A kdo zastaví Čínu? Ty jejich satelity se odrážejí ještě mnohem více než první generace Starlinků. A řeší to někdo?
Nikdo.
tak jo.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 11. 2024 16:14
Žádný problém není.Jen nevyhnutelně končí monopol na využívání toho prostoru.Elon Musk teď bude ten, kdo přímo tu (de)regulaci napsíše.Pokud by se dívali do budoucnosti, požadavek by mel být, jak financovat velký (resp. roj malých datovaných) teleskop na Lagrangove bodě nebo na měsíci. Proveditelnost takového projektu se rychle blíží k realitě.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 11. 2024 11:58
Tak v prvni rade tohle neni o SpaceX a Starlinku. Starlink si pozadal o licence, licence dostal a ferove podnika. Stejne jako uz (OneWeb) nebo brzy (Bezos, Cina, Indie, ...) spousta dalsich subjektu. Starlink je akorat prvni. Zakazou Starlink a nakaka se jim tam tisivovky dalsich, a treba Cinu opravdu nejaka FCC zajimat nebude. Takze je to vec ktera se zvratit neda. Kdyz to nebude Starlink, budou dalsi. Je to podobne jako uchylne snahy o to aby AI byla spravne progresivni.Takze by to chtelo spise smerovat snahy k tomu jak toto ruseni odfiltrovat (treba s vyuzitim te AI). Slovy klasika: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat"
však ich treba začať zostrelovať a hotovo, nech sa potom špekatý ilon - čo verí že žijeme v simulácii sťažuje na lampáreň 😂 už bol ten fajt, kde sa mal biť so zukerbergom? či sa deduško zase poserinkal? jak vždy každý pol roka niečo iné trepne
Další těžký den plný frustrace?
Ta teprve přijde, až zjistí, že Elon bude za 3 měsíce mít podnájem u nového nájemníka Bílého Domu.
proč jsou všechny slovenské komenty takhle primitivní? To už tam máte jenom ficovoliče nebo jak?
Naši dezole zisťujú ako ich Fico opil rožkom, nevedia to rozdýchať
ty prasky nevynechavejte, jsou pro vas dulezite
nerob z nas Slovakov primitivov, o tom, ze ty si menej inteligentny, o tom uplne bude stacit ak bude vediet tvoja najblizsia rodina, nemusis to hlasat do sveta v kazdom komente.
Mohou astrologové prestat sledovat vesmír ze Země.A nebo mohou odejít do privátní sféry opravdu pracovat.Jejich bláboly o temné hmotě a big benu rozhodil dalekohled JWST. A to někteří dostali za to Nobelovu cenu.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 11. 2024 17:01
Neblábol.
Blábolí vědci a ty.
Astrologové mohou přestat sledovat vesmír.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 11. 2024 16:42
Máš pravdu! Vědci by měli především podporovat Velmi Vyjímečně Velkého Vůdce a jeho teorii o ploché rusi! Tam by měli napřít všechny své síly!
Vědci ztratili kritický nazor na své dřívější závěry i pod vlivem AI.Schopnost přemýšlet se ztrácí, jen papouškují.
„Vesmírný průmysl se posouval rychleji, než s ním byla veřejnost nebo regulační orgány schopny držet krok, a my budeme u veřejnosti i nadále zdůrazňovat důležitost tohoto problému,“Tap pokud se ten vesmírný průmyls posouvá tak rychle, proč se astronomické pozorování stejně rychle nepřesouvá do vesmíru? Nebude spíš ten problém ve zkostnatělosti těch, co nejsou schopni držet krok? Ať už investičně, nebo mentálně?
Takže Elon něco rozjebe a postižení se mají přizpůsobit...
Ale to se pleteš. On nic nerozjebal. On posunuje civilizaci vpřed takovým způsobem, o jakém se kdekomu může jen zdát. Nebo si myslíš, že ta opice která objevila výhody ohně a začala je využívat všechno rozjebala? Nebo ten co "vynalezl" kolo? Zvláštní názor...
OK, Elon je jako opice. Když to říkáš...
Ano, toto vyjádření k tobě přesně sedí. Sice jsem ho nečekal, ale sedí. Jeden z vás dvou (Elon a ty) je asi opravdu opice. Ale Elon to není. On posouvá lidstvo vpřed. Ty ne. Nebo snad ano?
Posouvá a rozjebává. S tím, že ten poměr v čase se dost mění.
Ano. Pokud tomu chceš říkat "rozjebávání" tak to je přesně to, co dělá KAŽDÝ posun vpřed. Bez vyjímky. Ti, co se nechají "rozjebat" protože se nedokáží přizpůsobit, jsou historií "rozjebáni".
Ale naopak to neplatí.A ten poměr také není fixní.
Elon je sice první, ale ale rozhodně ne jediný…Těžko to tedy házet jen na něj
OKCca 120 učitelů z ultralevicových univerzit by chtělo připravit o kvalitní a necenzurovaný internet miliony lidí po celé světě?Rozumím tomu dobře?
Ne.
Nikoliv 120 jedinců je si jen velmi dobře uvědomuje že vesmír rozhodně není životu přátelské místo a nejlepší způsob jak se zachovat je snažit se pochopit maximum z toho jak funguje
Proto je potřeba zvednout prdel a jít něco dělat, ne zasvěceně tlachat o tom, že to nejde.
Ano.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 11. 2024 12:56
Tak naštěstí i když by si byrokratičtí paraziti pospíšily a teď jim to pozastavily, tak se vymění prezident a trump si myslím že by více než vyšel vstříc Muskovi. Ostatně, osobně se domnívám že jeden z důvodů proč Musk podpořil trumpa jsou problémy s licencemi pro testovací lety super heavy starship, když se startuje uprostřed ničeho kde víceméně hrozí nebezpečí téměř výhradně jen majetku SpaceX. Tak by mohlo být důrazné domlouvání nejen u FAA kvůli SHS, ale i u FCC kvůli Starlinku...
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 11. 2024 00:09
Máš recht, ať se domorodci přizpůsoběj nebo potáhnou do rezervace!https://www.idnes.cz/ekonomika/podn...oakcie_maz
O jakých mluvíš? Boca chica už v roce 2021 byla z většiny skoupena SpaceX - 25 z 37 domů a jsem si celkem jist že za tu dobu jich přibyloBoca chica je obecně spíš byla taková zahrádkářská kolonie vzhledem k tomu že tam ani není vodovod s pitnou vodou a trvale tam žilo 6 lidí už v 2008, v 2017 to kleslo na 4…
No dyť to píšu- vystěhovat Boca Chica i Brownswille, nemaj tam co dělat! Elon pude do vlády, a ta si to s nima vyřídí...
Jsou firmy co chteji mobil pres satelity a ty maji rozmery desitky metru, uz to testuji...
Jaké firmy?Tohle dělá SpaceX, ale má na to jen upravené novější Starlinky.Jsou větší, ale i tak jich Falcon 9 uveze dvacet dva...
Mozna jsem to prehledl ale ne musk nema povoleni na hovory, proto ten humbuk kolem SOS volani... proto to firmy jako garmin nepouzivaji...AST SpaceMobile (AT&T, Vodafone, and Rakuten...) velikost satelitu 64m2, uz tam neco maji na testy a planuji mnohem vic...Lynk Global (private investors) 1.5x0.8m male levne satelity ale hodneAmazon’s Project Kuiper (amazon invested 10bil ) 10-12m2SpaceX Starlink cca 10m2taky bych mel asi podotknout ze se nejedna o armadu takze skoro cela plocha satelitu bude zarit jak maly slunce :o)
Ty satelity SpaceX jsou gen 2 a gen 2 mini, kdy gen 2 mini je ta kompatibilní s falconem a má rozvinutý solární panely cca 12m zatímco to co do budoucna chtít vynášet a nemůžou protože to do F9 nevejde maj rozvinutý solární panely 20m takže to už lze říct že má desítky m…Potřebujeme už starhsip na tahání nákladu…
60m2 zrcadlo si myslim ze je dost velky aby bylo videt a zastinit znacnou plochu svetelny roky za sebou...Jak jsem psal je to zacatek, kazdej bude chtit svy a tam nahore se to uz zaplnuje
Ty satelity nejsou na geostacionární dráze. Zastínění daného místa trvá jak dlouho, sekundu? Už teď se musí dělat sw korekce dat kvůli iss a již existujícím satelitům, tohle se dávno umí.
