Audi Q4 E-Tron bude kompaktní plně elektrické SUV. Německá automobilka Audi hodlá do roku 2025 uvést přinejmenším dvanáct plně elektrických vozů.

Audi Q4 E-Tron bude kompaktní plně elektrické SUV. Německá automobilka Audi hodlá do roku 2025 uvést přinejmenším dvanáct plně elektrických vozů.

Interiér připravovaného vozu. 

Interiér připravovaného vozu. 

Koncept  Audi Q4 E-Tron , který bude představen na začátku března v rámci veletrhu Geneva Motor Show 2019.

Koncept Audi Q4 E-Tron, který bude představen na začátku března v rámci veletrhu Geneva Motor Show 2019.

Audi už svůj první plně elektrický vůz nabízí. Jedná se o větší SUV E-Tron, které je možné předobjednat už i u nás. Novinka má vysoké ambice – hodlá konkurovat nejen Tesle Model X.

Audi už svůj první plně elektrický vůz nabízí. Jedná se o větší SUV E-Tron, které je možné předobjednat už i u nás. Novinka má vysoké ambice – hodlá konkurovat nejen Tesle Model X.

Z vnějšího pohledu se jedná o standardní SUV, které zapadá mezi ostatní vozy ingolstadtské automobilky. Rozhodně nejde o žádný vizuální šok – Audi cílí na své konzervativnější zákazníky.

Z vnějšího pohledu se jedná o standardní SUV, které zapadá mezi ostatní vozy ingolstadtské automobilky. Rozhodně nejde o žádný vizuální šok – Audi cílí na své konzervativnější zákazníky.

Pětimístný e-tron má na palubě nejnovější verzi informačního systému Audi MMI, podobného jako u sedanu A8 a SUV Q8.

Pětimístný e-tron má na palubě nejnovější verzi informačního systému Audi MMI, podobného jako u sedanu A8 a SUV Q8.

Dvojice dotykových obrazovek s úhlopříčkami 10,1 palců a 8,6 palců nahrazuje téměř všechna analogové ovládací prvky.

Dvojice dotykových obrazovek s úhlopříčkami 10,1 palců a 8,6 palců nahrazuje téměř všechna analogové ovládací prvky.

V USA bude systém e-tron dostupný s adaptivním tempomatem, asistentem jízdy v jízdním pruhu, upozorněním na vozidlo, blížící se při couvání zezadu, 360stupňovým kamerovým systémem a parkovacím asistentem.

V USA bude systém e-tron dostupný s adaptivním tempomatem, asistentem jízdy v jízdním pruhu, upozorněním na vozidlo, blížící se při couvání zezadu, 360stupňovým kamerovým systémem a parkovacím asistentem.

e-tron je vybaven propracovaným regenerativním brzdovým systémem. Ten rekuperuje ztracenou energii a přeměňuje ji na elektřinu, kterou dobíjí akumulátor.

e-tron je vybaven propracovaným regenerativním brzdovým systémem. Ten rekuperuje ztracenou energii a přeměňuje ji na elektřinu, kterou dobíjí akumulátor.

Systém řízení trakce lze jemně vyladit nastavením výkonu motorů. Standardní vzduchové zavěšení dokáže zvýšit nebo snížit výšku jízdy v souladu s jedním ze sedmi jízdních režimů.

Systém řízení trakce lze jemně vyladit nastavením výkonu motorů. Standardní vzduchové zavěšení dokáže zvýšit nebo snížit výšku jízdy v souladu s jedním ze sedmi jízdních režimů.

Dominantou vozu, velikostí odpovídajícího modelu Q5, je masivní mřížka chladiče, bílou variantu efektně zvýrazňují oranžové doplňky.

Dominantou vozu, velikostí odpovídajícího modelu Q5, je masivní mřížka chladiče, bílou variantu efektně zvýrazňují oranžové doplňky.

Dodávky vozu Audi e-tron začnou v příštím roce. Prvních 999 kusů v edici „First Edition“ bude stát 87 695 dolarů (asi 1,9 milionů korun). Tato verze přijede v šedé barvě Daytona Grey, na 21palcových kolech.

Dodávky vozu Audi e-tron začnou v příštím roce. Prvních 999 kusů v edici „First Edition“ bude stát 87 695 dolarů (asi 1,9 milionů korun). Tato verze přijede v šedé barvě Daytona Grey, na 21palcových kolech.

Interiér připravovaného vozu. 
Koncept  Audi Q4 E-Tron , který bude představen na začátku března v rámci veletrhu Geneva Motor Show 2019.
Audi už svůj první plně elektrický vůz nabízí. Jedná se o větší SUV E-Tron, které je možné předobjednat už i u nás. Novinka má vysoké ambice – hodlá konkurovat nejen Tesle Model X.
16
Fotogalerie

Audi v Ženevě ukáže Q4 E-Tron. Plně elektrické auto, menší a levnější

Německá automobilka Audi hodlá do roku 2025 uvést přinejmenším dvanáct plně elektrických vozů. Nyní odhalila nákresy, na kterých ukazuje koncept kompaktního SUV Q4 E-Tron, který hodlá představit na začátku března v rámci veletrhu Geneva Motor Show 2019.

Přední část vozu odpovídá designovému jazyku, který bude charakterizovat všechny chystané elektromobily Audi. Masivní ocelovou mřížku doplňuje rámeček, který po stranách podtrhuje dvojici úzkých LED světlometů. Poměrně překvapivé jsou zaoblené prolisy na bocích, které tak úplně nezapadají do současných trendů této značky.

Interiér je našlapaný technikou. Digitální palubní desku lze nastavovat a ovládat pomocí tlačítek na volantu. Zobrazuje klíčové informace o vozidle, například rozsah zbývající kapacity baterie, ale také navigační pokyny.

Druhá obrazovka v interiéru je umístěna na středové konzoli a umožňuje cestujícím přístup k informacím a zábavním funkcím. Jako systém entertainmentu bude patrně nasazen v minulosti kladně hodnocený MMI Touch Response.

Plnohodnotný elektromobil

Dovětek „E-Tron“ v názvu indikuje, že se bude jednat o plně elektrický vůz. Audi už jeden takový nabízí – dříve představené velké SUV E-tron. To už je možné předobjednat i u nás, je ale velmi drahé, v základu stojí 2 094 000 Kč. Novinka by měla být cenově dostupnější a lépe se tak zasadit o rozvoj elektromobility.

Koncept dle automobilky „poskytuje pohled na další etapu elektrické mobility Audi.“ Přímými konkurenty mají být například BMW X2 nebo Range Rover Evoque. Očekává se, že pohon bude zajišťovat dvojice elektromotorů – jeden na každé nápravě.

Co však díky oficiálnímu potvrzení víme s jistotou, je skutečnost, že výroba Q4 E-Tron začne koncem roku 2020, nebo počátkem roku 2021. Více se dozvíme, až se v Ženevě 5. března otevřou brány výstaviště.

Určitě si přečtěte

Články odjinud