Že to, čemu říkáme umělá inteligence nepřemýšlí, snad každý ví.
To je asi na filozofickou debatu "Co je to přemýšlení"?Když chci spočítat obvod nebo obsah kruhu, musím na to přemýšlet? Je "mechanické" dosazení hodnot do vzorce přemýšlení? Pak by nepřemýšleli ani lidi.
Nevie skoro nič, ale vie vymýšľať vyhýbavé odpovede.
Proč když jde o Aplle, tak tu píšete samé nesmysly a ovečky raději mlčet říká se že je to zlato.
Diskuze plná late adopters, co ani ve svých 70 letech nepochopili, že objektivní pravda neexistuje a že platí to, co ukecáš. Proto jsou pořád chudí.
Dost trapný pokus o zakrytí svoji neschopnosti.Apple má obecně skvělý marketing, ale toto se jim nepovedlo.Nebo povedlo?Ovečky tomu věří?
Vždycky když se sejdou největší odborníci v oboru, tak přijde nějaký český Pepa bez vzdělání a začne plácat nesmysly o tom, že je to spiknutí 🤣🤣
Už jen kvůli tomu že aplle nemá AI bych do něj šel než aby mně otravovala nějaká blbka jménem AI 🙄 je to výborná investice lepší než nějaký android
Chápu.Na Apple by narozdíl od Androidu nešla vypnout 😉Koupě telefonu je investice?Dobrý vtip.
Myslel jsem že Apple je lepší než android
Chápejme správně tu snahu Applu to celý shazovat - před rokem slíbili AI, prodali drahý telefony s argumentem že jsou připravený na AI a nemají nic. Teče jim majestátně do bot.
Nechápeš nic. 😂
Definuj přemýšlení
imitování inteligence je také jistá schopnost inteligence
Definuj inteligenci
To jsou zase "novinky" ..Myslim, ze kazdy, kdo se snazil neco rozumneho z AI chatu dostat to poznal sam, ze to tak je a ze se jedna o nafouklou marketingovou bublinu.A ze to vytahl Apple zrovna ted? Tak sam se nedokopal ani k tem polomizernym vysledkum, tak se pravda zrovna hodi ...
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 6. 2025 23:50
Vytáhnul to na svou obranu, protože se na něj snesla kritika po tom jejich vývojářském eventu, co si to dovolují nemít svojí AI. Ale podle mě na to jdou dobře. Mají samozřejmě pravdu, je to jen bublina kvůli falešnému marketingu a poblázněným novinářům, protože žijeme ve falešné době orientující se jen na konzum. Je to obyčejná nadstavba s vylepšeným interfacem nad vyhledávač, nic co by skutečně samo myslelo.
No bublina... při programování to za mě udělá minimálně polovinu práce, to bych neviděl jen jako "bublinu"
Tak (nespecifická = netrénovaná pro jediný úkol) AI je dobrá hlavně tam, kde na výsledku moc nezáleží - jde jen o to "sr*t písmenka" nebo pixely (= popisy fotbalových zápasů a dopravních nehod z pár klíčových slov, ilustrační obrázly článků, domácí úkoly ve škole) - a jde hlavně o to udělat to co nejlevněji.Tam je její výhoda, že to umí levněji a rychleji než ti nejlevnější a nejrychlejší lidé.Výsledek není špičkový, dost možná ani průměrný, ale popravdě, na mnoho použití takový low-cost balast stačí víc než dostatečně.
říkal jsem si včera, nebu´d fosil, jdi s dobou a zeptej se tý "inteligence" aby ti poradila, tak jsem položil jednoduchou otázku pro svoji práci.. zhruba asi takto: pro svoji práci potřebuji pomoci udělat kostru článku / studie a potřebuji najít nějaké odkazy z literatury. Výsledek? odkazy a literatura nula a kostra vůbec nepochopila o čem studie má být.. tragedie, jedna velká tragedie.. Takže, budu raději fosil a udělá si to sám a po svém..
