Apple umí skvěle optimalizovat dodavatelský řetězec a současně jeho průmyslový design patří na samý vrchol. Obě tyto schopnosti nyní zaměřil na pomoc v boji proti koronaviru.
Tim Cook se na Twitteru pochlubil, co se zatím Applu v této oblasti podařilo:
Applu se v rámci jeho dodavatelských vztahů podařilo zajistit 20 miliónů roušek. Zatím jde ale o nasmlouvaný objem, ne o počet již dodaných roušek. Současně se designéři vrhli i na ochranné štíty.
Právě ochranné štíty bývají při tvorbě ochranných pomůcek prvním krokem. Jsou v principu jednoduché, nepodléhají složité certifikaci a současně je na nich stále co optimalizovat.
V Apple na to šli vlastní cestou. Apple štít je totiž co nejjednodušší, poskládaný z minimálního počtu dílů, levný a především při transportu zabere minimum místa. fólie i nutné vzpěry jsou ze stejného průhledného materiálu a distribuují se na placato v balíku po sto kusech. Složení tří částí štítu přitom zabere méně jak dvě minuty.
Výrobu rozjede v USA a Číně a do konce tohoto týdne chce dodat milión kusů a tempo milión týdně udržet i po další týdny. V první fázi se počítá s dodávkami v USA, ale chtějí to později rozesílat i do dalších zemí.