Australští vědci chtějí stavět silnice z použitých pneumatik a vody. Výhody kalí jeden nedostatek

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 29

Názory k článku

17. 08. 2022 14:51

Vždycky když něco chtějí stavět "vědci", rozblikají se mi úplně všechny kontrolky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2022 14:45

To je nieco ako ziarovka z baranej koze, alebo sejacka, ktora sice chodi, ale neseje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 08. 2022 11:58

Jedna z výhod betonové silnice je její světlá barva - je dobře vidět i v noci. Tohle asi s černou pneumatikou odpadá.
Co mi ale není jasné, je mechanické hledisko celé věci. Pneumatika je měkká a pojivo i výsledný produkt mají být tvrdé. Ty nevýhody, o který se píše, jsou tak nějak z povahy řešení - tedy vytvoření kompozitu dvou naprosto odlišných povrchů. Čím větší podíl té pneu-směsi v betonu bude, tím méně stabilní vlastnosti to bude mít.
Před lety byla novinka, kdy do betonové směsi přidávali pomleté geotextilie. Mělo to zajímavou vyztužovací vlastnost a kompozit byl funkční mimo jiné proto, že tkaniny nepružily jako guma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2022 10:01

Setrne k zivotnimu prostredi… A ty mikroplasty, ktery budou z tech silnic litat a jsou problem uz dneska jen z beznych pneumatik, ty problem nebudou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2022 09:46

nevyznam se ale odposlechl jsem
surovina na vyrobu asfaltu neni odpad z rafinerii, pokud majitel "preferuje" jinne vyzsi produkty tak v podstate zadny asfalt neprodukuje. A v dnesni dobe...takze ono jde spis asi o nedostatek asfaltu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 08. 2022 07:39

Tak, zvlneni se da predejit, asi, kdyz se pneu rozemelou na prasek. Nebo to odlevat do forem v zemi jako panely.
Kazdopadne, ja tam vidim mnohem zasadnejsi nedostatky. Pneu jsou dost horlave a jen obtizne uhasitelne. Asi bych to nechtel na baraku ani na silnici. Ikdyz, jako plnivo, izolace u vytistenych domu z betonu by to mozna slo.
A pak je treba zvazit tez kluzkost za ruznych tepelnych podminek a co to bude delat pri zmenach pocasi. V zime treba ma rozbredlem snehu je dost kluzka.
Ale, myslim si, ze pro gumu se da najit mnohem vic uzitecnejsich aplikaci. Pripadne pujde uplne rozlozit nejakou zcela banalni metodou, kterou zatim nezname. Treba, kdyz se guma zahreje, tak je mekka. V tomto stavu by mozna slo pouzit nejake chemikalie, aby se zcela rozpadla nebo navazala na neco jineho. Ale, mozna jednodussi by bylo ji nejdriv rozemlit na prasek. Coz by mohlo byt zase snadnejsi za mrazu. Jemny prasek je jiste mozne pouzit pri vyrobe novych pneu nebo treba do smesi pro podrazky bot.
Treba by slo gumo-beton pouzit pro stavbu lodi nebo ostruvku nebo mostu? Predem vylisovat betonove bloky nebo pilony. Treba jen lavky ve meste.
Nebo by slo gumovy prasek vyuzit pro vyrobu bloku, jak delali rimane, ze sopecneho popela, vapna a morske vody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 08. 2022 05:17

Přijde mi to jako plýtvání, dnes se do pneumatik (v Evropě) používá celkem běžně 80-90% starých pneumatik. Vzhledem k opotřebení tak staré pneumatiky prakticky nezůstávají. Dostat je pak ze silnice nebude jen tak. Jinak ty vlastnosti nemusí být špatné, ale proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 08. 2022 20:52

A co recyklace té silnice, jak jednou dožije?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 08. 2022 20:04

takze elixir je ale pit se neda....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor