitostí nepletou rudozelení ideologové s humanitním vzděláním. Dělají ze sebe jen hlupáky a sorry, nechápu jak může takovou kravinu převzít časopis specializovaný na techniku. Ani v něm redaktoři neznají základy fyziky, jako třeba zákon o zachování energie atd?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 15:29

To je samý "Blbost, pže...". Aniž bych chtěl tu technologii obhajovat, ale zajímalo by mě, kdo z místních kritiků si dal práci a zjistil si k tomu nějaký čísla. Předpokládáte, že jsou autoři té technologie takový pitomci, že si neumí spočítat uhlíkovou bilanci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 15:34

Pokud je ten CO2 takový problém, tak toto je řešení - zachytávat to přímo z ozvduší....
Dělal bych malé v malém a dával to na kamiony, autobusy atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 07. 2022 15:36

>> Firma má vyřešenou i otázku, kde vezme energii pro samotné zachytávání uhlíku. Pro tyto účely hodlá využívat rekuperační brzdový systémTo je sice hezké, ale pořád je to energie, co se mohla použít na něco jiného. Třeba v případě metra se rekuperovaná energie dodává do napájecí sítě použije zčásti na pohon jiné soupravy, co jede nebo se rozjíždí, u klasického vlaku se to předpokládám taky nějak zužitkuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 07. 2022 16:52

Na sázení stromků ziskovku a dotace člověk nesežene, kdežto kdejaká utopistická blbost zeleno rudých magorů (slušněji to prostě nejde) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 07. 2022 22:35

Past na dotace ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 11 notebooků pro studenty

Test 7 herních headsetů

Kvalitní zdroje informací

Přehled videoslužeb