Astronomie | Mimozemský život | Exoplanety

Astronomové chtějí hledat stopy života na exoplanetách u mrtvých hvězd

Astronomové z Cornell University plánují využít další generaci observatoří k tomu, aby hledali známky života na exoplanetách obíhajících mrtvé hvězdy. Plyne to z příspěvku publikovaného v The Astrophysical Journal Letters.

Badatelé se zajímají o skalnaté exoplanety podobné Zemi u tzv. bílých trpaslíků – objektům vzniklým v důsledku zhroucení hvězdy o průměrné nebo podprůměrné hmotnosti.

Je značně nepravděpodobné, že tak zničující událost by případné mimozemské organismy přežily. Někdy později by sem však život mohl vrátit – minimálně teoreticky.

Druhá geneze?

„Pokud najdeme známky života na planetách obíhajících ve světle dávno mrtvých hvězd, další zajímavou otázkou bude, zda život přečkal smrt hvězdy nebo začal znovu – druhá geneze, chcete-li,“ uvedla astronomka Lisa Kaltenegger.

A právě tady se může uplatnit nový výzkum. Ten v zásadě slouží coby jakýsi katalog všeho, s čím se odborníci při studiu těchto exoplanet mohou setkat.

„Budeme-li pozorovat tranzit takovéto planety, vědci mohou zjistit, co je v její atmosféře, vrátit se zpět k tomuto článku, porovnat ho se spektrálními otisky prstů a hledat známky života,“ vysvětlila postragduální studentka Thea Kozakis.

Diskuze (1) Další článek: LE Audio: nový standard bezdrátového přenosu zvuku, který vyřeší nedostatky Bluetooth

Témata článku: Vesmír, Země, Výzkum, Astronomie, Mimozemský život, Exoplanety, Známka, Hvězda, Geneze, Stopa života, Astronom, Stopa, Život, Cornell University

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?

10 map, na kterých můžete COVID-19 sledovat téměř v živém přenosu