Automobilka Smart zcela ruší spalovací motory. Svá auta nabízí už jen s elektrickým pohonem

U známého výrobce mikroaut do města přichází velká změna. Smart už neseženete se spalovacím motorem, nabídka byla seškrtána na pouhou trojici elektromobilů.

Odvážný krok Smartu nabízet výhradně jen elektromobily má bezpochyby co do činění s nedávným odkoupením celé poloviny společnosti čínským koncernem Geely. Ten se bude o značku dělit s dosavadním vlastníkem, koncernem Daimler. Právě čínská strana měla v plánu udělat z poněkud umírající značky automobilku, která se dostane zpět na výsluní díky nabídce miniaturních elektromobilů do města.

Tento směr ostatně nyní oznamuje i české zastoupení Smartu, které zveřejňuje cenovky modernizovaných verzí dvoudveřových modelů EQ fortwo kupé, EQ fortwo kabriolet a čtyřdveřového EQ forfour. Při pohledu do nabídky Smartu v Česku už verze se spalovacími motory vůbec nenajdete.

Kromě kosmetických změn na karoseriích modelů, nových příplatkových full-LED světlometů, nového infotainmentu s rozšířenou konektivitou a menších změn na praktičnosti interiéru se však elektrické Smarty nadále spoléhají na starší techniku, která se navíc s požadovanými cenami oproti konkurenci například Škody Citigoe iV či VW e-up!, může zdát vskutku nedostatečná.

Všechny modely Smartu tak používají elektromotor o výkonu 60 kW (82 koní) a točivém momentu 160 Nm, který dokáže zajistit maximální rychlost 130 km/h. Bateriový modul o kapacitě 17,6 kWh je schopný pro dojezd až 159 kilometrů na jedno nabití, ale to podle staršího testovacího cyklu NEDC. V reálných podmínkách a podle novějšího WLTP bude tedy dojezd elektrických Smartů ještě nižší.

Smart to ale nebude mít lehké, není totiž zrovna levný. Cenovky u modelů fortwo kupé a forfour začínají na 591 690 Kč, zatímco fortwo kabriolet vyjde minimálně na 664 290 Kč. Oproti starým verzím se tak ceny ještě o něco zvýšily, a to počítejte ještě se zvolením jedné ze tří úrovní výbavy: Advanced, Premium nebo Exclusive.

Modely Smart EQ 2019 – technická data a české ceny
Model fortwo kupé fortwo kabriolet forfour
Pohon elektromotor elektromotor elektromotor
Největší výkon [kW] 60 60 60
Točivý moment [N.m] 160 160 160
Max. rychlost [km/h] 130 130 130
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,6 11,8 12,7
Akumulátor [kapacita] 17,6 kWh 17,6 kWh 17,6 kWh
Max. dojezd [km] 159 (NEDC) 153 (NEDC) 157 (NEDC)
Nabíjení 22 kW/10-80 % [min] cca 40 cca 40 cca 40
Základní cena [Kč] 591.690 664.290 591.690

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Diskuze (108) Další článek: SpaceX doručí na Mezinárodní vesmírnou stanici zásilku „supermyší“

Témata článku: Elektromobily, Doprava, KWh, Advanced, Elektromotor, Česká republika, Smart, Spalovací motor, SMA, Daimler, Motor, Pohon, Elektromobil, WLTP



Retro sci-fi The Invincible upoutá pozornost hutnou atmosférou v prvním teaseru

Retro sci-fi The Invincible upoutá pozornost hutnou atmosférou v prvním teaseru

Po prvních obrázcích přichází také první teaser trailer.

Michal Maliarov
FPSVideoAdventury
40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

Vyzývavá krása, rafinovanost, nevinnost i perverzní voyeurské fantazie. Filmaři už se sexu ve filmu nebáli, a tak dala 80. léta vzniknout řadě kultovních ženských erotických symbolů.

Marek Čech
Filmy a seriály
Digitální mířidla udělají z palných zbraní zbraně proti dronům

Digitální mířidla udělají z palných zbraní zbraně proti dronům

** Američtí mariňáci si pořizují větší množství pokročilých digitálních mířidel SMASH 2000 ** Ta byla vyvinuta k tomu, aby zvýšila šance střelce zasáhnout cíl první ranou ** Umožňují střelci sledovat cíle a nabízejí jim optimální zamíření s přihlédnutím k pohybu cíle

Stanislav Mihulka
ZbraněVojenstvíDrony
Recenze mobilu Poco F3. Stojí deset, skoro vše zvládá na dvacet, jen fotit umí na pět

Recenze mobilu Poco F3. Stojí deset, skoro vše zvládá na dvacet, jen fotit umí na pět

** Poco F3 je jako stejně jako ostatní modely značky cenový hit ** Má skvělý displej, hromadu výkonu, dobrý zvuk i odladění ** I když video je dobré, zklame u fotografií a dalších drobností

Jakub Vrbacký
Střední třídaRecenze