Země | Mimozemský život | Exoplanety

Astronomové: Na 24 exoplanetách jsou lepší podmínky pro život než na Zemi

Na Zemi panují bezpochyby ideální podmínky pro život. To ovšem samo o sobě neznamená, že jiné planety ve vesmíru na tom po této stránce nejsou ještě o něco lépe.

Astronomové ve skutečnosti takových objevili již 24. Všechny se do značné míry podobají Zemi, ale v určitých konkrétních ohledech se od ní liší.

Například větší, masivnější světy by mohly mít obyvatelnější povrchy a současně lépe udržovat své atmosféry. Ty, které obíhají kolem jiného typu hostitelské hvězdy, zase mohou mít značně delší životnost.

S hledáním druhé Země opatrně

„Musíme se zaměřit na určité planety, které mají nejslibnější podmínky pro komplexní život,“ konstatoval hlavní nové studie, geobiolog Dirk Schulze-Makuch z Washington State University.

„Musíme si však dávat pozor, abychom se nezasekli v hledání druhé Země, protože mohou existovat planety, které jsou pro život vhodnější než naše,“ dodal.

Z toho samozřejmě neplyne, že na těchto exoplanetách se vyskytují nějaké mimozemské organismy – pouze to, že hypotetický biologický život by se tam rozvíjel snadněji než tady.

Diskuze (54) Další článek: Google ještě pořád nepřešla chuť zašívat počítače do oblečení

Témata článku: Vesmír, Země, Výzkum, Mimozemský život, Astronomie, Exoplanety, Život, Astronom, Dobrá podmínka, Hledání, Planeta, Podmínka

ATM jackpotting: Když hacker ovládne bankomat a stačí mu jen pár sekund

** Klasický malware pro PC už dnes nikoho nepřekvapí ** Bankomaty jsou ale také počítače ** Útočí se na ně dodnes

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!