Mimozemský život | Archeologie

Avi Loeb: „Objev mrtvé mimozemské civilizace by mohl zachránit lidstvo.“

Drtivá většina lovců mimozemšťanů přirozeně doufá, že se nám ve vesmíru podaří najít další živé bytosti. Nicméně Avi Loeb z Harvardu je přesvědčen, že velmi přínosný by byl i objev mrtvé cizí civilizace.

Taková událost by prý mohla posloužit coby jakýsi varovný příběh pro lidstvo a umožnila nám zjistit jakému konání se vyhnout, nechceme-li dopadnout stejně.

„Myšlenka je taková, že se tím procesem můžeme něco naučit. Můžeme se naučit lépe se k sobě chovat, ne zahájit jadernou válku. Nebo monitorovat naši planetu a ujistit se, že bude obyvatelná tak dlouho, jak dlouho budeme schopni ji obyvatelnou udržet,“ konstatoval Loeb.

Podle slavného teoretického fyzika se v dané souvislosti dá hovořit o tzv. vesmírné archeologii. A na co konkrétně by se naše pátrání mělo zaměřit? Například na spálené planetární povrchy či zaniklé technologie.

Pokud v kosmu nejsme jediní, kdo má sebezničující tendece, mohlo by to alespoň částečně vysvětlit, proč se nám ještě s žádnými mimozemšťany nepodařilo navázat kontakt.

„Jednou z možností je, že tyto civilizace – které jednají stejným způsobem jako my – mají jen krátkou životnost,“ vysvětlil Loeb. „Uvažují krátkozrace a samy sobě zasazují rány, které je nakonec zabijí.“

Diskuze (72) Další článek: Máme záložní plán, říká Huawei. Odříznutí od Googlu se prý nebojí