Avi Loeb: „Objev mrtvé mimozemské civilizace by mohl zachránit lidstvo.“

Drtivá většina lovců mimozemšťanů přirozeně doufá, že se nám ve vesmíru podaří najít další živé bytosti. Nicméně Avi Loeb z Harvardu je přesvědčen, že velmi přínosný by byl i objev mrtvé cizí civilizace.

Taková událost by prý mohla posloužit coby jakýsi varovný příběh pro lidstvo a umožnila nám zjistit jakému konání se vyhnout, nechceme-li dopadnout stejně.

„Myšlenka je taková, že se tím procesem můžeme něco naučit. Můžeme se naučit lépe se k sobě chovat, ne zahájit jadernou válku. Nebo monitorovat naši planetu a ujistit se, že bude obyvatelná tak dlouho, jak dlouho budeme schopni ji obyvatelnou udržet,“ konstatoval Loeb.

Podle slavného teoretického fyzika se v dané souvislosti dá hovořit o tzv. vesmírné archeologii. A na co konkrétně by se naše pátrání mělo zaměřit? Například na spálené planetární povrchy či zaniklé technologie.

Pokud v kosmu nejsme jediní, kdo má sebezničující tendece, mohlo by to alespoň částečně vysvětlit, proč se nám ještě s žádnými mimozemšťany nepodařilo navázat kontakt.

„Jednou z možností je, že tyto civilizace – které jednají stejným způsobem jako my – mají jen krátkou životnost,“ vysvětlil Loeb. „Uvažují krátkozrace a samy sobě zasazují rány, které je nakonec zabijí.“

Diskuze (72) Další článek: Máme záložní plán, říká Huawei. Odříznutí od Googlu se prý nebojí

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mimozemský život, Lidé, Archeologie, Avi Loeb, Mimozemská civilizace, Mimozemšťané, Krátká životnost, Lidstvo, Objev, Bytost, Harvard, OBJ, Civilizace, Teoretický fyzik

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček
Fotoškola
Na některých telefonech s Androidem půjde vypnout 2G sítě. K čemu je to dobré?

** 2G sítě jsou s námi již 26 let, za tu dobu se však mnohé změnilo ** Google v USA umožňuje u Androidů vypnout 2G sítě ** V Česku si musíte pomoci samostatnou aplikací

2GMobilní sítěAndroid
Dead Drops: Nejpomalejší internet na světě je připravený pro planetu po apokalypse

** V roce 2010 se začala rodit síť mrtvých schránek Dead Drops ** Byly jich tisíce, časem se na ně ale zapomnělo ** Vypravili jsme se ke schránce č. 595, která funguje dodnes

ZajímavostiÚložiště
Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva