Astronauti na ISS se učí provádět opravy pomocí náhlavních souprav s rozšířenou realitou

Jak zvýšit nezávislost astronautů? Například tím, že je naučíte provádět opravy pomocí náhlavních souprav s rozšířenou realitou (AR), které obsahují potřebné dokumenty, instruktážní videa etc. A právě to se nyní děje na Mezinárodní vesmírné stanici v rámci programu zvaného T2 Augmented Reality.

Základní myšlenka je taková, že pokud se v kosmu něco rozbije, je nejlepší mít všechny informace k dispozici přímo na místě. V takovém případě totiž nemusíte čekat na to, až vám poradí někdo ze Země.

Používání těchto souprav s sebou nicméně přináší i další výhody – máte volné obě ruce, takže jednou můžete pracovat a ve druhé držet třeba baterku.

Jako první si to vyzkoušel Sóiči Noguči, který díky pokynům z AR opravil běžecký pás na palubě stanice. Je ale jasné, že užitečnost tohoto přístupu se naplno projeví až v době, kdy lidé vyrazí na Mars, popřípadě na ještě vzdálenější planety.

„Vesmírná stanice je perfektní platformou pro testování systémů AR a zdokonalovaní těchto nástrojů, aby byly připraveny až je budoucí astronauti budou potřebovat,“ uvedl přidružený vědec NASA Bryan Dansberry.

Váš názor Další článek: Co chtějí fanoušci od Windows? Tady je seznam 10 nejžádanějších funkcí