Apple nechce jen dorovnat Teslu. Podle Bloombergu je cílem plně autonomní elektromobil a rok 2025

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 22

Názory k článku

A stejně to dopadne jako v Simpsonovi :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 11. 2021 19:18

U plně autonomního řízení spíš vidím problém v právní otázce než v technické. Až bude výrobce vozidla plně ručit za provoz, jak se auto rozhodne v kritické situaci. Zabije radši posádku, aby ochránil chodce nebo naopak? Platit odškodné v USA není zrovna levné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Takže buď v Apple nevedia čo robia alebo nehorázne klamú. Môžu mať čip ktorý prebehne konkurenciu o sto rokov a je im to prd platné. Najdôležitejší je tu softvér a tu sú len dve cesty. Buď sa vám podarí vytvoriť prvú skutočne mysliacu umelú inteligenciu alebo jej dajú kopu dát. Cesta ktorou ide waymo funguje všade tam kde sú dobré mapové podklady a komunikácie v skvelom stave. Čiže ideálny svet v ktorom ale nežijeme. Opravy na ceste zle označené alebo udržiavané komunikácie, nezodpovedný účastníci cestnej premávky. To sú premenené ktoré nedajú predvídať a naprogramovať. Načo vám je radar, ultrazvuk, lidar, kamery alebo GPS ak tie dáta nevie softvér správne interpretovať. A aj keď má Apple peňazí na rozdávanie tie dáta proste nemôže kúpiť. Pretože ich okrem Tesla nemá nikto v dostatočnom množstve alebo kvalite. A Tesla nie je taká hlúpa aby predala najväčší tromf. Proste umelá inteligencia poterebuje vidieť situácie ktoré sa stanú raz za milión kilometrov. Pretože ak chcete odstrániť volant nestačí spoľahlivosť na úrovni 99% potrebujete 99,999999999999999%. Ale aj také hlúposti ako bicykel na aute, loď na vozíku alebo kamión čo preváža autá dokážu umelej inteligencii zamotať hlavu. Takže ten najlepší hardvér je nanič ak nemáte kvalitný softvér.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2021 16:33

Apple má problém úplně jinde. Pokud jde o čipy a SW, tak patří mezi pár společností, co mají na plnou autonomii prostředky. Ale chybí jim továrna na auta a automobilky moc nechtějí dělat dodavatele pro potenciálně silného konkurenta.Nicméně plná autonomie je spíš soupeření s Waymo a Googlem/Alphabet než s Teslou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 11. 2021 14:21

Čím víc silných hráčů, tím lépe. Minimálně to popostrčí dopředu Teslu. Jen si nejsem jistý, jestli to přešlapování na místě u Apple je skutečně věcí jednoho čipu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2021 12:46

Původní termín byl 2024. Teď udělali pořádný průlom, zabrali a termín je 2025. Myslím, že Tesla se nemá čeho bát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
19. 11. 2021 12:41

Nějak mi to připomíná Bezose a jeho kosmickou loď, tu taky nikdo nikdy neviděl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 11. 2021 12:25

Každý, kdo s Teslou FSD strávil v EU alespoň pár dní ví, že to je to sakra těžký úkol. Stačí Teslí běžný tempomat a držení v pruhu a víte, že pokud se to nemá spoléhat na čáry jako VW/FORD, je před nimi ještě pořádný kus práce. Ale vzheledem k tomu, že Tesla razí známe heslo Silicon Valley "Fake it until make it", proč by ho nerazil Apple, ne? Proto je VW "pozadu" je to stará vykopávka, co se ještě nenaučila lhát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor