Australští vědci už mají v provozu první kvantový počítač, který pracuje při pokojové teplotě

Většina kvantových počítačů od různých výrobců měla jedno společné – pro udržení kvantových funkcí bylo nutné extrémní chlazení a také odrušení šumu, což znamená vysoké náklady a složitý servis. Startup Quantum Brilliance ale vyvinul a v Austrálii poprvé nasadil do provozu první kvantový počítač, který žádné takové speciality nepotřebuje a neliší se tak od běžného počítače.

Současné nejlepší kvantové počítače a akcelerátory vyžadují extrémně nízké teploty a rušení kvůli použitým technologiím – křemíkové kvantové tečky, supravodivé nabité qubity (transmony) nebo třeba iontové kanály a podobně.

Quantum Brilliance na to jde s vlastním kvantovým akcelerátorem jinak a vše je postaveno kolem uměle vytvořených diamantů a chyb v jejich struktuře (Nitrogen-vacancy center).

Díky tomu lze pomocí magnetů, elektrického pole, světla a dalších technik číst spin elektronu (qubitu) a to při běžné pokojové teplotě. Zmíněný kvantový akcelerátor používá techniku interakce pomocí fotoluminiscence.

Velikost běžného serveru

Kvantový akcelerátor má velikost běžného serveru a je umístěn v běžném počítačovém racku. Bude součástí dalšího výzkumu v rámci Pawsey Supercomputing Rsearch Centre, který má k dispozici i výkonný klasický superpočítač HPE Cray Ex.

Startup má v plánu do budoucna dostat vlastní kvantový počítač tohoto typu do všech možných zařízení, včetně aut, telefonů a podobně. I když zatím nejde o obecný kvantový počítač, i tyto kvantové akcelerátory dokáží ve specifických úlohách a algoritmech nabídnout řádově vyšší výkon než běžné počítače, respektive procesory či další běžné čipy.

Diskuze (5) Další článek: Francie zakázala slova streamer, eSport a další. Šance na úspěch jsou mizerné, zákaz „le Wi-Fi“ nikdo nebral vážně

Témata článku: Technologie, Technika, Výzkum, Startupy, Austrálie, Kvantové počítače, Počítač, Australský vědec, Vědec, Pokojová teplota, Akcelerátor, Cray EX, Brilliance, Chlazení

Diablo Immortal má šílenou politiku mikrotransakcí. Vyexpení postavy vás vyjde na tisíce dolarů

Blizzard pokračuje ve svém nekompromisním tažení monetizačním systémem.

Diablo ImmortalMobilní hryByznys