Apple dělá většinu věcí přesně tak jak si představuji. Ale musím uznat, že vše okolo AI se mu vůbec nepovedlo... a teď je to ještě k tomu trapný :(
Přesně tak. AI není něco, co bude pracovat / myslet za lidi, ale něco, co dokáže zásadně zvýšit efektivitu práce. Člověk zkrátka nemá "výpočetní výkon" na mnoho komplexních paralelních úkolů. I nejgeniálnější lidé potřebovali k tomu, co lze s AI zvládnout za pár měsíců, celý život. A jakožto tvůrce multimediálního obsahu, programátor atd. jsem rád, že jsem se "doby LLM" dožil. Pomůže mi to zvládnout vše, co jsem v životě chtěl vytvořit a na co jsem byl příliš líný.Verze 4.5 u ChatGPT se zapnutým hloubkovým výzkumem podává naprosto vyčerpávající a přesně takové výsledky, jaké po tom modelu chci. V běžné verzi není moc přesný a hodně zapomíná, hloubkový mód je ale naprosto jiná káva. Škoda, že je to použitelné až v nejdražším předplatném (protože je to asi 50 či 100x výpočetně náročnější). Ale to se za rok dva změní, jelikož přijdou zase daleko lepší modely (GPT 5 a spol.).
A on si někdo myslel, že AI myslí?
Ehm.. drtiva vetsina investoru?
To sou hnupi - co?
🤣 kdo si to myslel?
https://www.interval.cz/clanky/umela-i...je-to-gpt/
Wow, cirkev utoci na falesne modly?
Jelikoz Artificial intelligence (AI) je jednou z mnoha oblasti, kde Apple tezce nestiha, nedivim se tomu ... 😎
A jak by se měla ta "inteligence" vytvořit sama od sebe, když je to celé postavené jen na principech neuronových sítí, tj. generalizaci stovek a tisíců unikátních informací? Za LRM (natož) i LLM stojí jen halda dat a pevně dané algoritmy, ze které si tyto systémy vytvořily schopnost generovat podobné texty, obrázky či videa. Ve skutečnosti ale dokolečka jen napodobují a kombinují to, co se "naučily," nic skutečně nového "vymyslet" nedokáží.
V Mendělejově periodické tabulce prvků je známý a omezený počet prvků a přesto z nich jde "skládat" stále nové a nové materiály. Pořád myslíš, že ze starých, známých věcí, nejde vytvořit nic nového?
Samozřejmě. I o člověku je známo, že se "opičí", tzn. je schopen maximálně leda kombinovat to, co někde viděl, slyšel, cítil apod. Až když má dostatek dat, přichází pokročilá "lidská kombinatorika" schopná občas působit inovativním dojmem. Ale jen proto, že už to tu "zrálo" po generace.
Jenže právě přesně tohle "skládání" soudobá AI nezvládá prakticky vůbec, protože je k němu potřeba kromě obecných znalostí také něco jako erudice, ale třeba taky intuice.Dnešní LLM mohou perfektně posloužit jako agregátory stovek vyhledávání pomocí běžných vyhledávačů, tak dokáží ušetřit spoustu času a úsilí, byť je třeba jejich výstupy ověřit. Ale nemají tu pravou imaginaci, nedodají skutečně invenční postup, protože vycházejí z již známých dat a jediné, k čemu se hodí, je jejich syntéza.Proto je tvá analogie naprosto chybná.
LLM umí jednu věc. Přeformulovat text. Zkrátit dlouhý nebo rozepsat krátký, případně přeložit.Vedlejší efekt je, že “umí” generovat text, který je pokračováním existujícího, třeba odpověď na otázku, ale tam je nulová garance správnosti. Různí AI marketéři účelově lžou, ale LLM mají jen obří znalosti, ale používat je umí omezeně a na nové moc nepřijdou. Zato dokáží velmi věrně halucinovat a vymyslí tak neexistující paragrafy, neplatné tahy v šachu, nebo kód, co se ani nezkompiluje. Jenže občas to podají tak přesvědčivě, že odhalit chybu je náročnější, než problém vyřešit sám.
