Startup Veeve z amerického Seattlu rozšiřuje svou technologii chytrých nákupních košíků. Z obchodů bez pokladen se díky novému nástavci může rozšířit prakticky do všech maloobchodních prodejen, disponujících běžnými nákupními vozíky. Zdroj:  YouTube .

Startup Veeve z amerického Seattlu rozšiřuje svou technologii chytrých nákupních košíků. Z obchodů bez pokladen se díky novému nástavci může rozšířit prakticky do všech maloobchodních prodejen, disponujících běžnými nákupními vozíky. | Zdroj: YouTube.

Firmu Veeve založili v roce 2018 dva bývalí manažeři Amazonu. Jde o jeden z mnoha technologických startupů, které se snaží pomoci maloobchodníkům držet krok s moderními trendy. Jednou z hlavních myšlenek je snaha o odstranění pokladen v kamenných obchodech. Zdroj:  YouTube .

Firmu Veeve založili v roce 2018 dva bývalí manažeři Amazonu. Jde o jeden z mnoha technologických startupů, které se snaží pomoci maloobchodníkům držet krok s moderními trendy. Jednou z hlavních myšlenek je snaha o odstranění pokladen v kamenných obchodech. | Zdroj: YouTube.

Nákupní košík Veeve při vkládání zboží automaticky detekuje a skenuje položky a na integrovaném displeji zobrazuje aktuální stav. Výhodou je platební systém, umožňující nakupujícím vyhnout se frontám u pokladen, aniž by museli ke skenování zboží používat mobilní telefon nebo čtečku. Zdroj:  YouTube .

Nákupní košík Veeve při vkládání zboží automaticky detekuje a skenuje položky a na integrovaném displeji zobrazuje aktuální stav. Výhodou je platební systém, umožňující nakupujícím vyhnout se frontám u pokladen, aniž by museli ke skenování zboží používat mobilní telefon nebo čtečku. | Zdroj: YouTube.

Prvním produktem byl kompletní chytrý vozík, jež byl postaven doslova od základů. Nové zařízení, jež bude oficiálně představeno tento týden na konferenci Groceryshop v Las Vegas, se připevňuje na horní část běžných nákupních vozíků poblíž madla, má zabudovaný displej směřující k zákazníkovi a senzory mířící dovnitř. Zdroj:  YouTube .

Prvním produktem byl kompletní chytrý vozík, jež byl postaven doslova od základů. Nové zařízení, jež bude oficiálně představeno tento týden na konferenci Groceryshop v Las Vegas, se připevňuje na horní část běžných nákupních vozíků poblíž madla, má zabudovaný displej směřující k zákazníkovi a senzory mířící dovnitř. | Zdroj: YouTube.

Firma bude nový výrobek prodávat jako doplněk ke svému plnohodnotnému chytrému vozíku, který má ve spodní části zabudovanou váhu pro určování ceny produktů, jejichž cena se odvíjí podle hmotnosti. Kromě absence váhy je technologie v novém nástavci stejná jako v původním vozíku a využívá kombinaci senzorů a počítačového vidění k detekci čárových kódů na produktech vložených do běžného košíku. Zdroj:  YouTube .

Firma bude nový výrobek prodávat jako doplněk ke svému plnohodnotnému chytrému vozíku, který má ve spodní části zabudovanou váhu pro určování ceny produktů, jejichž cena se odvíjí podle hmotnosti. Kromě absence váhy je technologie v novém nástavci stejná jako v původním vozíku a využívá kombinaci senzorů a počítačového vidění k detekci čárových kódů na produktech vložených do běžného košíku. | Zdroj: YouTube.

Díky použití počítačového vidění může technologie Veeve odhalit položky, které nebyly správně naskenovány. V takovém případě se na displeji zobrazí krátký videoklip vloženého výrobku a žádost o opětovné naskenování. To minimalizuje ztráty, kvůli kterým například řetězec Wegmans ukončil provoz své skenovací aplikace „scan-and-go“. Zdroj:  YouTube .

Díky použití počítačového vidění může technologie Veeve odhalit položky, které nebyly správně naskenovány. V takovém případě se na displeji zobrazí krátký videoklip vloženého výrobku a žádost o opětovné naskenování. To minimalizuje ztráty, kvůli kterým například řetězec Wegmans ukončil provoz své skenovací aplikace „scan-and-go“. | Zdroj: YouTube.

Veeve není v segmentu chytrých nákupních vozíků ani zdaleka jediným hráčem. Amazon v červenci oznámil novou verzi svého chytrého nákupního košíku Amazon Dash a uvedl, že plánuje začít zavádět Dash 2 do obchodů v rámci řetězce Whole Foods Market. Zdroj:  YouTube .

Veeve není v segmentu chytrých nákupních vozíků ani zdaleka jediným hráčem. Amazon v červenci oznámil novou verzi svého chytrého nákupního košíku Amazon Dash a uvedl, že plánuje začít zavádět Dash 2 do obchodů v rámci řetězce Whole Foods Market. | Zdroj: YouTube.

To dle generálního ředitele Veeve Shariqa Siddiquia naznačuje, že je nákladově neúnosné přestavovat stávající prodejny, vybavovat je kamerami, senzory a váhami v regálech, jež jsou nezbytné pro provoz technologie Amazonu označované jako „Just Walk Out“. Zdroj:  YouTube .

