Ministerstvo lží se v Německu jmenuje Volkswagen?Když si automobilky uvědomily, že vyrobit kvalitní podsvícený mechanický spínač nebo tlačítko, tak aby vydrželo desítky let používání v autě, nebo vyrobit ručičkový ukazatel na přístrojovku, je mnohem dražší, než vyrobit dotykový display, začali tyto displaye a infotaimenty s menu cpát kam jen to šlo a prezentovat jako "moderní ovládání", "luxus", co já vím co ještě, aby ty hloupější zákazníky přesvědčily, že dostávají něco skvělého. Moc se jim to nedařilo, Naletělo jim na to příliš málo lidí. Ale začaly to tak dělat skoro všechny automobilky, takže zákazník neměl na výběr a kupoval co bylo. Hlas veřejnosti, co tvrdil že je to otravné poutající pozornost a nebezpečné, časem probublal i k novinářům, co jinak museli hanět novinky opatrně a po letech pronikl i institucím, zabývajícím se bezpečností aut. Potom už novináři mohli hanět dotykové ovládání otevřeněji a taky to dělali a dělají. Sláva! A když už se dostala nutnost mít fyzická tlačítka i do podmínek udělování hvězdiček bezpečnosti, najednou i u Volkswagenu objevili novinku, že dotykové ovládání za jízdy je špatně a tak s velikou slávou vrátili minimální množství tlačítek a honosí se tím, jako by jim celou dobu šlo o bezpečnost a ne o ušetření za každý mechanický ovladač co nemusí vyrobit. No alespoň to neudělali jako Opel, který v jedné generaci nechal tlačítka na všechno, ale jejich software byl tak zoufale špatný, že jste po stisku stejně vždycky museli překontrolovat, jestli ten krám udělal co měl, nebo neudělal nic. A to i třeba u blinkrů, i ty se občas na "kliknutí" páčkou neaktivovaly. Ano, kliknutí. Ta páčka byla totiž jen převlečené tlačítko a neměla žádnou polohu zapnutého blinkru, nebo polohu zapnutého stěrače na první/druhou polohu. V autě s horším ovládáním jsem nikdy před tím, ani nikdy potom nejezdil.
Dotyková obrazovka je v autě jedna z nejlepších změn v interiéru. Problém nastává ve dvou věcech. První je naprosto špatně udělané UI auta a pomalá odezva. Druhá je omezené chápání řidiče - viz tahle diskuze. Mladší generaci by nenapadlo používat tlačítka.Zásadní věcí je v autě automatizace, což VW naprosto nepochopil. Díky tomu totiž nemusíte mačkat display a ten můžete použít na lepší věci. Třeba nemít v autě jak trapák puštěný carplay nebo nejdebože čumět na navigaci přímo do telefonu. Druhým největším problémem je ten jejich dotykovej černej volant. Koho tohle sakra napadlo? Zajímalo by mě, jestli typický uživatel VW zná alespoň polovinu věcí, co ty tlačítka dělají a jestli ty dotykové využívá. Podle mě nikdo.
"Mladší generaci by nenapadlo používat tlačítka." Ano, tví příbuzní asi dělali pro vw nebo cariad...
Vzhledem k tomu, že telefonování za jízdy je zakázáno, je zarážející, že tyhle matlací obrazovky byly a jsou povoleny. S telefonem u ucha řidič alespoň kouká na vozovku. Pokud se začínají u tohohle probouzet, tak by mohli i něco udělat s těmi různými asistenty, kteří řidiče jen rozptylují pokud se s ním zrovna neperou o řízení ve snaze ho zabít.
Ne, není to pravda. Schválně se dívej na lidi, co u toho telefonují. Jednou rukou se blbě řídí a ještě k tomu dává blinkr. Když jede někdo jak ožralej, tak dělá většinou něco jinýho a nejpravděpodobněji drží v ruce telefon a telefonuje.
Problém není to držení, ale samotné mluvení a soustředění se na někoho, kdo tam není.Vzhledem k tomu, že je dovolené za jízdy držet cigáro, hamburger nebo kafe a bavit se u toho s posádkou...A aby se to dalo monetizovat na pokutách, tak je to samozřejmě definováno jako DRŽENÍ.Je to nadbytečné, jelikož řidič se má věnovat řízení vozidla, akorát, že by se to blbě dokazovalo a řidiči by používali trik s advokátem atd.
