Vesmír | NASA | Rekordy

Astronautka NASA stanovila nový ženský rekord v délce nepřetržitého pobytu ve vesmíru

Ruská kosmická loď Sojuz ve čtvrtek dopravila tři astronauty z Mezinárodní kosmické stanice (ISS) zpět na Zemi. Jedním z nich byla i Christina Koch z NASA, která na palubě ISS pobývala 328 dní v kuse – což je nový ženský světový rekord.

Krátce před zahájením návratu domů čtyřicetiletá americká elektroinženýrka řekla NBC, že nejvíc jí budou chybět její kolegové... a mikrogravitace. „Je opravdu zábavné být na místě, kde můžete hopsat mezi stropem a podlahou a kdykoliv chcete,“ vysvětlila s úsměvem.

Jak jsme vás již informovali, Koch se mj. 18. října loňského roku zúčastnila první čistě ženské vycházky do vesmíru. Na tu vyrazila společně s Jessicou Meir.

Hurá do přírody!

A jaké plány má Christina teď? Podle jejích vlastních slov ji v nadcházejících dnech pravděpodobně najdete někde ve vodě, kterou „absolutně miluje“.

„Doufám, že si půjdu zaplavat nebo surfovat. Nebo budu jen chodit se svým psem po pláži, vnímat písek, vnímat vítr… nemůžu se dočkat, až budu v přírodě,“ prohlásila pro CBS News.

Pro úplnost dodejme, že dosavadní držitelkou ženského rekordu v délce nepřetržitého pobytu ve vesmíru byla Peggy Whitson. Její misi na ISS v březnu 2017 prodloužili o tři měsíce, v důsledku čehož tam nakonec strávila celkem 289 dnů.

Diskuze (19) Další článek: 37 nejstrašnějších počítačů, které jste kdy viděli

Témata článku: Vesmír, Země, Lidé, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, Rekordy, Sojuz, Astronautka, Jessica Meir, Rekord, NBC, Christina Koch, Christina, Délka, CBS News, Peggy Whitson, ISS, Pobyt

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

** Dlouhý betatest končí a nyní všichni mohou hrát přes internet ** Nemusíte žádné hry kupovat znovu. Jede to, co už máte v knihovnách na Steamu, Uplay, Battle.net a jinde ** Roční náklady odpovídají ceně jedné běžné hry