V případě AI platí více než kde jinde: "Na blbou otázku - blbá odpověď".
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 6. 2025 15:22
Spíš je strašně lehké vymyslet nějaký problém, který AI téměř jistě vyřeší špatně (stačí když nebyl nikdy lidmi slovně popsán - třeba kolik kol má jednotka TGV Duplex* - a takových otázek vymyslím za 5 minut 10 a +-8 z nich AI odpoví špatně).Jenže to nedává žádný smysl - cílem rozumných uživatelů není hledat, co nějaký nástroj neumí (to vím taky že Photoshop neskládá dobré písničky a mikrovlka mizerně čistí talíře), ale to, co umí.*edit: to možná umí kdyby měla jako vstup hodně dobré video, neumí to z textového vstupu
Názor byl 4× upraven, naposled 14. 6. 2025 18:01
"Při vyšší složitosti paradoxně snižují své úsilí a prostě to vzdají"V tomhle bych řekl, že se AI chová dost podobně jako průměrný člověk 😄
A zlý jazyk by dodal že to je proto, že byly vytrénovány ve značné míře na produktech myšlení průměrných lidí. 😄Karel Čapek už kdysi podobný jev popsal v knize Válka s mloky.
Jo no, Apple nezvládl úroveň konkurence, tak se jde kydat na konkurenci 🙂 Jobs by zaplakal, kdyby viděl, kam to to jabko dotáhlo...
Jako jo, ale jejich "inteligence" zatím neumí ani česky, natož myslet.
Tak to je to co se v komunitě aspoň trochu zasvěcených lidí obecně ví. LLM je šprt s výbornou pamětí, ale když má řešit problém, který nikdy neviděl, tak nemá sebemenší šanci.
Mmnt, já měl za to že všichni ví že skutečně nemyslí...
Co to je "myšlení" ?
Marketingová taktika „když mi to samotnému nefunguje a jsem pozadu, zkusím to znemožnit konkurenci“, je od Apple až příliš zištná a poněkud trapná. Že neuronky jsou neuronky, resp. jejich tvůrci (OpenAI ad.) tu a tam přehánějí s názvoslovím, to je tedy zjištění, které těžko kohokoli z ICT komunity překvapí.
AI dokáže přemýšlet? Humorná představa 🙂 AI samozřejmě nepřemýšlí, jsou to jen algoritmy na zpracování obrovského množství dat. Musíte ta data do těch systémů nejdříve nacpat, pak jim zadáte nějaké parametry podle kterých ta data zpracují a vypadnou z nich zase ta stejná data jenom v jiné podobě. Kdyby AI uměla přemýšlet už by zkusila vymyslet něco nového ale to se dosud nestalo a nestane. Možná někdy v budoucnu 😉
AI - Artificial Idiocy
Nevím koho tím pobouřili. Snad každý ví že jen napodobuje myšlení, i když někdy je tak dobrá, že to vypadá jakoby opravdu přemýšlela.
Soucasna AI je totiz jen statisticky model, proto to "obcasne" vymysleni a s inteligenci to opravdu ma pramalo spolecneho.
Náhodou, makra do Excelu nebo podobné "scripty" dává na první dobrou. Stačí jen dostatečně srozumitelně formulovat co chceš. No, srozumitelně, kolikrát si říkám, že by tu moji formulaci ani člověk nepochopil a AI to dá. 🙂
To je jako spolužák, který si pamatuje všechny vzorečky, řekneš my úlohu a on si většinou vzpomene na správný vzoreček.
Takže jinak řečeno: Současná AI si často vymýšlí, není opravdu inteligentní a výstupy musí kontrolovat člověk... Jsem ohromen, to by mě v životě nenapadlo.
Jakou značku a človíčka mi to připomíná? Nokia a Elop? Nejblbejší ale je, že Samsung se svým OUI stále více kopíruje vady iOS. Jako u posledního, kde tam prdl island roletku. Možná bych si raději predstavil novinku OS z dílny umělé inteligence, s možnou vlastní personalizací.
Ale proč vymýšlet něco, co už je dávno vymyšlené?
