Astronauti nainstalovali na Mezinárodní vesmírnou stanici nové solární panely

Dva astronauti NASA (Thomas Pesquet a Shane Kimbrough) podnikli zhruba šestihodinovou „procházku“, během níž na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) nainstalovali nové solární panely.

Konkrétně se jednalo o panely iROSA, které na ISS nedávno dopravila nákladní kosmická loď Dragon 2 od společnosti SpaceX. Jsou mimořádně lehké a jejich deklarovaná účinnost údajně činí 30,7 %.

V případě zájmu si můžete pustit následující video, jež průběh celé této operace zachycuje:

Většina záběrů pochází ze stacionárních kamer, ale nechybí ani záběry z kamer instalovaných v helmách astronautů. Ty jsou tak trochu děsivé – světlo baterky a nekonečná čerň vesmíru v pozadí...

Pesquet y Kimbrough nicméně již mají bohaté zkušenosti: podle serveru Space.com se jednalo o jejich třetí a sedmý výstup mimo ISS. A i tentokrát naštěstí vše dopadlo dobře.

Váš názor Další článek: ASRock: zájem čínských těžařů kryptoměn klesá, může to snížit ceny grafických karet

Témata článku: Video, Vesmír, SpaceX, NASA, Kamera, Mezinárodní vesmírná stanice, Solární energie, ISS, Solární panely, Disable, Astronaut, Thomas Pesquet, Pesquet, Shan Kimbrough, Digitální kamery na Heureka.cz

Jednoduchá diagnostika automobilu pomocí telefonu a OBD-II adaptéru za pár stokorun

** Zlobí vás auto a chcete zjistit, v čem je problém? ** Pomocí levného OBD-II adaptéru a aplikace máte možnost ** Ukážeme vám, jak zjistit závady v řídicí jednotce

DopravaAutomobilyMobilní aplikace
Pokročilá metoda zabezpečení mobilů mizí. Proč se přestal používat skener oční duhovky?

** Koronavirus na několik měsíců vyřadil z provozu skenery obličeje ** Měly problém u uživatelů s nasazenou rouškou ** Samsung měl už před lety vlastní řešení, které ale opouští