Atmosféru Venuše by mohly prozkoumávat malé létající sondy. Neobvyklý projekt financuje NASA

NASA se rozhodla financovat neobvyklý, nicméně zajímavý projekt. Konkrétně jde o vývoj malých létajících sond, schopných prozkoumávat atmosféru planety Venuše.

Jednou z největších výhod tzv. LEAVES (Lofted Environmental and Atmospheric Venus Sensors) je jejich relativně nízká výrobní cena.

Odborníci z Ohio Aerospace Institute navrhli dotyčná zařízení tak, aby se po vypuštění z orbiteru pomalu snášela k povrchu Venuše a při tom shromažďovala informace o složení atmosféry. Během cca 9 hodin se buď dostanou příliš nízko na to, aby v této činnosti mohla pokračovat, nebo budou zničena v důsledku působení tamějších pekelných podmínek

Z tiskové zprávy plyne, že NASA na realizaci výše popsaného záměru prozatím uvolnila částku 500 000 dolarů. A netřeba asi dodávat, že první mise je ještě daleko.

Díky LEAVES by však vědci jednoho dne mohli získat zásadní poznatky o tom, co se děje v oblasti, kde se podle některých spekulací možná nacházejí mraky plné mikrobiálního života.

Váš názor Další článek: Velká paráda s ANC: Test true wireless sluchátek Bose QuietComfort Earbuds

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, NASA, Peníze, Venuše, Atmosféra, LEAVES, Sonda, Projekt, Neobvyklý projekt

Šestikolku Perseverance pohání prehistorický procesor. Podobný měl i Apple iMac G3

** Rover pohání prehistorický čip PowerPC 750, prolétlo internetem ** Ve skutečnosti je to složitější, je to jeho kosmická verze ** Jmenuje se BAE RAD750 a příliš nezestárnul

PerseveranceProcesory
Červnový útěk z Google Photos bude zatraceně těžký. Opravdová alternativa totiž neexistuje

** Blíží se konec neomezených Fotek Google ** Pokud si nezaplatíte, alternativy zatím nejsou ** Tuto službu totiž dělá tím, čím je A.I.

FotografováníDisk GoogleGoogle