Aneb když to už několik let nemáš, dojdi k závěru, že je to k ničemu.
Vyšší opravdu myslíte že AI přemýšlí?
Ani omylem si to nemyslím. Za to si myslím, že LLM, dokonce i jen pitomý lokální model o pár miliardách parametrů, inferovaný na mobilu, dokáže perfektně analyzovat nejběžnější příkazy v přirozeném jazyku pro Siri a přetravit do je křišťálově jasného volání MCP. A maji ho snad v Apple nasezený v iOS? Nemají. Prý to ještě "pořád zlobí" a "není bezpečné".
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 6. 2025 10:44
Ale oni nepíšou že to je k ničemu.
Algoritmy se nevzdavaji :) Jde o nastaveni limitu algoritmu, casovych, slozitostnich. Obvykle nechcete cekat na reseni par minut-hodin, takze tam byvaji ruzna omezeni, kdyz prekroci narocnost meze, tak se to stopne a vybere nejlepsi reseni, ikdyz nebyli vyzkouseny dalsi, mozna lepsi moznosti.
Wow to je novinka...
No to si dovolili hodně todleto 🤣 Na modlu se nešahá, zvláště ne lůzry co nemají vlastní. Odvádění od neschopné Siri 🤣
Tak to je snáď obecne známy fakt, že LLM nepremýšľajú, len napodobujú vzorce. To vyzerá, že Apple je naprosto pozadu s vývojom LLM, tak si aspoň musí kopnúť do konkurencie.
no tak právě jak je pozadu, tak na to přišel až teď a rychle se musel pochlubit ... 🙂
Já myslim, že jazykové modely splňují přesně to co od nich chceme. Tj. komunikaci v přirozeném jazyce a vykonávání jednoduchých úloh. Naprosto dostačující pro to aby fungovaly jako vyhledávače, digitální asistenti nebo obsluha v call centru. Že z nich nebude raketovej inženýr? No co asi se bez toho obejdem.
Já bych zase s tím vykonáváním jednoduchých úloh ve spojení digitálních asistentů nebyl tak hlasitý 😉
> Naprosto dostačující pro to aby fungovaly jako vyhledávače, digitální asistenti nebo obsluha v call centru.Ne. Jsou naprosto nedostacujici pro cokoliv ze zmineneho. AI slop na zacatku vyhledavani v googlu jsem precetl nekolikrat a pokazde to byl nesmysl, takze uz to ignoruju. AI v call centrech umi jenom zdrzovat lidi, ne resit problemy. Mozna pro cloveka s dvoucifernym IQ ten asistent muze mit nejaky vyznam pri zapojeni do spolecnosti, ale vic bych od toho necekal.
Ja je rok uz docela uspesne pouzivam v praci, a to nejsem zadny marketak nebo copywriter, ani technicka podpora.Kdyz pomonu vylozene business aplikaci, tak mi pomahaji psat emaily, vyjednavat, ziskavat informace. Myslenku, kterou se mi nedari uspokojive popsat, casto zvladnou prepsat mnohem srozumitelnejsim zpusobem. Kdyz jsem fakt nastvanej, zvladne mou zpravu prepsat tak, ze zni rozume, a zaroven vyjadruje vsechno, co potrebuju. Dokaze velmi rychle odpovedet na dotazy, ktere se obtizne googli.Ale muze to souviset s tim, ze jsem LLM venoval za posledni rok opravdu hodne casu, takze jsou mi mnohem blizsi. Vidim v tom totiz technologii, ktera je teprve na zacatku, a nechci dopustit, ze mi utece.Ten odstavec na Google jsem vcera pouzil poprve a byl uzitecny. Ale neni to to, co ocekavam od Google, takze jsem k tomu predem skepticky. My, lidi, nemame radi zmeny.
