Vidno ze je to este v plienkach, lebo autonomy system zabudol priviest rohliky a mleko.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 12. 2019 15:39
Tohle je docela podstatná informace: "Kamion se po amerických silnicích pohyboval těsně před Díkuvzdáním a VĚTŠINOU jezdil v autonomním režimu."
A bude díky tomu máslo levnější? Snad časem..😀
Looks like we got us a 1 0-38.Uh, 1 0-38.Uh, let's see.Uh, ''outsider blabbing about auto-drive system.
Tak mě napadlo: pokud v budoucnu vezmeme klasický kamion, namontujeme na něj kamery, radary a já nevím co ještě a pošleme ho autonomně doručovat zboží, jak bude takovýto stroj řešit tankování, případně nakládku a vykládku zboží?Navíc případné technické problémy, defekty penumatik, uvíznutí v zasněženém kopci... Akorát se kamioňáci přesunou z kabiny auta do nějaké čekací místnosti servisního/dohledového centra a když bude mít takovýto stroj problém, tak tam dojedou, spraví ho a pošlou zase dál...
To mě taky napadlo... pokud by jel jen kamion sám, jak bude tankovat? Pokud by byl na elektriku a baterie by se dobyla bezkontaktně najetím nad určitou plochu, tak by to asi šlo. Vykládku a nakládku provedou dělníci ve skladě, kam by kamion nacouval. Případně temi dělníky mohou být roboti.Ty problémy na trati může řešit autonomní servisní jednotka, která by dojela na místo problému. Případně by si nějakou opravárenskou jednotku mohl kamion vozit sebou. Pak by to ale už nemohlo být "vezmeme normální kamion...", ale musel by být už specielně vyrobený pro autonomní cesty.
Vznikne zcela nový typ služeb - servisní střediska a "zásahové jednotky". Velké přepravní společnosti budou mít vlastní, menší je budou outsourcovat.Vedle řidičů to asi nepotěší vlastníky motorestů a dámy nabízející zvláštní služby 😀
autonomni-kamion-plusai-uspesne-dovezl-naklad-masla-napric-celymi-spojenymi-staty. a většinou jezdil v autonomním režimu...takze vlastne se nic zazracneho nekonalo, proste jen demo, ze to nekdy snad za 10 let pojede i samo...
Aspon v jednej veci maju Amici mozog. Kamiony. Maju oproti europskym Aerodynamicky tvar, a pri zrážke maju aj deformačnu zonu, a nie že kamionista je odsudený na smrť...
- V Evropě jsou taky aerodynamické. Ve spedici je spotřeba na prvním místě.- V Evropě je výrazně větší hustota zalidnění a tím i provoz. Předepsaná je proto celková délka soupravy, v USA jen návěsu.- Řidiči kamionů nejsou častými obětmi dopravních nehod
prosimte kolik denne zarve kamionaku ? a kolik aut ktery kamionak smete nebo chodcu ?
Kamion deformační zónu de facto nepotřebuje, jeho výhodou je hmotnost.Po čelním střetu osobáku o hmotnosti 1t s rychlosti 100 km/km s kamionem o hmotnosti 30t s rychlostí 85 km/h následuje zpomalení kamionu na cca 75 km/h a OSO na -75 km/h. Navíc dojde k nárazu pod kabinu řidiče. Výsledkem je tedy okamžité zpomalení o 10 km/h a nepoškozený prostor kolem řidiče, zatímco z osobního vozu zbude halda plechu.
Dokud se bude zbozi prepravovat po beznych cestach kolovymi vozidly, tak imho nikdy nebude mozne aby na delsich trasach jezdily plne autonomni kamiony bez lidske posadky. Rizeni je jedna vec, starost o kamion a naklad behem cesty vec druha (kdo jste treba nekdy koukali na YT na vlogy Truck Martina, tak vite kolik je krome rizeni jeste udelat dalsi prace). Nekdo musi resit technicke problemy behem cesty, kola je nutne po urcitych kilometrech pravidelne dotahovat, u choulostivejsich nakladu kontrolovat jeho stav, v pripade defektu se kolo taky samo nevymeni atd. atd.Nevim no, na jednu stranu by bylo fajn ze by "ridic" (resp. vezouci se dohled) nemusel porad resit otazku povinnych pauz takze by se delsi trasy daly zajet rychleji na jeden zatah, na druhou stranu v te kabine stejne bude muset porad byt zivy clovek, protoze nektere necekane situace zadna automatika nebo dispecer ovladajici autonomni kamion na dalku proste nevyresi.
snad vsechno co jsi vypsal se da celkem snadni vyresit, u nakladaku na elektrinu odpadne 90% problemu co ma spalovak, povolena matice kol muze mi senzor, kola se daj dofukovat za jizdy, k nakladu se muze dat senzor ktery bude neustale sledovat zda je vse OK, par let a zbavime se kamionaku, konecne
Bouchlou pneumatiku fakt nedofouknes kompresorem. Obvykle z ni zbude par kusu gumy po okoli. Horsi je pak bouchly mech, to nekonci jen vzduchove odpruzeni, ale jako bonus neni vzduch ani pro brzdy, takze se vsechna kola zabrzdi. A takovych veci je na kamionu milion, co se muze pokazit. V neposledni rade pak s nakladem musi jet take ochranka, nekdo kdo ho uhlida. Vykradani navesu neni az tak vyjimecne a kdyz tam je zbozi za par milionu, musi byt i ochrana nakladu odpovidajici. Proste je tech moznych komplikaci prilis na to, aby se vse dalo vyresit cidly a treba vzdalenym dohledem.
Ono se nepředpokládá, že bude autonomně jezdit jeden kamoin, ale hned několik zasebou. Pak stačí, aby byl na jednu skupinu kamionů jeden odpovědnej vedoucí.
Na tohle neni potreba zadny slozity autonomni system, ale staci neco dost trivialniho, komunikace mezi kamiony a detekce vzajemne polohy. Myslim, ne neco takoveho delali u Volva nebo Scanie nekdy pred desitkou let, nebo i driv.
Však tam sedí řidič. Tak co je to za úspěch?
Ten řidič asi nemusel nic dělat...
No právě. Asi.
Kdyby byl nějaký problém, tak se tím asi chlubit nebudou...
Ještě že neexistovala diskuze zive.cz v době, kdy se začalo s auty jezdit po silnicích. To by bylo v takové diskuzi hezkých příspěvků jak je to celé k ničemu a že "to má být jako ten úspěch" 😃Před každým autem tehdy musel běhat chlapec s praporkem a znovem nebo píšťalou a upozorňovat tak na blížící se "nebezpečí" (auto uhánělo šílenou rychlostí až 45km/h).Teď v počátcích autonomních aut uvnitř sedí řidič a technik pro dohled, než se system opravdu doladí (což může klidně trvat ještě několik let...ostatně, stejně jako trvalo mnoho let než se ustálil běžný silniční provoz jak ho známe dnes) a tady z toho má někdo velký problém 😃 Ještě že vizionáři a lidi s nápady mají představu o fungování světa jiný pohled. Protože bez takových by lidstvo ještě lovilo mamuty a žilo v jeskyních.
*zvonem
No jistě 😀
a neni to tak ty trumpeto ?
Pro mene bystre-idioty. Vozidlo nema vsechny certifikace pro autonomni provoz /lze dohledat/ proto pro naplneni zakona musi byt (ne/ridic).
Na vytipované dálnice, nejspíše bez uzavírek, je to ideální.Vůbec také nevíme, zda před kamionem nejel průzkumný vůz, který by upozornil na případné problémy.Každopádně i v kamionu byla obsluha, protože nikdy nevíte, co se může stát. No, naštěstí to tentokrát vyšlo.Jenomže může se stát, že se na dálnici uzavře úsek a ten se bude muset objíždět po neznačených cestách.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 12. 2019 09:06
Na tak dlouhé cestě je pravděpodobnost neplánováné uzavírky tak vysoká, že vůbec nemá smysl uvažovat o možnosti, že by se kamion do nějaké nedostal.
Při běžných opravách vždy alespoň 1 průjezdný pruh je. Pokud je dálnice úplně uzavřena, tak jsou většinou kamiony odstaveny a čekají na dálnici až se problém vyřeší.
Vím, že snímky jsou převzaté, ale je celkem hloupé, že z venčí ukazují kamion Volvo a uvnitř jsme v International Lonestar :-/
Na začiatku naložili mlieko a v cieli bolo maslo.Proste máslostroj. 😀
Zdá se, že na západním pobřeží nejsou žádné krávy, když musí tahačem vozit 18 tun másla od jednoho pobřeží na druhé... :-O
To je jak unás taky se tahá sem máslo z Polska, které vůbec nepotřebujeme. A kdyby jen máslo...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.