Astronauti na Mezinárodní vesmírné stanici poprvé vypěstovali chilli papričky

Foto: NASA
Astronauti na Mezinárodní vesmírné stanici poprvé vypěstovali chilli papričky | Foto: NASA

Astronauti na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) si nedávno mohli dopřát velice speciální jídlo: tacos s prvními chilli papričkami, které se kdy podařilo vypěstovat v kosmu.

Papričky byly součástí experimentu NASA zvaného Plant Habitat-04. Rostly zhruba čtyři měsíce, než byly minulý týden sklizeny a částečně zkonzumovány.

Ty, které neskončily na talíři, budou poslány zpět na naší planetu k analýze. Vědci se zajímají hlavně o to, jaké účinky na ně (i na celé rostliny) měla mikrogravitace.

Na řadě je posádka mise Crew-3

„Kvůli dlouhé době klíčení a růstu jde o jeden z nejsložitějších experimentů s rostlinami, které byly k dnešnímu dni na stanici uskutečněny,“ zdůraznil v červencovém prohlášení hlavní badatel Matt Romeyn.

Další chilli papričky by podle dostupných informací měli vypěstovat a sklidit astronauti, kteří na ISS zamíří v rámci nadcházející mise Crew-3.

Výsledky podobných pokusů ocení především budoucí vesmírní kolonisté. Ti si totiž z pochopitelných důvodů budou muset zajišťovat co možná nejvíc jídla z vlastních zdrojů.

Diskuze (8) Další článek: Dropbox se naučil pracovat s automatickými složkami a více se zaměří na fotografie

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, Experiment, Kolonizace, Rostliny, Jídlo, Mise Crew, Crew, Astronaut, ISS

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru