Autonomní nákladní loď jezdí na elektřinu a nepotřebuje posádku. To by mohla být budoucnost lodní dopravy

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 29

Názory k článku

29. 08. 2021 21:29

Co dneska taky údajně není budoucnost, že ? V reálu tvrdě narazí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 08. 2021 12:27

akorad ze ta lod neni autonomni ale na dalku rizena ze 3 center, uplne autonomni lod se kterou by se dalo domluvit treba hlasem jeste chvilku nepostavi, az tak za 2 roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 08. 2021 19:44

bez emisi? a to jako jak? slapou tam lidi a kormidli ridi automat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2021 19:29

Byt terorista, zajima mne, zda se takova lod da snadno ukrast. Podobne, treba ty autonomni nakladaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2021 18:21

To bude pláče až to do cílové destinace dorazí kompletně vykradené

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2021 16:46

Ty modré hranoly, co jsou vyobrazené na obrázcích, jak jsou nakládané jeřábem jsou bateriové packy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2021 16:15

tak si to srovnejme.
Emma Maersk, nejvetsi kontejnerova lod. velikost lodi 400m, 156,907 DWT. uveze 15000 plnych kontejneru, vykon motoru (fujky spinavy na mazut) je 84MW, efektivita 1KW na 1 tunu nakladu cca 66km dojezd. rychlost 25,5 uzlu, radius tisice namornich mil pri teto rychlosti.MV Yara Birkeland. velikost lodi 80m, 3,200 DWT. uveze 120 kontejneru, vykon motoru neznamy, ale nejmin 1-2MW to bude muset byt. Takze pri baterkach 7MWh a pri operacni rychlosti 6 uzlu ujede presne.. no rekneme o dost mene.vypocetni uloha - kolik elektrickych Yara lodicek bude treba, aby dopravily stejny naklad jako Emma maerks z HK dejme tomu do LA? zanedbejme to, ze to bude o dost pomalejsi.. A jaka je asi tak efektivita dojezdu 1KW na 1 tunu nakladu? Jako pro prevoz nejakeho nakladu mezi blizkymi pristavy, treba mezi fjordy nekde v norsku, aby to bylo automatizovane, ciste, budiz. Ale nutnost neustale ten naklad prekladat. .no, tudy ne, soudruzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 08. 2021 16:15

To by mohla být budoucnost lodní dopravy... ale až se baterie nebudou vyrábět z lithia a elektřina z uhlí. Jednou až konečně zvládneme jadernou fúzi, nebo se naučíme vyrábět ekologické solární panely na oběžné dráze a elektřinu z nich bezpečně dopravovat na Zemi, tak řeknu, jo, teď to má logiku. Ale nevím, toho se asi nedožiju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 08. 2021 16:09

Tak nám už chybí jen dostavit Zemanův kanál DOL a můžeme si pořídit ekologickou flotilu. A to se vyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor