Martin Karásek (Mkar)
12. 3. 2025 • 14:59

Ministerstvo lží se v Německu jmenuje Volkswagen?
Když si automobilky uvědomily, že vyrobit kvalitní podsvícený mechanický spínač nebo tlačítko, tak aby vydrželo desítky let používání v autě, nebo vyrobit ručičkový ukazatel na přístrojovku, je mnohem dražší, než vyrobit dotykový display, začali tyto displaye a infotaimenty s menu cpát kam jen to šlo a prezentovat jako "moderní ovládání", "luxus", co já vím co ještě, aby ty hloupější zákazníky přesvědčily, že dostávají něco skvělého.
Moc se jim to nedařilo, Naletělo jim na to příliš málo lidí. Ale začaly to tak dělat skoro všechny automobilky, takže zákazník neměl na výběr a kupoval co bylo.
Hlas veřejnosti, co tvrdil že je to otravné poutající pozornost a nebezpečné, časem probublal i k novinářům, co jinak museli hanět novinky opatrně a po letech pronikl i institucím, zabývajícím se bezpečností aut. Potom už novináři mohli hanět dotykové ovládání otevřeněji a taky to dělali a dělají. Sláva! A když už se dostala nutnost mít fyzická tlačítka i do podmínek udělování hvězdiček bezpečnosti, najednou i u Volkswagenu objevili novinku, že dotykové ovládání za jízdy je špatně a tak s velikou slávou vrátili minimální množství tlačítek a honosí se tím, jako by jim celou dobu šlo o bezpečnost a ne o ušetření za každý mechanický ovladač co nemusí vyrobit.
No alespoň to neudělali jako Opel, který v jedné generaci nechal tlačítka na všechno, ale jejich software byl tak zoufale špatný, že jste po stisku stejně vždycky museli překontrolovat, jestli ten krám udělal co měl, nebo neudělal nic. A to i třeba u blinkrů, i ty se občas na "kliknutí" páčkou neaktivovaly. Ano, kliknutí. Ta páčka byla totiž jen převlečené tlačítko a neměla žádnou polohu zapnutého blinkru, nebo polohu zapnutého stěrače na první/druhou polohu. V autě s horším ovládáním jsem nikdy před tím, ani nikdy potom nejezdil.

Pindulin
11. 3. 2025 • 16:23

Dotyková obrazovka je v autě jedna z nejlepších změn v interiéru. Problém nastává ve dvou věcech. První je naprosto špatně udělané UI auta a pomalá odezva. Druhá je omezené chápání řidiče - viz tahle diskuze. Mladší generaci by nenapadlo používat tlačítka.
Zásadní věcí je v autě automatizace, což VW naprosto nepochopil. Díky tomu totiž nemusíte mačkat display a ten můžete použít na lepší věci. Třeba nemít v autě jak trapák puštěný carplay nebo nejdebože čumět na navigaci přímo do telefonu. Druhým největším problémem je ten jejich dotykovej černej volant. Koho tohle sakra napadlo? Zajímalo by mě, jestli typický uživatel VW zná alespoň polovinu věcí, co ty tlačítka dělají a jestli ty dotykové využívá. Podle mě nikdo.

frantaN47
11. 3. 2025 • 14:00

Vzhledem k tomu, že telefonování za jízdy je zakázáno, je zarážející, že tyhle matlací obrazovky byly a jsou povoleny. S telefonem u ucha řidič alespoň kouká na vozovku. Pokud se začínají u tohohle probouzet, tak by mohli i něco udělat s těmi různými asistenty, kteří řidiče jen rozptylují pokud se s ním zrovna neperou o řízení ve snaze ho zabít.

Buffalo007
11. 3. 2025 • 12:23

No nevím. O tomhle jsem u VW četl už před nějakou dobou a zrovna nedávno recenze nového modelu a opět dotyková tlačítka na volantu.
Důvod je jednoduchý: Cena. Dáme tam jeden velký displej, který stojí zlomek ceny, než jeden panel z pěti variantami podle výbavy a všechno se udělá softwarově a nejlépe tak, že za funkce navíc se bude platit měsíční poplatek.
Škoda to trošku vylepšila tím svým ovladačem, ale už nějakou dobu s VW to není značka, kterou bych si chtěl koupit.

Jirka1or
11. 3. 2025 • 12:22

Auto není telefon. Lidé chtějí tlačítka, a tak Volkswagen trošku omezí dotykové obrazovky.
--------------------------------------------------------------------Je neuvěřitelné, jak je nová generace Dizajnérů, Vývojářů, Inženýrů,
dementní, s tím co vymýšlí za ptákoviny a nesmysly !
Jako naprat Tablet na palubovku, může opravdu jen řádný Blb kterému slovo Bezpečnost nic neříká !Stejně tak výroba elektromobilů jen na Akumulátor bez generátoru na pohon a dobíjení .Tyto Sračky bych si nekoupil včetně Třiválců .

frantel
11. 3. 2025 • 11:54

To je neuvěřitelné, že by někdo dostal rozum? 👏
Ještě by to chtělo z bezpečnostních důvodů přestat používat oslňující studené teploty světel reflektorů a některé dnes moderní odstíny laků, které způsobují že ta auta jsou maskovaná víc než armádní stroje. Ale na to si asi počkáme dalších třeba 10 let.

Tomáš Pech
11. 3. 2025 • 10:02

To je pozitivní zpráva. "Hlavním důvodem pro návrat k fyzickým tlačítkům je bezpečnost." – no pozdě, ale přece.

honza-22
11. 3. 2025 • 9:59

Tohle říká každý soudný člověk roky, a oni si musí opakovaně natlouct hubu, aby to pochopili – proto jsou mj. tam, kde jsou. Ano, dát pryč ty vteřiňákem přilepené televize uprostřed, asi bych ji musel urvat, mít Škodu. Nemám rád, když mi něco leze do výhledu při řízení – stačí otáčky, rychlost, stav nádrže a teplota oleje, a k tomu přepínač světel, klimatizace a tlačítko na zapnutí rádia.

Názor byl 2× upraven, naposled 11. 3. 2025 10:02

Kamil B (Kamililo)
11. 3. 2025 • 9:40

Ještě vypnutí všech asistentů a upozorňovačů na jeden click (dotek) a je to pecka.

Afrin Eizra
11. 3. 2025 • 8:49

Dotyková obrazovka je výhodná akorát pro účetní oddělení automobilky a usnadnění práce pro konstruktéry, protože všechno vyvedou do té mastné placky a mají vystaráno. Za mě by ta věc mohla být klidně v kufru nebo jako přípojka na obd2. Po koupi by si tam člověk nastavil, co se nastavit dá a pak by to strčil do kastlíku. Nemám v autě jedinou dotykovou věc, a normálně ovládám klimatizaci, vyhřívání sedaček, radio. Na všechno je tlačítko přesně v místě, kde ho člověk čeká a nemusí pustit oči ze silnice. Ve služebním jsem se v hustším provozu bál na tom tabletu přeladit si radio, abych nenaboural.

Příspěvek jsme odstranili 1 odpověď

Určitě si přečtěte

Články odjinud