a bude se to umet az tech satelitu bude 500x vic?porad argumentujete co se deje dnes ale za 10let tam nahore muze byt dopravni zacpa a no-go zony (jestli uz nejsou ted) a co ja vim co
no když víš že data z daného místa oblohy máš sekundu ignorovat, tak ze sw pohledu není rozdíl zda to je 1x či 1000x. Potřebuješ jen vědět kterou část oblohy ignorovat. Možná to zvedne potřebu dělat delší pozorování a trochu zvedne výpočetní nároky, ale jinak ne.Co sakra myslíš to nogo zonou?
Drahy rychle leticiho bordelu. A potrebujes vedet co je satelit a co ne, neverim ze to pujde, jak se to zahusti tak se to hrozne zkomplikuje.
A normální, obyčejný člověk má větší užitek z internetu nebo výzkumu vesmíru?
Internet přes dráty, optiku, wifi, mobilní sítě? Nebo internet přes satelit? V tom je dost podstatný rozdíl...
Ano, rozdíl v tom je. Ale co je mi platné, když budu něco vědět nebo se budu domnívat, že něco vím o něčem, co je miliony km daleko?
Kdyby jen miliony km... tady se už pohybujeme v "trochu" vyšších řádech
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 11. 2024 00:00
Aj vdaka obycajnemu pozorovaniu vesmiru sme sa dostali k technologiam bez ktorych by sme technologicky neboli tam kde sme. Uz len obycajna Vseobecna teoria relativity - velky podiel na jej zadefinovani mali pozorovania vesmiru, napriklad pozorovania ohybu svetla okolo vesmirnych telies, ... bez Vseobecnej teorie relativity by sme napriklad nemali tak presne synchronizovane atomove hodiny medzi satelitmi, tym padom by sme nemali napriklad taku presnu gps a to je asi nieco co obcas pouzijes (ked nie osobne tak mozno pri lete lietadlom, plavbou lodou, cestou uberom, mozno to pouzil kurier od ktoreho si si naposledy preberal balik, atd...) A je toho plno pri com nam pomohlo pozorovanie vesmiru pochopit fungovanie nasho sveta a vylepsenie existujucej alebo uplne vytvorenie novej technologie ktoru denno denne pouzivas. I taka mikrovlnka, prvy krok bolo objavenie vesmirneho mikrovlnneho ziarenia, potom radar a nakoniec nahodny objav toho ze to vie zohriat jedlo.Z tych znamejsich veci na ktorych sa aktualne maka ti snad nieco bude hovorit "Fyzny reaktor" ... opat inspiracia v pozorovani hviezd a skumani procesov v nich, v buducnosti snad efektivny zdroj energie.Vela nas moze napriklad posunut porozumenie suvisu medzi kvantovou mechanikou a Vseobecnou teoriou relativity a cestou k tomu moze byt pozorovanie.Dalej tu mas rozne teorie ktore ti mozno zatial v nicom nepomahaju ale v buducnosti mozu, napriklad temna hmota.
Normálním lidem stačí bůček k obědu a pivko k večeři. Tohle nevysvětlíš.
Normálním ne. Ale té hloupější povrchní většině ano. A nebo jsme my zvídaví nenormální? 🙂 Vlastně asi jo 😂
No starlink je hodně důležity i pro tu zvídavou část populace. On ne každý zvídaví sedí v centru velkoměsta na optice. Někdo žije i na třeba africkým venkově uprostřed ničeho a Starlink mu tu zvídavost umožní vůbec projevit.
Takze se muze zkoumat, ale vysledky toho vyzkumu se nesmi aplikovat? Astronomickemu pozorovani skodi i umele osvetleni, smog, nebo ruzne radiove vysilani - vsechno dusledek aplikovani vedeckeho vyzkumu. Takze uz jsme ten vyzkum diky vyhnali do odlehlych hor a nikdo nerika, ze bysme se meli vratit do jeskyni. No a ted se ten vyzkum zase presune dal - do vesmiru. To je proste dualedek pokroku, zpusobeneho vyzkumem.
