Atmosféru Venuše by mohly prozkoumávat malé létající sondy. Neobvyklý projekt financuje NASA

NASA se rozhodla financovat neobvyklý, nicméně zajímavý projekt. Konkrétně jde o vývoj malých létajících sond, schopných prozkoumávat atmosféru planety Venuše.

Jednou z největších výhod tzv. LEAVES (Lofted Environmental and Atmospheric Venus Sensors) je jejich relativně nízká výrobní cena.

Odborníci z Ohio Aerospace Institute navrhli dotyčná zařízení tak, aby se po vypuštění z orbiteru pomalu snášela k povrchu Venuše a při tom shromažďovala informace o složení atmosféry. Během cca 9 hodin se buď dostanou příliš nízko na to, aby v této činnosti mohla pokračovat, nebo budou zničena v důsledku působení tamějších pekelných podmínek

Z tiskové zprávy plyne, že NASA na realizaci výše popsaného záměru prozatím uvolnila částku 500 000 dolarů. A netřeba asi dodávat, že první mise je ještě daleko.

Díky LEAVES by však vědci jednoho dne mohli získat zásadní poznatky o tom, co se děje v oblasti, kde se podle některých spekulací možná nacházejí mraky plné mikrobiálního života.

Váš názor Další článek: Velká paráda s ANC: Test true wireless sluchátek Bose QuietComfort Earbuds