Astronomové pozorovali v nevídaném detailu mraky na exoplanetě

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

30. 09. 2021 13:18

To světlo které vidíme dalekohledy a pristroji je neskutečně staré v součastnosti tam nemusí být ani ta hvezda již se mohla stát supernova a zničit tu danou planetu jenže světlo že supernovy která se mohla stát sem ještě nedoletlo, něco podobného kdyby teď přestalo svítit slunce víme to až za 8 minut. Na gramatiku nehleďte píšu rychle a autocorekt.

29. 09. 2021 19:25

"V atmosféře horkého saturnu detekovali sodík, k čemuž už dříve u podobných planet."Tatar?

29. 09. 2021 13:05

tak tenhleten exosaturn je 3,4 milionkrát vzdálenější od slunce než náš Saturn. Kdyby průměr našeho Saturnu byl 35 metrů, tak by jejich zdánlivá velikost byla shodná. Jen pro zajímavost.

29. 09. 2021 12:29

Je trochu zavádějící napsat že pozorovali detaily, dokonce mraky. Samozřejmě ani těmi největšími dalekohledy nedokážeme pozorovat hvězdy jako kotoučky, a to ani ty nejbližší. Všechny hvězdy se i v těch největších dalekohledech jeví jako body. Natož planety. Všechny tyto informace se dozvídáme rozborem spektra světla těchto hvězd a ze studia velice nepatrných změn jejich jasnosti. Pokud se totiž mezi nás a hvězdu dostane planeta můžeme určité informace o složení její atmosféry nalézt ve spektru té hvězdy, když světlo hvězdy projde atmosférou planety. Velikost planety pak odhadujeme ze změn jasnosti hvězdy které jsou sice velmi nepatrné, ale zato pravidelné.

28. 09. 2021 14:28

Hm... taková planeta je nám ještě víc na prd než ty, co máme u Slunce.