Lze si představit ještě větší elektrickou loď, která by měla místo baterek jako zdroj el. energie pro pohon třeba jaderný reaktor? 😉
Těch plují desítky.https://cs.wikipedia.org/wiki/USS_Enterprise_(CVN-65)
Kdyby se stejné úsilí a peníze jako do všech těch rádoby ekologických nesmyslů věnovalo raketovému pohonu tak už máme pravidelnou linku mezi Zemí a Marsem s dobou letu 30 minut.
Ano, linka mezi Zemí a Marsem je přesně to, co lidstvo potřebuje ze všeho nejvíc ... [facepalm]
BTW: Elektrické lodě máme v Brně už od roku 1946 👍
Baterková loď je perfektný nápad. Myslím, že cestujúci ju budú vyhľadávať, lebo v prípade ohrozenia požiarom od batérií, stačí otvoriť samozáplavové ventily a požiar je uhasený.
kdyby se svět raději zaměřil na těžce neekologické tankery a nákladní lodě spalující ten hnusný odpad z ropy ... jenom jedna z těch lodí by po úpravě pohonu na běžné palivo a po přidání filtračního systému spalin udělala pro životní prostředí více, než stovka těchto eco bateriových lodí.
Ony se ty velké lodě samozřejmě řeší a má to určité nepředvídané efektyhttps://ekolist.cz/cz/publicistik...oteplovani
To už je dávno v řešení. https://logistika.ekonom.cz/c1-66856610-ne...vni-plavbe
Jednou denne pojede tam a druhy den zase zpet. Uzasne.
přidal bych solární panely k částečnému nabíjení za jízdy
Čekal jsem, že tento nesmysl přijde (tedy pokud to nebylo myšleno jako vtip).
25 námořních uzlů? A je nějaký pozemní uzel? To zase psalo nějaké redaktorské jelito
https://www.czechnavy.cz/clanky-o-jacht...rychlosti/
Jelito si akurat ty.
Já tyhle hrátky s pohonem na baterie nechápu. Mobilní telefon vydrží maximálně den a my ty baterky používáme k napájení pohonu, navíc velké těžké lodě.Dobře, jednoúčelná loď, která bude v podstatě sloužit jako přívoz jen pro trochu širší řeku. Majitel si na tom dělá PR, na nějakém miliónu mu nezáleží, ale pokud nedojde na poli baterií k nějakému zásadnímu vědeckému objevu, který aspoň o řád zvýší kapacitu baterií, tak to vnímám jako slepou cestu vhodnou maximálně pro městskou dopravu.
Ja to naopak docela chapu. Jen tohle slovni spojeni „Nestavíme jen loď, stavíme budoucnost.“ muselo sezrat dotaci... 😃
A auto ujede na jedny baterky směšných 300 km (ekvivalent 15 litrů benzínu) a musí se půl hodiny nabíjet. Až vznikne elektroauto velikosti Fabie s dojezdem 600-1000 km s nabitím za 10 minut a s cenou 400-500 tisíc korun tak to bude dávat smysl. A taky ta požární bezpečnost, elektroauto při nabíjení rádo hoří a nejde uhasit.
Auto o velikosti Fabie s baterkou nějakých 120 kWh a nabíjením půl megawattu? A k čemu? Jako že s ním budete jezdit do Kauflandu přes Španělsko?
Já jen že i nejlevnější spalovák tyhle parametry nabízí. Nemusím každou chvíli hledat nabíječku
A EV nemusi kazdych par dni az tydnu odbocovat na benzinku. Je skvele, ze si muzeme vybrat, ne?
Úžasné, takže lodě na vzdálenost cca 20 km a zatížení 500 - 1 000 tun je problém vyřešen.Teď už jen vyřešit škálování aby fungovala doprava na 20 000km a 240 000 tun.Bude to chtít, aby adi 90 % nákladu tvořily baterie 😃
To zatím jede na LNG.https://logistika.ekonom.cz/c1-66856610-ne...vni-plavbe
Tohle je typ článků, kde se rozum a logika bouří skoro v každém odstavci několikrát.
Ještě nahradit baterku dieselagregátem a bude to použitelné.
Tohle třeba funguje u dieselových lokomotiv. Točivý moment dieselového motoru by s vlakem nehnul, tak vyrábí elektřinu, která pak pohání elektrické motory, a ty už to zvládnou.Jsou technologie, kde to smysl dává, ale čistě bateriový pohon pro běžnou dopravu není dobrá cesta.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.