No nevím. O tomhle jsem u VW četl už před nějakou dobou a zrovna nedávno recenze nového modelu a opět dotyková tlačítka na volantu. Důvod je jednoduchý: Cena. Dáme tam jeden velký displej, který stojí zlomek ceny, než jeden panel z pěti variantami podle výbavy a všechno se udělá softwarově a nejlépe tak, že za funkce navíc se bude platit měsíční poplatek.Škoda to trošku vylepšila tím svým ovladačem, ale už nějakou dobu s VW to není značka, kterou bych si chtěl koupit.
Auto není telefon. Lidé chtějí tlačítka, a tak Volkswagen trošku omezí dotykové obrazovky.--------------------------------------------------------------------Je neuvěřitelné, jak je nová generace Dizajnérů, Vývojářů, Inženýrů, dementní, s tím co vymýšlí za ptákoviny a nesmysly !Jako naprat Tablet na palubovku, může opravdu jen řádný Blb kterému slovo Bezpečnost nic neříká !Stejně tak výroba elektromobilů jen na Akumulátor bez generátoru na pohon a dobíjení .Tyto Sračky bych si nekoupil včetně Třiválců .
Že to vymyslí designér, to mě nepřekvapuje. Že to někdo vyrobí, budiž, jsou to jeho prachy. Ale jak to může projít nějakým schvalovacím procesem a dostat se do provozu, to je záhada...
To není záhadu, jelikož management automobilek je poměrně prorostlý s politikou. Takže, když je třeba, vyjdou si navzájem vstříc. O zákazníky tu nejde, rozhodně ne v první ani druhé řadě.
Jak se to vezme, třeba zpřísňování emisních limitů politikům procházelo a automobilky se přizpůsobovaly...
To je neuvěřitelné, že by někdo dostal rozum? 👏Ještě by to chtělo z bezpečnostních důvodů přestat používat oslňující studené teploty světel reflektorů a některé dnes moderní odstíny laků, které způsobují že ta auta jsou maskovaná víc než armádní stroje. Ale na to si asi počkáme dalších třeba 10 let.
A konkrétně koncernová auta by mohla začít přes den svítit i vzadu, uživatelé nemají mozkovou kapacitu na ovládání světel a automatika jim nefunguje úplně dobře a za všech podmínek. Těch pár LED vzadu spotřebu nezvýší.
To není problém uživatelů, ale legislativní. Denní svícení jen vpředu.
Práveže pan Honza-22 má pravdu. Zadné osvetlenie vozidla sa smie používať s denným, pokiaľ to výrobca umožňuje. Ide fakt asi len o spotrebu. Tu je k tomu legislatíva. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/...mp;from=DE
To je pozitivní zpráva. "Hlavním důvodem pro návrat k fyzickým tlačítkům je bezpečnost." – no pozdě, ale přece.
Například nejlepší ovládání klimatizace už bylo vymyšleno – a jsou to otočná kolečka s mini displejem, přesto to nechtějí přijmout a budou se vracet až kdoví kdy s velkou slávou k již vymyšlenému a dokonale funkčnímu. Ten systém je mj. u škody a wv naprostá tragedie, tím, že přidali tlačítka se aspoň ty auta už dají používat.
Tohle říká každý soudný člověk roky, a oni si musí opakovaně natlouct hubu, aby to pochopili – proto jsou mj. tam, kde jsou. Ano, dát pryč ty vteřiňákem přilepené televize uprostřed, asi bych ji musel urvat, mít Škodu. Nemám rád, když mi něco leze do výhledu při řízení – stačí otáčky, rychlost, stav nádrže a teplota oleje, a k tomu přepínač světel, klimatizace a tlačítko na zapnutí rádia.
Názor byl 2× upraven, naposled 11. 3. 2025 10:02
Ještě vypnutí všech asistentů a upozorňovačů na jeden click (dotek) a je to pecka.
to chceš takovýho d3menta jako jsi ty co jede za tebou. Je dobře, že je to u některých značek tak složité.
Trh promluvil a auta, která se snaží zalíbit více úředníkům než zákazníkům reznou na skladě. Třeba japonské značky tam ty evropské kokotiny mají také, aby tu mohli prodávat, ale vypínání asistentů na jedno tlačítko už jsem viděl. Prostě aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Japonci jsou v autech naprosti tragedi - ti delat auta fakt neumi. Ono je jednodussi udelat tlacitko na vypnuti nez funkcni asistent. Az do tebe vrazi nekdo kdo si zrovna ladil radio, coz je jeste omluvitelny, ale je to tupec a protoze ho to otravovalo, tak si vypl asistenty, budes mluvit jinak.Ja bych to udelal u pojišťovny jako pritezujici okolnost a vypinace trestal vyssi spoluúčasti.
