Německá automobilka Audi představila svůj nový elektromobil. Sedan e-tron GT má ambice stát se vyzyvatelem automobilů Tesla a Porsche. Výrobce tak pokračuje ve svém plánu uvést na trh do roku 2025 více než 30 elektrických vozidel a plug-in hybridů.

Německá automobilka Audi představila svůj nový elektromobil. Sedan e-tron GT má ambice stát se vyzyvatelem automobilů Tesla a Porsche. Výrobce tak pokračuje ve svém plánu uvést na trh do roku 2025 více než 30 elektrických vozidel a plug-in hybridů.

Pohon Audi e-tron GT 2022 obstarávají dva elektrické motory – menší vpředu produkuje výkon 235 koní, zatímco větší na zadní nápravě má výkon 316 koní. Oba dohromady poskytují kombinovaný výkon 470 koňských sil a točivý moment 616 Nm.

Pohon Audi e-tron GT 2022 obstarávají dva elektrické motory – menší vpředu produkuje výkon 235 koní, zatímco větší na zadní nápravě má výkon 316 koní. Oba dohromady poskytují kombinovaný výkon 470 koňských sil a točivý moment 616 Nm.

V případě potřeby ještě vyššího výkonu je k dispozici režim over-boost, ve kterém mohou elektromotory po dobu 2,5 sekundy poskytnout výkon až 523 koňských sil. Vůz v této konfiguraci zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximální rychlost je omezená na 245 km/h.

V případě potřeby ještě vyššího výkonu je k dispozici režim over-boost, ve kterém mohou elektromotory po dobu 2,5 sekundy poskytnout výkon až 523 koňských sil. Vůz v této konfiguraci zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximální rychlost je omezená na 245 km/h.

Pro příznivce ještě sportovnější jízdy bude připravená verze RS. Ta má vpředu stejnou pohonnou jednotku, zadní nápravu však pohání elektromotor s výkonem 450 koní. S kombinovaným výkonem 589 koní a až 637 koní v režimu over-boost je automobil schopen zrychlit na stovku za 3,1 sekundy.

Pro příznivce ještě sportovnější jízdy bude připravená verze RS. Ta má vpředu stejnou pohonnou jednotku, zadní nápravu však pohání elektromotor s výkonem 450 koní. S kombinovaným výkonem 589 koní a až 637 koní v režimu over-boost je automobil schopen zrychlit na stovku za 3,1 sekundy.

Jak lze u verze RS očekávat, od základního modelu se odlišuje nejen výkonnějším motorem, ale i odlišným naladěním podvozku a řízení. Vůz tak má poskytnout sportovnější vlastnosti na úkor o něco nižšího komfortu. Budoucí majitelé se mohou těšit na vzduchové odpružení s možností změny světlé výšky o 2 centimetry nahoru i dolů.

Jak lze u verze RS očekávat, od základního modelu se odlišuje nejen výkonnějším motorem, ale i odlišným naladěním podvozku a řízení. Vůz tak má poskytnout sportovnější vlastnosti na úkor o něco nižšího komfortu. Budoucí majitelé se mohou těšit na vzduchové odpružení s možností změny světlé výšky o 2 centimetry nahoru i dolů.

Podobně, jako Porsche Taycan, i nový e-tron GT těží z dvourychlostní převodovky. V běžných jízdních režimech využívá hnací ústrojí druhý převodový stupeň, který šetří energii. Ve sportovních jízdních režimech však vozidlo startuje kvůli lepšímu zrychlení na první převodový stupeň a při rychlosti 80 až 90 km/h přeřadí na druhý rychlostní stupeň.

Podobně, jako Porsche Taycan, i nový e-tron GT těží z dvourychlostní převodovky. V běžných jízdních režimech využívá hnací ústrojí druhý převodový stupeň, který šetří energii. Ve sportovních jízdních režimech však vozidlo startuje kvůli lepšímu zrychlení na první převodový stupeň a při rychlosti 80 až 90 km/h přeřadí na druhý rychlostní stupeň.

K lepším jízdním vlastnostem má přispět také systém řízení všech kol, známý například z modelů RS6 Avant a RS7 Sportback. Zadní kola se otáčejí (až o 2,8 stupně), čímž v nízkých rychlostech zlepšují manévrovatelnost a při rychlejší jízdě vylepšují stabilitu v zatáčkách.

K lepším jízdním vlastnostem má přispět také systém řízení všech kol, známý například z modelů RS6 Avant a RS7 Sportback. Zadní kola se otáčejí (až o 2,8 stupně), čímž v nízkých rychlostech zlepšují manévrovatelnost a při rychlejší jízdě vylepšují stabilitu v zatáčkách.

Všechny modely Audi e-tron GT budou dodávány s lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 93,4 kWh s integrovanou chladicí strukturou. Díky možnosti nabíjení stejnosměrným proudem výkonem až 270 kW bude možné nabít baterie na 80 procent za méně než 23 minut. Předpokládaný dojezd je někde mezi 400 a 450 kilometry.