Problem je v tom, ze se na to neda spolehnout. LLM nepremysli a je schopne samo sebe poprit hned v nasledujici vete, nebo s klidem tvrdit neco, co neni pravda. Clovek to pak musi cele prelouskat a sam zvalidovat, takze to zadnou praci neusetri. Ano, vygeneruje to gramaticky korektni e-mail se vsemi nalezitostmi, ale obsahova spravnost je otazkou nahody. Ale ono je to vlastne jedno... jestli nekdo musi smolit dlouhe slohy generovane LLM, tak je velka sance, ze na druhe strane to zase bude "cist" LLM a asi nepujde o nic duleziteho. Zmenilo se akorat to, ze se diky LLM zlepsila forma komunikace, ale ja v tom moc pridanou hodnotu nevidim. A skutecne me vytaci, ze na vsech zakaznickych podporach propustili vetsinu lidi a clovek se nejdriv musi dostat pres AI wall, aby byl prepojeny na nekoho, kdo ma kompetenci problem resit.
Na člověka se taky nedá spolehnout. Musím to po něm všechno kontrolovat, ale to neznamená, že mi nedokáže velice usnadnit práci. Je to jenom o tom, jak ten nástroj použijete. Jestli očekáváte, že s ním vygenerujete email a odešlete, tak ne.Já napíšu hrubou kostru emailu, předám LLM, zkontroluji jeho námitky, aplikuji některé navrhované změny, odešlu. Chci napsat email, zeptám se ho na navrhovanou strukturu, abych na nic nezapomněl. Nejsem si jistý, jak to protistrana myslela, nebo jaké mám vlastně možnosti reakce, zeptám se LLM, a přidám to k vlastním nápadům. Nerozumím, jak to protistrana myslela, zeptám se LLM, podrobím vlastní kritice. Nejsem si jistý správným cizojazyčným obratem, zase se zeptám LLM.Potřebuji skript, který mi z obrázků a hudby pomocí ffmpeg složí triviální video, zeptám se LLM. Nemám tušení, jak v nějakém programu docílit požadovaného efektu, zeptám se nejdříve LLM, než půjdu studovat návod. Chci vědět, co se v dané scéně seriálu stalo, protože tomu nerozumím, zeptám se LLM, protože daleko rychleji proskenuje fanouškovské weby a najde odpověď. Někdo mě fakt naštve, dostanu se do stresu, raději svou reakci zkonzultuji s LLM.Takhle to působí jako takový univerzální stážista, co mi sedí za ramenem a dokáže některé věci slušně zrychlit nebo zkvalitnit.LLM na zákaznických podporách mě vytáčí neskutečně, o tom žádná. Ale je to jen nástroj. Kladivo je taky jen nástroj, a je nesmysl, abych ho nepoužíval na zatloukání hřebíků, kteréžto mu jde skvěle, jenom proto, že někdo jiný s ním rozbíjí lidem hlavy, a to se mi nelíbí.Skrz AI wall často pomáhá kouzelné slovíčko "money". Málokdo nechá řešit peníze LLM, a někdy to může hodně pomoci dostat se přes plechovou hubu.Nedávno jsem měl s LLM telefonický rozhovor v bance, a to bylo tak absurdní, že jsem si to musel zapsat. Naprostá ztráta času. Něco jako"chci zrušit schůzku""Rozumím správně, že chcete domluvit schůzku?""Ne.""Chápu. Mohu vám tedy nabídnout osobní schůzku pro vaši věc?"...
Kdyz ctu text napsany LLM, tak mam k uvedenym informacim o dost nizsi duveru, nez kdyz bude napsany clovekem, prestoze treba ten clovek udela nejakou stylistickou chybu.> Potřebuji skript, který mi z obrázků a hudby pomocí ffmpeg složí triviální video, zeptám se LLM.Presne tohle jsem shodou okolnosti potreboval i ja zrovna minuly tyden a reseni jsem mel za 5 minut jen s pouzitim google a stack overflow a jeste jsem se pri tom neco naucil. Ale jo... na psani nejakych skriptu to muze byt fajn. Nez studovat syntaxi ruznych nastroju kvuli jednoucelovemu skriptu, je asi lepsi alespon kostru nechat nahodit LLM. Pokud jde jen o vysledek a ten skript se nebude pravidelne pouzivat, je to asi rozumne pouziti LLM. Pokud by se ten skript ale mel poustet pravidelne, nejdriv bych ho cely zanalyzoval a zkontroloval. Ja teda LLM taky pouzivam, ale desi me, jak se to nasazuje ve velkem a spousta lidi to slepe pouziva a veri vysledkum. Hadat se s clovekem, ktery tvrdi nejakou blbost co mu nakecal ChatGPT, je fakt celkem sranda.
