JurajEsko
1. 4. 2020 • 13:18

"Slovensko dočasne pozastavilo dotácie na elektroauta a nabíjacie stanice" - skvelá správa, za ktorú vďačíme Kovidu.
Ešte zrušiť to slovko "dočasne" (čo verím, že skôr alebo neskôr príde) a bude fajn. Potom sa ukáže, ako veľmi je elektroauto budúcnosť...

JackBrno
31. 3. 2020 • 11:57

A člověk by řekl, že tohle je jeden ze základů, aby se vůbec dalo mluvit o nějakém samořízení a oni to slavnostně představili až teď 🙂 No věřím, že standardní semafor s jednoznačným signálem zelená, oranžová, červená na jednoduché křizovatce, nebude takový problém rozeznat. Ovšem vzhledem k tomu, jakou mají někteří stavitelé křižovatek a umisťovatelé semaforů fantazii, jsem si jistý, že spoustu křižovatek nebude auto schopno projet v autonomním řízení. Osobně jsem dokonce zcela přesvědčen, že plný autonomní režim nikdy nebude schválený, tedy alespoň ne v běžném provozu spolu s živými řidiči. Tam bude vždycky tak obrovské množství různých proměnných faktorů, že počítač nemůže spolehlivě reagovat na vše. Aby tohle bylo možné provozovat bezpečně, musely by se do toho zapojit pomocné systémy nebo různá opatření mimo auto, které mu budou pomáhat projíždět nejednoznačnými úseky. Takže minimálně sjednotit vodorovné i svislé značení, standardizovat semafory a plně ideálně, aby byly i nějaké elektronické navigační pomůcky v silnicích a ostatních autech a vše spolu komunikovalo. Rozhodování za všech podmínek čistě na základě vizuálního vjemu (byť vylepšeným o lidar nebo mikrovlny) nebude počítač nikdy zvládat na úrovni živého řidiče, na to je kapacita "strojového učení" proti lidskému mozku pořád zoufale malá.

Katikakus
Katikakus
31. 3. 2020 • 11:53

To asi ty slibovane autonomni taxiky vydelavajici majitelum obrovske penize, kterymi Musk okecaval zdrazeni Tesel, asi letos nebudou, co?😀B-]Presne jak jsem tady v te dobe psal.

Názor byl 1× upraven, naposled 31. 3. 2020 11:53

pcwifi
31. 3. 2020 • 10:45

a co teprv zeleznicni prejezd... 2 blikajici cervene... 😀 to se O.S. tesly asi uplne hryzne...

Lukáš Černý
31. 3. 2020 • 9:19

Ne že bych vývoj tesly nějak sledoval...ale tyjo jsem myslel že to umí už dááávno...

Adam Vágner
31. 3. 2020 • 9:01

Takže k zastavení Tesly už teď bude stačit červená baterka? 😃

Tojevono
31. 3. 2020 • 8:53

A může se Tesla zaručit, že všechny semafory rozezná?
Nebo je tam nějaká chybovost? Třeba při západu, dešti, ... .

WiQiX
31. 3. 2020 • 8:37

To jako Tesla doposud spoléhala na spícího řidiče nebo křižovatky projížděla na červenou?Tohle mi přijde jako jedna ze základních věcí, co by to mělo umět, pokud si to chce hrát na autonomní auto. Vím, že je to oficiálně jen asistent, který by měl řidič permanentně hlídat (což je podle mě pěkná blbost, těžko někdo udrží pozornost, když nemusí dlouhou dobu nic dělat), ale prezentuje se to trošku jinak.

Net.Xtreme
31. 3. 2020 • 8:22

Neměli touhle dobou mít majitelé Tesel doma autonomní taxíky?
To doteď Tesla nepoznala signalizaci na semaforu? Chybí jí ještě nějaká důležitá funkce pro bezpečnou autonomní jízdu podle předpisů?

pucmeloudek
31. 3. 2020 • 8:17

To by mě zajímalo, jak si poradí se semaforama na průtahu Klatovama s tamní fantastickou zelenou odbočovací šipkou rovně. S tou si neporadí ani lecjakej živej řidič...

Robert Toman
31. 3. 2020 • 8:12

Malo to byt už minuly rok. Ale radšej neskoro ako vôbec.
Samozrejme križovatky so semaforom sú to jednoduchšie.

Určitě si přečtěte

Články odjinud