Astronauti poprvé ochutnali ředkvičky vypěstované na Mezinárodní vesmírné stanici

Astronauti minulý týden poprvé ochutnali ředkvičky, které vyrostly na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Jde o další úspěch programu zaměřeného na produkci potravin ve vesmíru.

Zpravodajská agentura United Press International upozornila, že až dosud byla na oběžné dráze Země vypěstována (a následně konzumována) pouze listová zelenina.

Je zajímavé, že ještě počátkem prosince odmítal tiskový mluvčí NASA sdělit, zda astronautům skutečně bude dovoleno ředkvičky jíst. Téměř všechny experimenty tohoto typu totiž končí tak, že jídlo se zmrazí a odešle na Zemi k analýze.

Stejně chutné jako z vlastní zahrádky

V tomto případě však na naši planetu bylo dopraveno jen 10 z celkem 19 ředkviček a zbytek skončil na talířích posádky ISS.

Hlavní výzkumný pracovník projektu Karl Hasenstein citoval astronautku Kathleen Rubins, podle níž jsou ředkvičky jsou stejně chutné jako ty, které si vypěstovala ve své zahradě.

United Press International v dané souvislosti připomněla, že členové posádky ISS se k čerstvým potravinám dostanou jen velmi vzácně, tudíž to pro ně byl skvělý novoroční zážitek.

Diskuze (6) Další článek: Asus zdražuje grafické karty a základní desky. Doporučené ceny přestanou platit