Astronom varoval před projektem SETI: „Možná přiletí a snědí nás!“

Astronom Martin Dominik z University of St. Andrews se v rozhovoru pro The Times nechal slyšet, že vysílat do hlubokého vesmíru různé zprávy určené mimozemšťanům nemusí být zase až tak dobrý nápad, jak si mnozí myslí. „Možná přiletí a snědí nás,“ konstatoval provokativně.

Například tým slavné Arecibo Observatory nedávno oznámil, že se rozhodl inspirovat děti a mladé lidi z celého světa k vytvoření dalšího poselství pro hypotetické cizí civilizace.

Martin však upozornil na to, že někteří jedinci se kvůli snahám tohoto typu necítí zrovna příjemně.

„Astronomové poprvé čelí etické otázce: Měli bychom posílat vzkazy ostatním? Není to nebezpečné? Neměli bychom udržovat nižší profil? Jaká strategie je lepší?“ ptal se.

V této souvislosti se hodí připomenout tzv. teorii temného lesa („dark-forest theory“). Podle té ve vesmíru existují i vysoce agresivní mimozemšťané, kteří nemilosrdně likvidují jakoukoliv zaznamenanou konkurenci – a protože drtivá většina ostatních méně vyspělých ras se před nimi skrývá, nemůžeme zachytit jejich signály.

„Někteří říkají, že navázat kontakt s mimozemšťany je tou nejsenzačnější věcí, kterou můžeme udělat. Jiní si myslí, že bychom měli být velmi potichu a že jde o tu poslední věc, kterou bychom měli udělat – a že by to mohlo být tou opravdu poslední věcí, kterou uděláme,“ uzavřel Dominik.

Diskuze (63) Další článek: Microsoft má skvělý nápad. Bude vám házet věci z dronů střešním okýnkem do auta. Za jízdy!

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Bezpečnost, Astronomie, Mimozemský život, Andrews, Aliens, Mimozemšťané, The Times, Seti, Projekt, Astronom, VAR, Arecibo Observatory, Times, Poslední věc

Recenze hry Pokémon Scarlet & Violet. Tahle legenda si zaslouží víc, i když míří správným směrem

Pokémoni přivítali novou generaci a s ní přišel opravdu otevřený svět, který můžete prozkoumávat ve svém vlastním tempu. Game Freak má před sebou ale ještě dlouhou cestu, aby tento koncept dotáhl k dokonalosti.

Pokémon Scarlet & VioletRecenze