Astronomové chtějí hledat stopy života na exoplanetách u mrtvých hvězd

Astronomové z Cornell University plánují využít další generaci observatoří k tomu, aby hledali známky života na exoplanetách obíhajících mrtvé hvězdy. Plyne to z příspěvku publikovaného v The Astrophysical Journal Letters.

Badatelé se zajímají o skalnaté exoplanety podobné Zemi u tzv. bílých trpaslíků – objektům vzniklým v důsledku zhroucení hvězdy o průměrné nebo podprůměrné hmotnosti.

Je značně nepravděpodobné, že tak zničující událost by případné mimozemské organismy přežily. Někdy později by sem však život mohl vrátit – minimálně teoreticky.

Druhá geneze?

„Pokud najdeme známky života na planetách obíhajících ve světle dávno mrtvých hvězd, další zajímavou otázkou bude, zda život přečkal smrt hvězdy nebo začal znovu – druhá geneze, chcete-li,“ uvedla astronomka Lisa Kaltenegger.

A právě tady se může uplatnit nový výzkum. Ten v zásadě slouží coby jakýsi katalog všeho, s čím se odborníci při studiu těchto exoplanet mohou setkat.

„Budeme-li pozorovat tranzit takovéto planety, vědci mohou zjistit, co je v její atmosféře, vrátit se zpět k tomuto článku, porovnat ho se spektrálními otisky prstů a hledat známky života,“ vysvětlila postragduální studentka Thea Kozakis.

Diskuze (1) Další článek: LE Audio: nový standard bezdrátového přenosu zvuku, který vyřeší nedostatky Bluetooth

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Astronomie, Mimozemský život, Exoplanety, Geneze, Známka, Cornell University, Hvězda, Podprůměr, Život, Koza, Stopa života, Stopa, Astronom

Strategie The Settlers: New Allies odhalila datum vydání. Vyjde i na konzole a český překlad nemá chybět

Pokračování série The Settlers už jsme tady měli mít dlouhou dobu. Ubisoft ale nakonec celý projekt značně předělal a výsledek nám předvedl s novým videem.

The Settlers: New AlliesDatum vydání
Konec těžby etherea znamená, že nevyděláte ani na těžbě jiných kryptoměn. I tady se čeká na růst

Kryptoměna ethereum se přestala těžit na grafických kartách, což má výrazné důsledky nejen pro celé těžařské odvětví, ale i pro dostupnost a ceny grafických karet.

EthereumKryptoměny