Astronaut z paluby Mezinárodní vesmírné stanice pořídil úchvatnou fotografii polární záře

Astronaut Thomas Pesquet se na Twitteru pochlubil nádherným snímkem polární záře, který pořídil z paluby Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) během intenzivní solární bouře.

Při této fascinující události byla atmosféra Země„bombardována“ nabitými částicemi ze Slunce. Většinu těchto částic odrazí magnetické pole, ale část je zachycena a stáčena po spirálách směrem k magnetickým pólům.

V důsledku interakce s atomy v horní atmosféře naší planety pak dochází k uvolňování energii ve formě světla. A miliardy těchto kolizí mají v konečném součtu za následek vznik polární záře.

„Úžasné hroty výše než naše oběžná dráha, a my jsme letěli přímo nad středem prstence, všude kolem rychlé vlny a pulzy,“ uvedl mj. Pesquet.

Dodejme, že právě na letošní podzim připadla ta část jedenáctiletého cyklu Slunce, v níž je dotyčná hvězda nejaktivnější a výskyt polárních září tudíž nejpravděpodobnější.

Titulní ilustrační foto: PxHere