Autonomní doručovací roboti Nuro jsou pro případ srážky s chodcem vybaveni vnějším airbagem

Autonomní pohyb v reálném prostředí přináší celou řadu výzev, které je nutné vyřešit, než se samostatně se pohybující dopravní prostředky stanou běžnou součástí našich životů. Platí to i pro doručovací roboty, kteří se během rozvozu zásilek musejí pohybovat mezi chodci. Firma Nuro proto ve třetí generaci svých vozítek přichází s vylepšením v podobě vnějšího airbagu.

Startup, který založili v červnu 2016 bývalí zaměstnanci Googlu Dave Ferguson a Jiajun Zhu, získal od investorů více než 2,13 miliardy dolarů a jeho aktuální hodnota se odhaduje na 8,6 miliardy dolarů. Ve středu 12. ledna představil elektrické autonomní rozvážkové vozítko třetí generace určené pro komerční provoz, které hodlá vyrábět ve spolupráci se společností BYD North America.

Nový autonomní doručovací robot

Noví roboti budou mít dvakrát větší nákladový prostor než druhá generace. Díky kapacitě 0,76 m3 se do něj dohromady vejde asi 24 tašek s celkovou hmotností téměř 500 kilogramů. Prostor bude obsahovat modulární vložky a nové přihrádky s řízenou teplotou, v nichž bude možné uchovávat potraviny v teple, nebo naopak v chladu podle potřeby v rozmezí od -5,5 do +46,7 stupňů Celsia.

Vozítko je široké asi jako polovina kompaktního sedanu, kratší než většina osobních aut a uvnitř není místo pro pasažéry ani řidiče. Nový model je schopen dosáhnout maximální provozní rychlosti přes 70 km/h, díky čemuž zvládne obsloužit ve stejném čase více zákazníků a podniků.

Roboti s airbagem

Největší pozornost zahraničních médií si získala novinka v podobě vnějšího airbagu. Na publikovaných obrázcích vypadá jako velká nafukovací matrace připevněná k přední části vozidla. Jeho úkolem je zmírnit následky nárazu v případě srážky s chodcem nebo cyklistou.

Klepněte pro větší obrázek Autonomní doručovací roboti Nuro jsou vybaveni vnějším airbagem

Vozidlo je navržené a vyrobené tak, aby zvládlo všechny nástrahy, které lze od takového stroje očekávat. Nebude mu tedy činit problémy nepříznivé počasí, výmoly na silnici, chodci, ani dlouhé hodiny na cestách. Je vybaveno několika typy senzorů, včetně kamer, radaru, lidaru a termokamer, jež poskytují přehled o dění okolo. Všechny důležité prvky jsou redundantní pro případ, že by některý z nich selhal.

„Bezpečnost byla a vždy bude naší nejvyšší prioritou. Ve skutečnosti je to jeden z hlavních důvodů, proč byla společnost Nuro založena – věděli jsme, že snížení počtu cest autem nám umožní zajistit větší bezpečnost lidí. Tím jsme však neskončili: naše vozidlo třetí generace je navrženo tak, aby bylo v mnoha ohledech přínosem pro silnice, na kterých se pohybuje.“ uvádí tisková zpráva.

Zelenější doprava zboží

Nová vozítka vybavená airbagem se budou vyrábět ve výrobním závodě, který Nuro aktuálně staví v Nevadě. Pohonnou jednotku vozidla – tedy především elektromotor a baterii – bude v USA dodávat čínská firma BYD, která je jedním z největších výrobců elektromobilů na světě. Očekává se, že továrna bude uvedena do provozu ještě letos.

„Naše vozidla jsou již zcela elektrická a bezemisní, ale rozhodli jsme se jít v našem závazku k udržitelnosti ještě dál: s novým modelem využíváme k pohonu našeho vozového parku 100% obnovitelnou elektřinu z větrných elektráren v Texasu a snižujeme tak naši celkovou uhlíkovou stopu.“ deklaruje firma svůj cíl chránit přírodní prostředí.“

Nuro je v porovnání se svými konkurenty v oblasti autonomních vozidel poměrně neznámé, a to především proto, že se místo přepravy lidí zaměřuje na doručování zásilek. Majitelé očekávají, že nakonec rozšíří své podnikání na „miliony“ zákazníků, nicméně neuvádějí žádné termíny, ve kterých by těchto cílů chtěli dosáhnout.

Váš názor Další článek: Webový Twitter přidává správu skupin, Super Follows a Blue. Podporuje i vkládání polohy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,