Z tvého poměrně dlouhého referátu jsme se dověděli, že astronomové vynalezli atomové hodiny, mikrovlnku a radar. No, nepřesvědčil si mně, viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Atomov%C3%A9_hodinyhttps://cs.wikipedia.org/wiki/Mikrovlnn%C3%A1_troubahttps://cs.wikipedia.org/wiki/Radarzaímavé, že ani jeden z nich není astronom.https://www.idnes.cz/technet/archiv...evu.K73110Pro mně, za mně, ať si zkoumají co chtějí, ale za svoje. Jestli ty jejich objevy jsou tak užitečné, tak je jistě dobře prodají.
Ne ze by ta pozorovani nemela smysl.Jen ta teorie relativity (obecna) byla obecne prijimana jiz pred dukazem, ktery probehl az o nekolik let pozdeji. A svete div se, uplne stejne pozorovani by slo provest i dnes, bez ohledu na Starlink, OneWeb a tisice dalsich satelitu. Mikrovlne zareni - nechci vam kazit radost, ale jak radary tak mikrovlnka byly vynalezeny o par desitek let drive nez se prislo na kosmicke mikrovlne zareni..."Fyzny reaktor" predpokladam myslite fuzni reaktor - opet vas musim zklamat. Alespon malou zaplatu na tu bolistku Vam musim dat. Je to ta teorie relativity - bohuzel ta specialni, ktera se neprokazovala ohybem svetla. Ano, ne zadne pozorovani hvezd, ale ciste teoreticka fyzika dala podklady k tomu ze diky E=mc2 (tj ze hmota muze byt prevedena na energii) vedci dospeli k poznani ze pohonem hvezd muze byt fuzni reakce. Ano, bylo to pozdeji potvrzeno astronomickym pozorovanim - tedy - zachycenim neutrin ze Slunce. Opet - nic co by satelity nejak omezovaly. O tom ze jednotnou teorii by melo nejak vyresit nejake pozorovani se snad ani nema smysl bavit, o vedecke praci toho moc nevite.
to co se planuje bude mit mnohem vetsi rozsah, a podle meho by se to melo nejak regulovat. Tam nahore je ted cistej divokej zapad v zabirani mista. Obloha bude v noci zarit jak ulice ve vegas, zvirata i lidi z toho budou blbnout...
Vzdyt do sviti min, nez tisice ruznych hvezd. Na obloze to najdes jen diky tomu, ze se to hybe. Proc by z toho mela zvirata a lidi blbnout?
Praveze vubec ne a to je problem
Novejsi starlinky maji magnitudu kolem sedmi. V tomhle rozsahu je asi 30 tisic pozorovatelnych hvezd. Kdyz se kouknes na oblohu, uvidis tam tisice hvezd zarit stejne jako jednotky starlinku. Tvoje blaboleni o zviratech je fakt nesmysl.
Observations report that BlueWalker 3 has an apparent magnitude of around +1 to +3 in the night sky, making it one of the brightest artificial objects orbiting Earth—similar in brightness to some of the brightest stars.A tech tam bude tisice + samozrejme dalsi jako cina indie atd
Nevím zda jsi si toho vědom, ale magnituda je reverzní logaritmická škála. Tedy vyšší hodnota znamenal nižší jasnost. Tedy 3 je o hodně jasnější než 7
:o) ano jinak by ten text nedaval smysl
on tvůj text právě že smysl nedával.
Proboha! I v ekonomicky rozumnych zemich je Starlink, byt cenove dostupny, drazsi nez bezne terestrialni pripojeni.Krome zalozniho spojeni neznam nikoho kdo by mel, v oblasti kde muze mit terestrialni pripojeni, Starlink Starlink se pouziva v oblastech kde proste zadne jine pripojeni neni. A ze v mrnave Ceske kotline takova mista nejsou neznamena ze nejsou jinde ve svete. Spousta farmaru ve svete, jejichz produkty dlabete i vy, je mimo pozemni signal. A chcete jim upirat Internet? Nebo jim zapaltite optickou pripojku nekolik set kilometru dlouhou?