To dle generálního ředitele Veeve Shariqa Siddiquia naznačuje, že je nákladově neúnosné přestavovat stávající prodejny, vybavovat je kamerami, senzory a váhami v regálech, jež jsou nezbytné pro provoz technologie Amazonu označované jako „Just Walk Out“. | Zdroj: YouTube.

Firmu Veeve založili v roce 2018 dva bývalí manažeři Amazonu. Jde o jeden z mnoha technologických startupů, které se snaží pomoci maloobchodníkům držet krok s moderními trendy. Jednou z hlavních myšlenek je snaha o odstranění pokladen v kamenných obchodech. Zdroj:  YouTube .
Nákupní košík Veeve při vkládání zboží automaticky detekuje a skenuje položky a na integrovaném displeji zobrazuje aktuální stav. Výhodou je platební systém, umožňující nakupujícím vyhnout se frontám u pokladen, aniž by museli ke skenování zboží používat mobilní telefon nebo čtečku. Zdroj:  YouTube .
Prvním produktem byl kompletní chytrý vozík, jež byl postaven doslova od základů. Nové zařízení, jež bude oficiálně představeno tento týden na konferenci Groceryshop v Las Vegas, se připevňuje na horní část běžných nákupních vozíků poblíž madla, má zabudovaný displej směřující k zákazníkovi a senzory mířící dovnitř. Zdroj:  YouTube .
Firma bude nový výrobek prodávat jako doplněk ke svému plnohodnotnému chytrému vozíku, který má ve spodní části zabudovanou váhu pro určování ceny produktů, jejichž cena se odvíjí podle hmotnosti. Kromě absence váhy je technologie v novém nástavci stejná jako v původním vozíku a využívá kombinaci senzorů a počítačového vidění k detekci čárových kódů na produktech vložených do běžného košíku. Zdroj:  YouTube .
8
Fotogalerie

Americký startup Veeve umí proměnit obyčejný nákupní košík v chytrý. Stačí namontovat nástavec

Startup Veeve z amerického Seattlu rozšiřuje svou technologii chytrých nákupních košíků. Z obchodů bez pokladen se díky novému nástavci může rozšířit prakticky do všech maloobchodních prodejen, disponujících běžnými nákupními vozíky.

Firmu Veeve založili v roce 2018 dva bývalí manažeři Amazonu. Jde o jeden z mnoha technologických startupů, které se snaží pomoci maloobchodníkům držet krok s moderními trendy. Jednou z hlavních myšlenek je snaha o odstranění pokladen v kamenných obchodech.

Byl potřeba celý vozík, teď stačí nástavec

Nákupní košík Veeve při vkládání zboží automaticky detekuje a skenuje položky a na integrovaném displeji zobrazuje aktuální stav. Výhodou je platební systém, umožňující nakupujícím vyhnout se frontám u pokladen, aniž by museli ke skenování zboží používat mobilní telefon nebo čtečku.

Prvním produktem byl kompletní chytrý vozík, jež byl postaven doslova od základů. Nové zařízení, jež bude oficiálně představeno tento týden na konferenci Groceryshop v Las Vegas, se připevňuje na horní část běžných nákupních vozíků poblíž madla, má zabudovaný displej směřující k zákazníkovi a senzory mířící dovnitř.

Firma bude nový výrobek prodávat jako doplněk ke svému plnohodnotnému chytrému vozíku, který má ve spodní části zabudovanou váhu pro určování ceny produktů, jejichž cena se odvíjí podle hmotnosti. Kromě absence váhy je technologie v novém nástavci stejná jako v původním vozíku a využívá kombinaci senzorů a počítačového vidění k detekci čárových kódů na produktech vložených do běžného košíku.

Díky použití počítačového vidění může technologie Veeve odhalit položky, které nebyly správně naskenovány. V takovém případě se na displeji zobrazí krátký videoklip vloženého výrobku a žádost o opětovné naskenování. To minimalizuje ztráty, kvůli kterým například řetězec Wegmans ukončil provoz své skenovací aplikace „scan-and-go“.

Konkurence Amazonu

Veeve není v segmentu chytrých nákupních vozíků ani zdaleka jediným hráčem. Amazon v červenci oznámil novou verzi svého chytrého nákupního košíku Amazon Dash a uvedl, že plánuje začít zavádět Dash 2 do obchodů v rámci řetězce Whole Foods Market.

To dle generálního ředitele Veeve Shariqa Siddiquia naznačuje, že je nákladově neúnosné přestavovat stávající prodejny, vybavovat je kamerami, senzory a váhami v regálech, jež jsou nezbytné pro provoz technologie Amazonu označované jako „Just Walk Out“.

Zájem o možnost odbavovat zákazníky bez nutnosti kontaktu s lidským personálem výrazně zvýšila pandemie onemocnění covid-19 a související hygienická opatření. Veeve uvádí, že zákazníci, kteří používají její chytré vozíky, nakupují dvakrát více než ti, kteří používají samoobslužné pokladny. To je podle Siddiquiho největší hnací silou podnikatelského záměru.

Veeve si za chytré košíky účtuje měsíční poplatek, nicméně firma nezveřejňuje příjmy ani zisky, takže nelze posoudit, nakolik je úspěšná. Další cestou potenciální monetizace mohou být reklamy zobrazované na displejích košíků. Chytré vozíky Veeve jsou v současné době nasazené ve čtyřech maloobchodních řetězcích v šesti státech USA, přičemž v každém řetězci je několik obchodů a v průměru připadá asi 10 až 15 vozíků na jeden obchod.

Určitě si přečtěte

Články odjinud