Tak určitě. Mrkněte někdy na statistiky prodejů, jak si ti tragédi vedou. Proč investovat do vývoje něčeho, na co většina zákazníků zareaguje "A kde to můžu vypnout?" Něco tam mít kvůli úřadům musí.Jinak to nechte na pojišťovnách, ty si umí spočítat, co je a co není rizikové. Mě přijde rizikové, že mi něco chaoticky zasahuje do řízení nebo mi vypíná motor, kdy já nechci a podobné zhovadilosti moderní doby.Jinak pokud do mě někdo napálí zezadu bude mi úplně jedno jestli ladil rádio, bojoval s asistentem, usnul nebo psal status na FB. S tím se na silnici počítat musí a vina i platba nejde za mnou. Možná by měli zakázat usínat za volantem, dostávat infarkt atd.
Dotyková obrazovka je výhodná akorát pro účetní oddělení automobilky a usnadnění práce pro konstruktéry, protože všechno vyvedou do té mastné placky a mají vystaráno. Za mě by ta věc mohla být klidně v kufru nebo jako přípojka na obd2. Po koupi by si tam člověk nastavil, co se nastavit dá a pak by to strčil do kastlíku. Nemám v autě jedinou dotykovou věc, a normálně ovládám klimatizaci, vyhřívání sedaček, radio. Na všechno je tlačítko přesně v místě, kde ho člověk čeká a nemusí pustit oči ze silnice. Ve služebním jsem se v hustším provozu bál na tom tabletu přeladit si radio, abych nenaboural.
Váš názor by na marketingovém oddělení automobilového koncernu hodili na "BAN" nástěnku....
A nejsou to jen auta, ale i další spotřebiče jako Hi-fi věže, Hi-fi komponenty nebo různé mediaboxy pod TV. Kdysi měl DVD přehrávač velký displej, směrový kříž, tlačítka na ovládání skoro všeho. Dnes je na BD přehrávači jedna LED, hodinový displej aby se neřeklo a tlačítka power a eject. U některých kategorií spotřebičů proto kupuji 20 let staré stroje protože jsou lepší
Takže ty mačkáš vyhřejvání zrcátek, sedačky, stěračů, chlazení, zavírání vzduchového okruhu sám? Jakože rukama? No tvl, to musí bejt super auto 😃
A víte že je? Otec ve staré Fabii 1 nastavuje teplotu za jízdy, to by s dotykovým nesmyslem nešlo
No z hlediska ergonomie, pohodlí i bezpečnosti mi přijde lepší sáhnout poslepu na tlačítko vyhřívání sedačky hned vedle té sedačky, než abych místo toho koukal na tablet a hledal to v menu. Totéž s klimatizací. Když dojedu nějakej vykuchanej diesel, tak prostě tlačítkem zavřu okruh. Nebo už nějaké auto umí rozpoznat, kdy mi má ohřát zadek nebo detekuje kouř z avie? Na radio a spol to má tlačítka rovnou na volantu. A co se stěračů týká, nijak mi nějaká senzorová automatika nechybí. jedná páčka dělá blinkry, druhá stěrače. Neomezuje mě to natolik, abych měl v kufr server s AI, který by to dělal za mě.
Ano, vsechno tohle uz umi auto poznat samo. Dokonce to podle telefonu pozna i tvoje pulky od pulek manzelky a nastavi to podle toho
Wow, že by už rozjeli neuralink a auto poznalo moje POCITY a podle toho naladí vyhřívání a klimu a naladí radio? Tak to je hustý. A ještě pozná smrad z prasečáku a kouř z dieslu, vyhodnotí, zda mi to vadí a pak to samo zavře okruh. Ten pokrok, kde se to zastaví...
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 3. 2025 10:40
Ano, auto umí všechno samo poznat, ale jelito za volantem, které nechává přepínání světel na potkávací na automatu, je poznat taky hned. Slušný řidič totiž přepne světla ještě než se s tím protijednoucím na horizontu nebo v zatáčce navzájem oslní, protože pozná že někdo přijíždí už podle odlesků světel. A úplně stejné je to i s ostatními automatickými funkcemi. Jsou mnohem lepší než jelito za volantem a mnohem horší než řidič za volantem.
Vy máte v trabantu vyhřívání sedaček? 🫨
Palec dolů, protože příspěvek nemá hlavu ani patu. Myslím, že nikdo nepochopí, co jste vlastně chtěl říct.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.