Přesněji "vlastnit některý typ či některou značku auta" není žádná výhra Pochybuji, že někdo svůj milovaný sporťák vymění za sdílenou nudnou krabici.
A tím "sporťákem" nutně nemusí být porše či ferari, ale i ostřejší hatchback či sportovněji střižený sedan (audi, bmw, jaguar, ...).Stejně tak nepředpokládám, že lidi, kteří si dnes koupí pohodlný luxusnější vůz, odvětrávané kožené sedačky s masážní funkcí, příplatkové audio, atd... budou nadšeni, že by místo toho měli jezdit nějakým konfekčním sdíleným autonomním "uberem", že jim nebude vadit, že před nimi tam seděl bůhvíkdo. Pro běžné lidi to asi bude OK (jako je pro ně OK dnes Uber). Jenže běžní lidé, kteří mají doma 10 (i více) let staré auto (kolik že je u nás průměrný věk aut?), nedělají ve velkých městech (a v Praze už vůbec ne) žádné velké procento provozu. Když se postavíte ve všední den v poledne na Magistrálu, tak to je samé auto za 700tis, resp. spíš mega a víc. Fakt pochybuju, že se z pohodlí a čistoty svého Meďáku někdo pohrne do této nové formy MHD... Kdejaký referent dnes fasuje auto velikosti Passatu. Takoví jezdí nejvíce. A do sdílené "socky" se moc nepohrnou. Aspoň tedy myslím - uvidíme. Já mám Uber docela rád a používám ho (je to levné a praktické), ale jízdu svým autem si užívám víc a líp. Zatím bych se ho nezbavoval. Nakonec stejně ho musím mít, když jedu mimo město. Na na chatu, na rodinný výlet, na služebku do Vídně, nebo na letadlo do Mnichova, mě Uber neodveze.