Astronautka možná spáchala zločin z paluby Mezinárodní vesmírné stanice

Astronautka NASA Anne McClain je ústřední postavou kauzy, která by se mohla zapsat do historie jako první zločin spáchaný ve vesmíru.

Deník The New York Times v pátek informoval o tom, že Annina bývalá partnerka Summer Worden zjistila, že na její bankovní účet se přihlásil někdo cizí. Dotyčná osoba použila počítačovou síť NASA – a stalo se tak v době, kdy se McClain nacházela na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Indicie tedy byly jasné.

Worden o tomto incidentu uvědomila Federal Trade Commission, která McClainovou obratem obvinila „z krádeže identity a neoprávněného přístupu k finančním záznamům.“ Rodina poškozené navíc podala stížnost u kanceláře generálního inspektora NASA.

Případů tohoto typu bude přibývat

McClain následně připustila, že se na bankovní účet skutečně přihlásila. Tvrdí však, že jí k tomu Worden dala svolení.

Mark Sundahl, ředitel Global Space Law Center, celou záležitost označil za důsledek zcela očekávatelného vývoje. Počet lidských aktivit v kosmu totiž neustále stoupá.

„Čím více tam ven létáme a čím více času tam trávíme… všechny věci, které děláme zde se budou dít i ve vesmíru,“ konstatoval Sundahl v rozhovoru pro Timesy.

Diskuze (30) Další článek: BBC chystá vlastního hlasového asistenta. Bude se jmenovat Beep

Témata článku: Vesmír, Právo, NASA, Kosmonautika, Mezinárodní vesmírná stanice, Banka, Bankovní účet, Partnerka, ISS, Astronautka, SPAC, New York Times, Paluba, McClain, Federal Trade Commission, Zločin, Worden

Strategie Total War: Medieval II se na jaře podívá i na iOS a Android

Série Total War je stále jednou z nejoblíbenějších v žánru strategií. Kromě nového dílu Warhammeru se chystá i další port pro mobily.

OznámeníMedieval 2: Total War