Nevím, co přesně jezdilo v Německu, ale ze stejné doby jsou např. Leyland Leopard, Volvo B57 a Volvo B59, DAF MB200 (ten asi jezdil v Německu, rok výroby 1965, výkon 170 PS) a DAF TB160 (snad od roku 1956, výkon 165 PS, turbodiesel - tedy s výrazně jiným projevem než měl motor v RTO, a stojí i za vidění https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/ES... ... Podstatné na tom je, že už v té době se začalo projevovat zaostávání československého průmyslu. Ve 30. letech jsme byli průmyslová velmoc, Němci nás obsadili především kvůli našemu výbornému průmyslu a technické vyspělosti. Bez našeho průmyslu (strojírenství, hutnictví, chemický průmysl...) by to Němci projeli mnohem dřív. Byli jsme schopni navrhovat a konstruovat výrazně lepší techniku, ale bohužel to se od 50. let začalo rychle měnit, schopní lidé byli vyhozeni pro politické názory, nové projekty musely být schvalovány opět politicky (ty zásadní pak přímo v Sovětském svazu). A to bohužel znamenalo, že to celé šlo strašně rychle do háje. Koukněte třeba na vývoj skvělé Tatry a jejich osobních aut. Kvůli Tatraplánu se konstruktér jel radit s Ledwinkou, který seděl jako politický vězeň. Neskutečné. A pak ty úžasné osobáky zařízli, že Tatra bude dělat jen nákladní auto (no, aspoň ty náklaďáky, jenže zastarávaly dál a dorazilo neschopné vedení a nevhodný způsob privatizace - škoda, že to bylo jako Škoda).Právě proto říkám, že RTO je ještě úžasné, když si člověk uvědomí, s jakým málem a jak omezeně mohli konstruktéři pracovat. I s tím málem dokázali aspoň držet krok. Udržet se to ale nedalo. Škoda toho skvělého českého průmyslu.