Všechny modely Audi e-tron GT budou dodávány s lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 93,4 kWh s integrovanou chladicí strukturou. Díky možnosti nabíjení stejnosměrným proudem výkonem až 270 kW bude možné nabít baterie na 80 procent za méně než 23 minut. Předpokládaný dojezd je někde mezi 400 a 450 kilometry.

Audi e-tron GT je nový elektrický sedan, který z nuly na stovku zrychlí za 3,1 sekundy

Audi e-tron GT je nový elektrický sedan, který z nuly na stovku zrychlí za 3,1 sekundy

Audi e-tron GT je nový elektrický sedan, který z nuly na stovku zrychlí za 3,1 sekundy

Audi e-tron GT je nový elektrický sedan, který z nuly na stovku zrychlí za 3,1 sekundy

Audi e-tron GT je nový elektrický sedan, který z nuly na stovku zrychlí za 3,1 sekundy

Audi e-tron GT je nový elektrický sedan, který z nuly na stovku zrychlí za 3,1 sekundy

Pohon Audi e-tron GT 2022 obstarávají dva elektrické motory – menší vpředu produkuje výkon 235 koní, zatímco větší na zadní nápravě má výkon 316 koní. Oba dohromady poskytují kombinovaný výkon 470 koňských sil a točivý moment 616 Nm.
V případě potřeby ještě vyššího výkonu je k dispozici režim over-boost, ve kterém mohou elektromotory po dobu 2,5 sekundy poskytnout výkon až 523 koňských sil. Vůz v této konfiguraci zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximální rychlost je omezená na 245 km/h.
Pro příznivce ještě sportovnější jízdy bude připravená verze RS. Ta má vpředu stejnou pohonnou jednotku, zadní nápravu však pohání elektromotor s výkonem 450 koní. S kombinovaným výkonem 589 koní a až 637 koní v režimu over-boost je automobil schopen zrychlit na stovku za 3,1 sekundy.
Jak lze u verze RS očekávat, od základního modelu se odlišuje nejen výkonnějším motorem, ale i odlišným naladěním podvozku a řízení. Vůz tak má poskytnout sportovnější vlastnosti na úkor o něco nižšího komfortu. Budoucí majitelé se mohou těšit na vzduchové odpružení s možností změny světlé výšky o 2 centimetry nahoru i dolů.
11
Fotogalerie

Audi e-tron GT je nový elektrický sedan, který z nuly na stovku zrychlí za 3,1 sekundy

Německá automobilka Audi představila svůj nový elektromobil. Sedan e-tron GT má ambice stát se vyzyvatelem automobilů Tesla a Porsche. Výrobce tak pokračuje ve svém plánu uvést na trh do roku 2025 více než 30 elektrických vozidel a plug-in hybridů.

Pohon Audi e-tron GT 2022 obstarávají dva elektrické motory – menší vpředu produkuje výkon 235 koní, zatímco větší na zadní nápravě má výkon 316 koní. Oba dohromady poskytují kombinovaný výkon 470 koňských sil a točivý moment 616 Nm.

Audi e-tron GT

V případě potřeby ještě vyššího výkonu je k dispozici režim over-boost, ve kterém mohou elektromotory po dobu 2,5 sekundy poskytnout výkon až 523 koňských sil. Vůz v této konfiguraci zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a jeho maximální rychlost je omezená na 245 km/h.

Pro příznivce ještě sportovnější jízdy bude připravená verze RS. Ta má vpředu stejnou pohonnou jednotku, zadní nápravu však pohání elektromotor s výkonem 450 koní. S kombinovaným výkonem 589 koní a až 637 koní v režimu over-boost je automobil schopen zrychlit na stovku za 3,1 sekundy.

Jak lze u verze RS očekávat, od základního modelu se odlišuje nejen výkonnějším motorem, ale i odlišným naladěním podvozku a řízení. Vůz tak má poskytnout sportovnější vlastnosti na úkor o něco nižšího komfortu. Budoucí majitelé se mohou těšit na vzduchové odpružení s možností změny světlé výšky o 2 centimetry nahoru i dolů.

Dojezd přes 400 kilometrů

Podobně, jako Porsche Taycan, i nový e-tron GT těží z dvourychlostní převodovky. V běžných jízdních režimech využívá hnací ústrojí druhý převodový stupeň, který šetří energii. Ve sportovních jízdních režimech však vozidlo startuje kvůli lepšímu zrychlení na první převodový stupeň a při rychlosti 80 až 90 km/h přeřadí na druhý rychlostní stupeň.

K lepším jízdním vlastnostem má přispět také systém řízení všech kol, známý například z modelů RS6 Avant a RS7 Sportback. Zadní kola se otáčejí (až o 2,8 stupně), čímž v nízkých rychlostech zlepšují manévrovatelnost a při rychlejší jízdě vylepšují stabilitu v zatáčkách.

Všechny modely Audi e-tron GT budou dodávány s lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 93,4 kWh s integrovanou chladicí strukturou. Díky možnosti nabíjení stejnosměrným proudem výkonem až 270 kW bude možné nabít baterie na 80 procent za méně než 23 minut. Předpokládaný dojezd je někde mezi 400 a 450 kilometry.

Určitě si přečtěte

Články odjinud