Máme 8 starlinků i v ČR.Dva z toho ve městě. Ono to je těžký, když teba Cetinu trvá dva roky, než mu povolí položit jeden kabel.Optika na jedné z těch sítě je slibovaná 12 let. Teď prý možná za dva. No, mohou si to tak akorát strčit do (;).
"Normalni obycejny clovek"(TM) nema uzitek ani z jednoho. Na to prvni nema penize, na to druhe rozum.Jaka otazka, takova odpoved. ;o)
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 11. 2024 01:14
Ja znam nekolik "normalnich obycejnych lidi", co starlink vyuzivaji.
Neznas...
Proc lzes, hajzle?
Tak se oslovujete doma?
Doma nelzeme.
Proboha proc by neznal? Ja mam Starlinky dva, a znam spoustu beznych lidi (a ted mnohem vic co cestuju, to bych nespocital, minimalne kazdy druhy).To neni zadna nedostupna technologie, anteny se prodavaji uz jak housky na krame, starsi verze nez mini uz s vice jak 50% slevou. Rychlost slusna (pres 200Mbs, nekdy pres 400Mbps download). Jeden z nejlepsich produktu co jsem si poridil.
Poposedni si, sedíš si na vedení.
A ty jen konzumuješ antiMusk propagandu. Starlink Standard kit dneska koupíš i v Alze, mini je na objednávku.
Proboha jaka socka nema zhruba $300 za antenu (ve sleve) a nejakych $100 mesicne za moznost mit super Internet kdekoliv? (pokud to potrebuje)Jsem v dodavce uprostred Australie, kde neni vubec nic a diky Starlinku muzu pracovat a bezne fungovat:https://www.speedtest.net/result/16981044315.pngPri vsi ucte, kazdy kdo potrebuje Internet v oblasti kde pozemni pokryti neni, si ho dnes muze doprat. Pamatuji doby nedavne kdy toto bylo opravdu financne nedostupne (naklady neskutecne vyssi - ostatne mrknete na cenik OneWebu dnes - a i to je mnohem levnejsi nez to co byvalo pred 10 lety)
typicky argument jedincu s cervenym diplomem z vysoke zivotni.
Rozhodně z výzkumu vesmíru, kdyby toho nebylo, nebyl by ani ten internet.
"Normalni obycejny clovek" je v 80 procentech pripadu nevzdelany debil, ktery na internetu nema co delat.
Největší užitek má z toaletního papíru. Tydle vědci by se měli zakázat!
Méně starlinku a více čínských satelitů...
Přesně tak, Čínské satelity jejich internetu se odrážejí mnohem více než Starlinky. Spíš se divím, že se Čína vůbec do něčeho takového pouští, když to jejich řešení bude očividně dostupné pouze na území Číny? Že tím ohrožují celou Zemi už je očividně nezajímá. Stejně jako jejich první stupně raket Dlouhých Pochodů, které vyčerpají veškeré palivo, a kam jim to spadne už opět nikdo z Čínského kosmického programu neřeší :-/ .
A proc by se do toho Cina nemela poustet? Cine muze byt jedno zda je jeji Internet dostupny v Nemecku (zatim, i kdyz tam to spis ovladnou rucnikari nez Cinane). Nedokazu si predstavit jak jinak pokryt uzemi tak obrovske nejakym terestrialnim systemem. Apropo - kde jste vzal informaci ze ten Cinsky system bude dostupny pouze na uzemi Ciny? Pokud se nebavime o geostacionarni orbite, nebo specialni (napr Molniya), tak skupina satelitu na LEO z principu musi mit pokryti uzemi po obvodu zeme (rozsah zemepisne sirky je pak dan inklinaci orbit).
Názor byl 2× upraven, naposled 12. 11. 2024 02:32
Pokud jsem dobře četl, tak Starlink na území Číny nefunguje, Čínská vláda na to má přísná opatření. Z toho usuzuji, že u Čínské varianty to bude podobné. Maximálně mimo Čínu pouze občana Číny.
Není už pozdě?
Tak oni se o to, marne, snazi uz opravdu dlouho. Zatim jsou stale ignorovani..
hlavne FCC nemôže ovplyvniť vypúšťanie, môže len zastaviť vysielanie
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.