"Kdyz ctu text napsany LLM"Naprostý souhlas. Mám k tomu vyloženě odpor. I kdyby to bylo sebelepší, se mi to hnusí. Třeba takhle vygenerovaný článek mi přijde ztráta času číst. To raději dostanu ty informace v nějakém strojově zpracovatelném formátu a s dovolením si to nechám interpretovat vlastním LLM.Ten člověk za tím pro mě má obrovský význam.Jak neprogramuji, a systémáka už taky nějaký ten rok nedělám, tak jsem z toho docela vypadl. Zkusil jsem konfigurovat pomocí ChatGPT celý nově nainstalovaný server, a není to vůbec zlé. "Připrav mi skript pro nově nainstalované Ubuntu v téhle verzi v minimal aktualizuje, nainstaluje kompletní LAMP, nakonfiguruje firewall tak a tak, vytvoří nového uživatele s tímhle heslem, spustí pod ním tady to, nastaví pevnou IP adresu na tomhle rozhraní, v případě chyby se přeruší, a vedle do souboru vypíše do logu celý průběh."Jo, je to naprostá lenost. Já teda s raději říkám "učím se používat LLM". Ale jako člověku, co v tom léta není, mi to strašně zrychlí práci, a současně jsem schopen to zkontrolovat, jestli to dává smysl a není v tom něco vyloženě špatně. Migroval jsem si svůj lab, tak jsem to tam takhle využil; často ten skript nedoběhl, někde třeba použil špatnou cestu nebo nebyly splněné nějaké závislosti npm, ale věděl jsem kde a mohl jsem navázat. Kdybych dělal systémáka dneska, tak mám pocit, že mi LLM sebere polovinu práce.ChatGPT prostě není studnice moudrosti. Možná jsme udělali chybu, když jsme tomu začali říkat "inteligence", a pojem inteligence mají lidi spojený se znalostmi. To fakt ne. Ale tím, že umí vyhledávat na webu, respektive se do LLM dá nacpat prakticky jakákoli funkce volatelná kamkoli, tak to má hromadu zajímavých využití.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 6. 2025 11:31
ano, LLM jsou uzitecne v tom ze ukradnou milionkrat napsany text a "napisou" ti z toho ten tvuj text a ty jsi z toho paf. V minulosti se k tomu pouzival google, nasel jsi si nejaky dokument, zkopiroval z nej co jsi potreboval, zkombinoval si takhle 5 dokumentu do jednoho a sel za sefem se "svym" vytvorem a sef ti pridal protoze jsi chytrej. Dnes to kradeni myslenek za tebe udela LLM a sef pokud neni uplny idiot tak ti neprida protoze te stejne muze nahradit LLM. Ja pouzivam LLM denne, usetrilo mi to spoustu $$$ protoze LLM umi diky kontextu poskytovat zajimave informace ktere umim pouzit. Ale o jakemkoliv premysleni bych tady vubec nemluvil.
Co paf. Jsem z toho uplne jurodivej!Nastesti nemam zadneho sefa, takze ten me LLM nenahradi. LLM mi penize setri a vydelava, a kdybyste si precetl konverzaci hore, snad byste zjistil, ze treba nejsme vepri.
Naprosto souhlasim. Jazykovy model ma umet mluvit.Hanojske veze jsou algoritmicky resitelny problem, pokud vim. Na jejich reseni ani lidi nepouzivaji jazyk, je to proste jina slozka inteligence.Reasoning modely jsou podle me zpusob jak z LLM vytriskat vic, a proc ne, ale je to porad jen LLM, ne centralni mozek lidstva.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 6. 2025 09:33
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.