Astronomové poprvé pozorovali těžký prvek ve srážce neutronových hvězd

Názory k článku

dolph1888  |  28. 10. 2019 12:57  |  Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

Tak tak, žijeme a dýcháme jen díky obřím hvězdám (100x, 1.000x větším než náš žlutý trpaslík — Slunce) první generace (populace III.). Jako první prozářily vesmír tyto obří vodíkové koule a po krátkém životě (jednotky milionů let) explodovaly jako supernovy a vyrobily první těžší prvky třeba uhlík a kyslík. Vždycky se pozastavím, že dnes mají s těmito znalostmi žáci II. stupně ZŠ velký problém. Nevím čím to je, jestli za mě byli učitelé zapálenější (bylo více učitelů než dnes) nebo se vědním oborům věnovalo školství víc obecně, ale z mé třídy po celou docházku se nikdo nevyhýbal matematice, základy musel znát každý, nikdo fyzice, chemii (i, když ji moc nemusel jako já), kdo neměl snahu, měl málokdy nárok na dostatečnou z milosti a výmluvy na poruchy (dysgrafie, dyslexie, ADHD) nebyly žádné = 0. ZŠ mohl dokončit je žák s patřičným IQ a schopnostmi bez pomoci jediného asistenta, s myšlenkou, že jen takoví lidé budou moci v dospělosti řídit odpovědně svůj stát. Jen jsem chtěl napsat, že určité základy pak člověku zůstanou do dalšího života a už v dospívání ho nutí ke zvědavosti a lépe si tak může vybrat svůj pozdější celoživotní (ideálně) obor, obor = koníček (mám to stejně). Mé pozastavení se někdy mění ve zděšení a to především ohledně znalostí dějin, speciálně Českých. Aby někdo přemýšlel, čím je důležitý rok 1918, kdo byl první Československý prezident (ne opravdu nemyslím Gottwalda či Novotného) nebo dokonce odhadoval, že pražské jaro 1968 je hudební festival! Něco je zkaženého v českém školství a smrdí to.