Mars | Komunikace | Laser

Astronauti NASA letící na Mars budou komunikovat se Zemí pomocí laserů

NASA sice zatím nemá dořešené ani financování mise Artemis, ale to jí nijak nebrání v  tom, aby pilně pracovala na vyslání lidí na Mars. K této veleočekávané cestě by mělo dojít někdy mezi roky 2030 a 2040.

Server Inverse nyní informoval o tom, že výše jmenovaná kosmická agentura v kalifornském Goldstone začala stavět obří anténu, která má astronautům umožnit komunikovat se Zemí pomocí výkonných laserů.

Dotyčná anténa pochopitelně představuje pouze pomyslnou první vlaštovku. Půjde-li vše dobře, v dohledné době se dočká řady dalších „sourozenců“.

Rádio je příliš pomalé

NASA již několik desetiletí spoléhá na staromódní rádiové vlny. Expedice na rudou planetu však bude vyžadovat pokročilejší technologii – a nejlepším řešením jsou prý právě lasery.

„V porovnání s rádiem mohou zvýšit rychlost přenosu dat z Marsu zhruba desetkrát,“ uvedla ředitelka programu Suzanne Dodd.

Tento ambiciózní komunikační systém bude otestován během čtrnácté mise programu Discovery. Ta je předběžně naplánována na rok 2022, přičemž jejím cílem je prozkoumat kovovou planetku (16) Psyche – potenciální zdroj surovin obrovské hodnoty.

Diskuze (19) Další článek: Evropský lovec exoplanet CHEOPS poslal první snímek. Je lepší, než se čekalo

Témata článku: Technologie, Vesmír, Země, NASA, Mars, Komunikace, Artemis, Laser, Rádio, Anténa, Mise, Goldstone, Astronaut

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

** Loni ajťáky vystrašilo přetečení GPS čítače týdnů ** Nemělo se stát vůbec nic, ale svět opět nebyl připravený ** Za 18 let nás ale čeká ještě něco mnohem většího

10 skrytých nastavení prohlížeče Google Chrome, která se můžou hodit

** Prohlížeč Google Chrome ukrývá mnoho zajímavých možností ** Našli jsme deset nejzajímavějších skrytých nastavení ** Můžete si například výrazně vylepšit práci s kartami

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

** Dlouhý betatest končí a nyní všichni mohou hrát přes internet ** Nemusíte žádné hry kupovat znovu. Jede to, co už máte v knihovnách na Steamu, Uplay, Battle.net a jinde ** Roční náklady odpovídají ceně jedné běžné hry